Rabarber
Fra : Anne Stokholm

Dato : 21-08-03 12:46

Er der en der ligger inde med en god opskrift på en
rabarberkage/-tærte. Vi er ved at være godt trætte af den vi plejer at
lave og mangler lidt inspiration til en af de sidste rabarber-ting for
i år.

--
Venlig hilsen
Anne Stokholm

I know that I have done many things
to give you reason not to listen to me
- Sinead O'Connor -

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 21-08-03 13:01

scripsit "Anne Stokholm"
> Er der en der ligger inde med en god opskrift på en
> rabarberkage/-tærte.

750 g rabarberstykker, 120 g sukker, 1 spsk kartoffelmel i en skål.

Dej: Bland 1 dl mel, 3,5 dl kokusmel, 1 dl sukker og 125 g smør (jeg bruger
altid dobbeltportion af dejen ;D)

Læg rabarberne i et fad og drys sukker/kartoffelmel over. Rør dejen sammen
og spred over rabarberne. Sæt fadet nederst i ovnen og sæt den på 200 i 50
minutter eller deromkring alt efter ovntype. Den må gerne blive sprød, men
ikke sort.

Skovles ned med creme fraiche - på den fede måde.

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' The secret of success is sincerity. Once you can fake that, you
have it made.

Fra : Stinne og Rune

Dato : 22-08-03 00:39

Den her er så absolut min favorit...

Rabarbertærte

Kompot:
400 g. Rabarber
50 g. sukker

Dej:
150 g. smør
2 æggeblommer
125 g. sukker
250 g. mel
1 tsk. bagepulvfer

Fyld:
2 æggehvider
100 g. knuste makroner

Tilberedning:
Rabarberne skæres i 2 cm stykker og koges møre med sukker og ganske lidt
vand. Køler af.
Dejen æltes sammen og lægges koldt i en time. Hviderne piskes stive og
makronerne vendes i. 2/3 del af dejen rulles ud og lægges i en tærteform el.
springform. Æggehvidemassen fordeles over. Kompotten fordeles over. Resten
af dejen rulles ud og lægges i et fletværk over. Bagetid 25-30 min ved 200
gr midt i ovnen.

Kan evt. serveres med vanille is.

Stinne

---