Family Tree Maker version 11 - rabat til D~
Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 21-08-03 22:10

Klik her:

http://www.sitecenter.dk/bkb_trading/nytiftm11frigivet/

Og gå ned til priserne - nederst på siden - så vil du se rabatsatserne til
DIS Danmark medlemmer, samt til seniorer (65+).

FTM 11 er nyeste version, og har været på market i 14 dage!

_________________________
Ole P. Bielefeldt,
Ry

FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-08-03 07:57

Thu, 21 Aug 2003 23:10:26 +0200, skrev Ole P. Bielefeldt:

> [...]
>DIS Danmark medlemmer, samt til seniorer (65+).
>
>FTM 11 er nyeste version, og har været på market i 14 dage!

Uddrag af "Overordnede retningslinier for dk-hierarkiet":
<http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk>

"Enhver form for køb/salg/bytte-annoncering uden for markedsgrupperne
er uønsket. Indlæg, der alene eller i overvejende grad har til formål
at reklamere for, tilbyde eller på anden måde promovere et produkt
eller en tjeneste, hvori afsender har økonomiske eller anden særlige
interesse, tillades ikke uden for de kommercielle grupper".

- idet jeg formoder at du har en vis interesse i BKB-Trading, Violvej
36, 8680 Ry (om ikke andet, så i indehaversken, Birgitte K.
Bielefeldt).

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Tom Stryhn

Dato : 22-08-03 10:37

Rabat ????

FTM 11 UK version : kr. 425,-

Samme produkt indkøbt i USA ( 29,99 $ ) 202.48 + 27.01 i fragt ialt 209.49 dkr

Forskel på 215,51 dkr ????

FTM 11 Program Only - $29.99
http://www.genealogy.com/soft_ftm.html?priority=8090110

Med venlig hilsen
Tom Stryhn

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 22-08-03 13:03

For det første er de 2 tal lagt forkert sammen, og fragten fås heller ikke
til 27,01, når det er udenfor USA, der bruges DHL (som koster væsentligt
mere), hertil kommer 25% moms - af det hele.

Ole P. Bielefeldt,
Ry

FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : Tom Stryhn

Dato : 22-08-03 13:23

Beklager der var en lille regnefejl,
glem alt om DHL ,
alm luftpost 4- 6 dage
der er ikke moms på gaver og vareprøver

Tom Stryhn
stryhn@email.dk

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 22-08-03 14:00

Hej Tom
"der er ikke moms på gaver og vareprøver"
uden i øvrigt at tage stilling til selve emnet, må jeg dog sige, at man i
dag ikke kan importere noget fra USA uden at der kommer told og moms på.
Plus 50 kr. i gebyr til postvæsenet. Og når er DHL kommer der vistnok også
gebyr til dem.

Det er nok tvivlsomt om USA-firmaet vil lægge navn til at sende et program
som en værdiløs vareprøve.
Jeg har importeret mange ting - der er strammet meget i de senere år, hvor
jeg førhen kunne være heldig at slippe for toldvæsenet, gebyrer mm.

Hvor skal man ellers skaffe danske sprogfiler fra?

Så tilbuddet er nok ikke så ringe endda.

Fra : Tom Stryhn

Dato : 22-08-03 14:09

Der er ikke danske sprogfiler til en engelsk udgave !!!!!!!!!!!

De koster ekstra 225,00 kr

Med venlig hilsen
Tom Stryhn
stryhn@email.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-08-03 15:18

Fri, 22 Aug 2003 14:59:58 +0200, skrev Kjeld Jakobsen:

> [...]
>Plus 50 kr. i gebyr til postvæsenet. Og når er DHL kommer der vistnok også

Det er en sandhed med modifikationer. Jeg har for nyligt
modtaget følgende orientering fra Told & Skat i forbindelse med en
pakke fra USA:

Der er blevet sendt en pakke til Dem fra et land udenfor EU og De er i
den forbindelse blevet opkrævet told og moms af forsendelsen.
Told-Skat skal hermed - generelt - gøre rede for de toldregler, der
gælder for indførsel af sådanne pakker.

Når De køber en vare eller modtager en pakke fra f eks USA kan det
komme på tale, at der skal betales told og moms i forbindelse med
indførslen. Der er forskellige regler afhængig af om det er varer De
har købt på internettet/postordre eller om det er en gavepakke, De som
privatperson har modtaget fra en anden privatperson.

Det er pakkedistributøren i Danmark, som forestår opkrævningen af told
og moms. Grundlaget for opkrævningen er fastsat ud fra varens pris
tillagt fragtomkostninger.

Visse varer (f.eks. tobak og spiritus) er belagt med punktafgift i
Danmark. I sådanne tilfælde skal der ud over told og moms også betales
den aktuelle punktafgift.

Told- og momsbeløbet er beregnet ud fra følgende regler:

Pakker købt via internettet/postordre med en egenværdi (købspris)
under 22 EUR (ca. 165 kr) bliver indført told- og momsfrit. Dog er
momsfritagelsen betinget af, at varens værdi ikke overstiger 80 kr.

Pakker modtaget som gave med en samlet egenværdi (købspris) under 45
EUR (ca. 340kr) bliver ligeledes indført told- og momsfrit

Pakker med en samlet indførselsværdi (købspris incl fragt) over 22/45
EUR (ca 165/-340kr) skal indfortoldes og der skal betales told og moms
i forbindelse med indførslen.
Bemærk at når prisen er over 22/45 EUR (ca 1651340kr) skal fragt
tillægges købsprisen forinden told og moms beregnes.

Normalt pålægger distributøren et administrationsgebyr for
indfortoldning af varen.

Told og moms skal være betalt, inden De far varen udleveret.

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 22-08-03 22:33

"Kurt Hansen" <kurtFJERNDETTE@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen
> (Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Ja, men er det lykkedes dig at overbevise T&S om, at et program indkøbt i
USA, direkte fra producenten, enten er en vareprøve eller en gave?

Prisen for FTM fra USA inkl. fragt er over de nævnte beløbsgrænser.

De sender altid med kurer (DHL) udenfor USA, for at undgå, at folk prøver at
hævde, at de ikke har modtaget det.

Ole P. Bielefeldt,
Ry

FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-08-03 07:01

Fri, 22 Aug 2003 23:33:01 +0200, skrev Ole P. Bielefeldt:

>Ja, men er det lykkedes dig at overbevise T&S om, at et program indkøbt i
>USA, direkte fra producenten, enten er en vareprøve eller en gave?

Nej, og det skrev jeg jo heller ikke. Jeg har dog flere gange handlet
med firmaet i USA, hvor jeg har købt via eBay og de er da flinke til
at skrive præcist det på tolddeklarationen, som jeg beder dem om.

Derfor min orienterende redegørelse.

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 23-08-03 09:13

On Sat, 23 Aug 2003 08:00:49 +0200, Kurt Hansen
<kurtFJERNDETTE@FJERNDETTEtowle.dk> wrote:

>Nej, og det skrev jeg jo heller ikke. Jeg har dog flere gange handlet
>med firmaet i USA, hvor jeg har købt via eBay og de er da flinke til
>at skrive præcist det på tolddeklarationen, som jeg beder dem om.

Nu tror jeg altså, du skal passe lidt på. Det du taler om her er
opfordring til dokumentfalsk samt unddragelse af told og moms. Hvis
jeg var dig, ville jeg ikke indrømme den slags i et offentligt forum.
T&S kan naturligvis ikke komme efter et firma i USA; men du risikerer
altså både efterbetaling og straf.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-08-03 10:05

Sat, 23 Aug 2003 10:13:28 +0200, skrev Lars J. Helbo:

> [...]
>jeg var dig, ville jeg ikke indrømme den slags i et offentligt forum.
>T&S kan naturligvis ikke komme efter et firma i USA; men du risikerer

Jeg er anarkist og har således ingen skrupler i den anledning. Jeg
kører også nogle gange for stærkt, laver sorte penge så ofte jeg kan
komme til det og tager gerne for meget med, når jeg køber øl og vodka
hos Kai Uwe.

Men bevares, lad det da være en løftet pegefinger til de ekstremt
lovlydige i gruppen.

Fra : Fritz Gundgaard Knud~

Dato : 23-08-03 09:09

"Kjeld Jakobsen" <kjeld@jakobsen.mail.dk> skrev
<klip>
> [...]
> dag ikke kan importere noget fra USA uden at der kommer told og moms på.

Ja, men programmer downloader man da fra nettet sammen med den tilhørende
manual? Det koster da ikke noget (bortset fra en eventuel registrering)?

med venlig hilsen

Fritz Gundgaard Knudsen
Kollerupvej 17
8900 Randers
+4586434904
fritz@gundgaard.dk

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 23-08-03 22:28

"Fritz Gundgaard Knudsen" <fritz@gundgaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> manual? Det koster da ikke noget (bortset fra en eventuel registrering)?

Ja, nogen gør man, og andre ikke.

Family Tree Maker (FTM) køber man på en CD, da det er for meget at downloade
over 80 MB med eksempler osv.

FTM er ikke det eneste program, som fortsat skal købes på en CD, der er
mange andre eksempler :)

Ole P. Bielefeldt,
Ry

FTM: www.familytreemaker.dk