San Francisco....
Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 21-08-03 13:07

.....lander der og skal absolut se.....hvad, bortset fra de gamle hippier på
Haight Asbury??!

Jeg har sæføli´ tjekket turistinfo ud og nogle rejebeskrivelser på nettet,
men der er altid nogen der har fået en speciel oplevelse på stedet der ikke
kan læses om!

Nogen der vil dele deres oplevelser/oplysninger.

Vietnam har også interesse.

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Biker-Torben®

Dato : 21-08-03 13:45

"Flemming Jørgensen" <flej@fbi.jubiimail.dk> wrote in message
> [...]

> Jeg har sæføli´ tjekket turistinfo ud og nogle rejebeskrivelser på nettet,
> men der er altid nogen der har fået en speciel oplevelse på stedet der

Hvis jeg kun skulle se én ting i SF, skulle det helt klart være Alcatraz.
Man får udleveret en walkman, og så kan man gå rundt på egen hånd og lytte
til beskrivelser af stedet med baggrundslyde. Indtalt af tidligere
fangevogtere og indsatte. Helt suverænt!

Men det kan man selvfølgelig læse meget om andre steder - har ikke lige
nogen udokumenterede særlige oplevelser fra SF...

Hilsen
Torben

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 21-08-03 16:00

"Flemming Jørgensen" skrev:
> Nogen der vil dele deres oplevelser/oplysninger.

San Fransisco er et af de rejsemål som ikke lige går af mode, der spørges af
og til om den her i gruppen.

Så du kan også vinde lidt ekstra viden ved at læse tilbage i tidligere
tråde, dem kan du finde via Google:

http://groups.google.dk/groups?&q=san+fransisco&btnG=Google-s%F8gning&meta=group%3Ddk.fritid.rejse

Mvh, Lars

Fra : Lars Ehlers

Dato : 21-08-03 18:53

On Thu, 21 Aug 2003 17:00:28 +0200, "Lars Ladingkaer"
<larl@et-soft.dkX> wrote:

>Så du kan også vinde lidt ekstra viden ved at læse tilbage i tidligere
>tråde, dem kan du finde via Google:
>
>http://groups.google.dk/groups?&q=san+fransisco&btnG=Google-s%F8gning&meta=group%3Ddk.fritid.rejse

Ikke for at være næsvis, men denne søgning giver en hel del flere svar

http://groups.google.dk/groups?&q=san+francisco&btnG=Google-s%F8gning&meta=group%3Ddk.fritid.rejse

San Francisco er en seværdighed i sig selv. De mange forskellige
kvarterer, den blandede befolkning, samt den varierede natur.
Derudover byder området omkring San Francisco på masser af muligheder,
så der er som regel aldrig problemer med at få tiden til at gå

Få dig et MUNI kort til busser og sporvogne og tag ud og oplev byen på
egen hånd. SF er ikke ret stor, så du farer næppe vild. Selvfølgelig
skal turistattraktionerne opleves, men der er meget mere at se i SF.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-08-03 18:47

Flemming Jørgensen wrote:
> ....lander der og skal absolut se.....hvad, bortset fra de gamle
> hippier på Haight Asbury??!

Det er muligt at der bor gamle(=forhenværende) hippier der, men umiddelbart
ser det nu mere ud som et sted for trendy middelstandsborgere. Nysseligt
kvarter i øvrigt.

> Jeg har sæføli´ tjekket turistinfo ud og nogle rejebeskrivelser på
> nettet, men der er altid nogen der har fået en speciel oplevelse på
> stedet der ikke kan læses om!

Byen er i sig selv den største attraktion. Den er på sin egen vis smuk og
uendeligt varieret og fyldt med spøjse typer.

Bare det var mig, der skulle til SF!

vh
Jan

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 21-08-03 20:09

"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> skrev i en meddelelse:
> Bare det var mig, der skulle til SF!

Jamen det er meget enkelt:
Man køber en around the world billet til 14.000 kr. gennem star-alliance og
får mulighed for at lande fem gange et eller andet sted på kloden inden
turen ¨går hjemover.

Vi tager fra Orleans, via Houston, Roswell, Gran Canyon, Las Vegas til San
Francisco hvor vil tilbrínge mere tid end de andre steder.

.....Og for de rigtig nysgerrige er vores rute (pt.): Carribien flyve til
Florida, køre som nævnt til SF, og derefter til Tokyo. Rejse ned gennem
Japan, sejle til Kina (Korea?) og derefter flyve til Vietnam, defra hjemover
med et stop (måske)

Tips på denne rute er da velkomne osse!

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 21-08-03 21:40

"Flemming Jørgensen" <flej@fbi.jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> får mulighed for at lande fem gange et eller andet sted på kloden inden

Hej !

Vi tog også en around-the-world tur med Star-alliance sidste år - men den
udgave med lidt flere miles. Fantastisk hvad man kan få for 16.000 kr !

Som alle de andre har sagt er San F. en oplevelse i sig selv. Hvis I er bare
lidt sportsinteresserede kan jeg anbefale en amerikansk fodboldkamp. Vi så
Oakland Raiders spille mod Seattle Seahawks i Oakland (20 min. fra San F.
med BART). Fantasktisk stemning og helt klart en oplevelse, også selv om jeg
ikke er så sportsinteresseret.

Fra vores forskellige ture har vi også erfaringer fra flere andre steder i
USA samt Japan. Du kan læse mere på

www.pernille.kennet.dk

Eller spørge igen.

hilsen Pernille

Fra : Kaare

Dato : 25-08-03 11:00

> Vi tager fra Orleans, via Houston, Roswell, Gran Canyon, Las Vegas til San
> Francisco hvor vil tilbrínge mere tid end de andre steder.

Når i nu er i det område, synes jeg ikke i skal snyde jer selv for Carlsberd
Caverns (jeg ved ikke om jeg fik stavet det rigtigt). Stedet er nogen af
verdens største underjordiske huler. Hele scenariet er utroligt flot og
fortryllende! Så vidt jeg husker ligger det ikke lagt fra Roswell.

Mvh K

Fra : Klaus

Dato : 22-08-03 00:16

Hippier er der ikke volsomt mange tilbage af. Men SF er en pragtfuld by. Den
er stor, men alligevel ikke større end den overskues. Alcatraz er som før
nævnt værd at se på, dog skal du være opmærksom på at der på nogle tider af
året kan være meget ventetid på at komme derover ofte flere dage. Ellers
oplev byen prøv kabelvognene og hvad der ellers er.