Nigella Lawson's appelsinkage?
Fra : Stig Mogensen

Dato : 21-08-03 14:59

For noget tid siden, så jeg tilfældigvis en kage hun lavede, indeholdende
kogte blendede appelsiner. Der er intet at finde på www.dr.dk/nigella - kan
nogen hér hjælpe med en opskrift?

/Stig

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 21-08-03 17:05

Således skrev Stig Mogensen <norman_batesREMOVE@linuxmail.org> i
dk.kultur.mad+drikke Thu, 21 Aug 2003 15:58:53 +0200:

>For noget tid siden, så jeg tilfældigvis en kage hun lavede, indeholdende
>kogte blendede appelsiner. Der er intet at finde på www.dr.dk/nigella - kan
>nogen hér hjælpe med en opskrift?

<http://abcnews.go.com/sections/GMA/GoodMorningAmerica/recipes/GMA021227Clementine_cake.html>

Godt nok amerikansk, men det er den.

Knud
--
Jesus saves; passes to Moses; he shoots; he scores!

Fra : Stig Mogensen

Dato : 21-08-03 17:41

<http://abcnews.go.com/sections/GMA/GoodMorningAmerica/recipes/GMA021227Clementine_cake.html>

> Godt nok amerikansk, men det er den.

Jeps.......tak !

/Stig

--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce4 TI-4800SE *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 512mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 21-08-03 18:14

Således skrev Stig Mogensen <norman_batesREMOVE@linuxmail.org> i
dk.kultur.mad+drikke Thu, 21 Aug 2003 18:41:23 +0200:

><http://abcnews.go.com/sections/GMA/GoodMorningAmerica/recipes/GMA021227Clementine_cake.html>

>Jeps.......tak !

Kom lige med en anmeldelse, når du har prøvet den.
Jeg syntes det var lidt drastisk ligefrem at blende 5 klementiner ned
i den, men den så jo ellers lækker ud.

Knud
--
"You question the worthiness of my code?
I should kill you where you stand!"

Fra : Stig Mogensen

Dato : 22-08-03 00:37

> Kom lige med en anmeldelse, når du har prøvet den.
> Jeg syntes det var lidt drastisk ligefrem at blende 5 klementiner ned
> i den, men den så jo ellers lækker ud.

Jeg lavede rask væk dobbelt portion. 1kg appelsiner blev kogt, og blendet.
Resten blev blandet i.

Kagen har konsistens som en omelet, smager syrligt af appelsiner, meget
frugtagtig, og let. Den skal spises imorgen aften, og pt. overvejer jeg
glasur......chokolade er lidt for juleagtig.

/Stig

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 22-08-03 11:06

Således skrev Stig Mogensen <norman_batesREMOVE@linuxmail.org> i
dk.kultur.mad+drikke Fri, 22 Aug 2003 01:37:11 +0200:

> pt. overvejer jeg
>glasur......chokolade er lidt for juleagtig.

Tror du det bliver for meget med en alm. hvid glasur med citron- eller
limejuice i?

Eller måske bare en hvid, som et sødt modspil til det syrlige?

Knud
--
I like winter. I like the cold. I like the sound of flowers dying.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 22-08-03 15:39

> Tror du det bliver for meget med en alm. hvid glasur med citron- eller
> limejuice i?
>
> Eller måske bare en hvid, som et sødt modspil til det syrlige?

Ak ja.....aner det ikke, men en kontrast til det syrlige skal der nok være.
Selv hælder jeg til en løsning med flormelis, smøreost naturél, og
appelsinsaft........det plejer at vække glæde

/Stig

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 23-08-03 19:51

Således skrev Stig Mogensen <norman_batesREMOVE@linuxmail.org> i
dk.kultur.mad+drikke Fri, 22 Aug 2003 16:39:08 +0200:

>Selv hælder jeg til en løsning med flormelis, smøreost naturél, og
>appelsinsaft........det plejer at vække glæde

Har du nogle mål?

Den med osten sammen med flormelisen var ny for mig,

Knud
--
Np: Sakura Taisen - Euro Gekitei

Fra : Stig Mogensen

Dato : 26-08-03 06:20

> Har du nogle mål?
>
> Den med osten sammen med flormelisen var ny for mig,
>
> Knud

100gr flormelis, 2 pakker smøreost(philadelphia, el. lign.), og en appelsin.
Appelsinen presses, og saften røres sammen med resten. Når cremet, smøres
det på kagen. Der kan pyntes med strimler af appelsinskal.

/Stig

Fra : Tone Hilde

Dato : 25-08-03 08:57

Hei !

Jeg har laget kaken for en stund siden. Vi syntes ikke den var noe særlig.
Den var bitter sikkert av skallet, og nøttene kom ikke frem i smaken.Har
ikke oppskriften for hånden så jeg håper at jeg husker riktig med nøttene.
Er det noen andre som har andre erfaringer ?

Tone

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 25-08-03 18:32

> [...]
dk.kultur.mad+drikke Thu, 21 Aug 2003 15:58:53 +0200:

>For noget tid siden, så jeg tilfældigvis en kage hun lavede, indeholdende

Og enten har vi begge været blinde eller også er siden blevet
opdateret siden.

Nu på dansk:

<http://dr.dk/nigella/opskrifter5.htm#KLEMENTINKAGE>

Knud
--
Does the Little Mermaid wear an algebra?