Rap/Hip Hop
Fra : Daniel Larsen

Dato : 21-08-03 17:37

Nogle der ved en hjemmeside der viser lidt om nye Rap/Hip Hop
bands/kunstnere. Kunne godt tænke mig at høre nogle nye kunstnerer. Hvis du
selv kender nogle gode Rap/Hip Hop bands/kunstnerer så skriv det da oz...

//Daniel

Fra : Bjørn G

Dato : 21-08-03 17:46

www.rapspot.dk www.danskrap.dk

Fra : kunstner5.com

Dato : 21-08-03 19:54

"Daniel Larsen" <MrZeiT@Sol.Dk> wrote in message
> [...]
du
> selv kender nogle gode Rap/Hip Hop bands/kunstnerer så skriv det da oz...

Hej Daniel.

Her er mine 4 yndlings rap-plader:
- DJ Honda: II
- Pete Rock: Soul Survivor
- The Roots: Things Fall Apart
- IAM: L'Ecole Du Micro D'Argent (fransk)

Pete Rock og DJ Honda kan erhverves på www.dezignersoundz.dk - The Roots
skulle heller ikke være noget problem at få fat på - heller ikke hos de
komercielle cd-forhandlere. Iam ved jeg ikke med. Mon ikke dezignersoundz
eller loudmusic.dk kan hjælpe dig?

Håber du har lyst til at tjekke dem ud, det er i hvert fald 4 super
oplevelser, hvor produktionen er gennemført.

Hilsen
Claus Jungersen
---
www.kunstner5.com

Fra : Ole Laursen

Dato : 21-08-03 21:56

Hej Daniel!

Efter min mening udkom nogle af de bedste rap/hip-hop album for nogle år
tilbage. Her er nogle stykker af mine favoritter:
Dr. Dre - The Cronic ('93)
Ice Cube - The Predator ('92) og Lethal Injection ('93)
Cypress Hill - Cypress Hill ('91) og Black Sunday ('95)
House of Pain - House of Pain ('91) og Same as it ever was ('94)
Funkdoobiest - Which doobie U B? ('93)
Jeru da Damaja - The sun rises in the east ('93)
Gang Starr - Hard to earn ('95)
Onyx - Bacdafucup ('93)
Nine - Nine livez ('95)
Gravediggaz - 6 feet deep ('94)
Masta Ace - Slaughtahouse ('94)
Tha Alkaholiks - 21 & over ('93)
Wu-Tang Clan - Enter the wu-tang ('93)

De fleste af ovenstående kan skaffes hjem af de gængse pladeforretninger,
men man kan også med lidt held finde dem brugt til relativt få kroner.

MVH
Ole Laursen

Fra : Daniel Larsen

Dato : 21-08-03 22:06

Ok. Jeg kan selv godt lide. Mos Def, De La Soul 50 Cent og Jurassic 5. Nogle
der kender til lignene bands?? Helst Jurassic stilen.
//Daniel

Fra : Ole Laursen

Dato : 21-08-03 22:29

Hello igen!

I samme stil med Jurassic 5 er der fx The Pharcyde, Outkast og Common
(Sense). Pharcyde lavede et genialt album i '93 (Bizarre ride II the
Pharcyde) - bestemt værd at tjekke.

MVH
Ole Laursen

Fra : Daniel Larsen

Dato : 21-08-03 22:09

Mange tak alle sammen. Jeg vil da lede i buttikkerne efter disse numre.

Fra : ML-78

Dato : 22-08-03 20:43

> Nogle der ved en hjemmeside der viser lidt om nye Rap/Hip Hop
> bands/kunstnere. Kunne godt tænke mig at høre nogle nye kunstnerer. Hvis du
> selv kender nogle gode Rap/Hip Hop bands/kunstnerer så skriv det da oz...

www.sandboxautomatic.com er en af de bedste online-butikker. De fører langt de
fleste af undergrunds-udgivelserne samt en god del af de mere etablerede navne.
Det kan være lidt uoverskueligt at følge med i de nye udgivelser da der udkommer
ret meget, men en god ting er at man kan høre uddrag af mange af numrene, som er
tilgængelige i Realaudio-format.

Et andet bud er www.hiphopsite.com som er lidt af samme type butik.

ML-78

Fra : :-^-Shame-^-: