sprut i tyrkiet
Fra : claus v

Dato : 21-08-03 18:12

Hej gruppe

hvordan ser det ud når vi skal til tyrkiet på ferie
kan vi købe spiritus på stedet eller skal vi købe i lufthavnen

kan man kun købe det lokale sprut i butikkerne dernede eller er det mulig at
købe mærkevaresprut også her tænker jeg på bacardi og lignende

hvad med tobak / smøger er det muligt at købe noget i tyrkiet der ikke
smager af græs eller er det bedst at købe i lufthavnen

hvad med valuta kan vi nøjes med gode danske eller er det en fordel at
veksle til euro eller måskke dollars

er der nogen forslag til noget vi absolut skal se opleve på vores tur vi
skal være i alanya i 14 dage har været der før dog kun en uge så kun byen og
stranden

vi har planer om at tage en heldags sejltur

evt leje en bil og køre op i bjergene måske bedst med en lokal guide

kan man komme på en fisketur og er der noget ved det

dykning i alanya er der nogen der har prøvet det ( har aldrig dykket)

hvad med tyrkisk bad det prøvede vi sidst gennem hotellet men jeg synes det
var alt for maskinagtigt vi sad på en lang række og blev kørt igennem som i
en
vaskehal pris 120 dkr jeg synes det var for dyrt men der findes måske steder
hvor det er bedre

ligge på stranden og dase

findes der i grunden et bykort over alanya online et sted på nettet

hvad med supermarkeder findes der andet end de der små butikker der ligger
på hvert et hjørne da vi skal være der i 14 dage og bo i lejlighed med
køleskab så regner vi jo med at handle en del madvarer den første dag
dernede så vi har lidt til morgenmad og natmad vi er en familie på 5
personer så der ryger jo en del

håber på en masse gode input

hilsen claus v

Fra : Peter Kjær

Dato : 24-08-03 11:39

Hej Claus

> kan vi købe spiritus på stedet eller skal vi købe i lufthavnen
Køb det dernede, det er billigere

> hvad med tobak / smøger er det muligt at købe noget i tyrkiet der ikke
> smager af græs eller er det bedst at købe i lufthavnen
Også billigt dernede, men kan være svært at finde danske mærker, og hvis du
finder dem koster de 20-25 kr. pr. pakke

> hvad med valuta kan vi nøjes med gode danske eller er det en fordel at
> veksle til euro eller måskke dollars
Danske er ligeså godt som alt andet valuta, du kan også betale med det de
fleste steder.

> [...]
> skal være i alanya i 14 dage har været der før dog kun en uge så kun byen
Lej en bil og kør ud op oplev tyrkiet for jer selv. Du vil finde tyrkerne
meget hjælpsomme og du vil opleve nogle fantatiske steder omkring Alanya
hvor turister normalt ikke kommer.

> dykning i alanya er der nogen der har prøvet det ( har aldrig dykket)
Ja, det er fedt og vandet varmt:) Selv om du ikke har dykkercertifikat vil
du finde mange der tilbyder intro dyk..prøv det!

> [...]
> køleskab så regner vi jo med at handle en del madvarer den første dag
> dernede så vi har lidt til morgenmad og natmad vi er en familie på 5

De findes, men der er bare ikke så mange af dem, og ja du spare da noget i
forhold til de små butikker men regn ikke med det er ½ pris, da de små
butikker ofte er meget rimelige i priserne, specielt dem hvor de lokale også
handler.

--
Ses,
Peter

Fra : claus v

Dato : 25-08-03 19:13

"Peter Kjær" <Peter@dacor.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhold til de små butikker men regn ikke med det er ½ pris, da de små
> butikker ofte er meget rimelige i priserne, specielt dem hvor de lokale

tak for svarene

claus