KeyPressed
Fra : Peter Andersen

Dato : 05-04-01 21:08

Hej med jer
Jeg er lige startet med at programmere i C til Linux.
Jeg mangler en funktion eller hvad det nu hedder til at fange om der
er kommet et tastetur tryk. Samt hvilket bibliotek der skal Includes.
I go'e gamle pascal hedder den "If KeyPressed"
Håber i kan hjælpe mig

/Peter Andersen

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 06-04-01 20:18

Peter Andersen wrote:
> Jeg mangler en funktion eller hvad det nu hedder til at fange om der
> er kommet et tastetur tryk. Samt hvilket bibliotek der skal Includes.

Hvis det er i et tekst program i et terminal vindue, så vil jeg tro
at ncurses har den type funktioner. Er det gtk kan du lave en
callback når der trykkes en tast i et vindue, qt kan sikkert
det samme.

--
* Kurosawa: http://www.designlabs.dk/husetsbio *
* Email: Carsten dot Svaneborg at risoe dot dk *

Fra : Peter Andersen

Dato : 09-04-01 21:01

In article <3ACE1656.8F9CCB3C@linuxstart.com>, Carsten Svaneborg
<zqex@linuxstart.com> wrote:

> Hvis det er i et tekst program i et terminal vindue, så vil jeg tro at
> ncurses har den type funktioner. Er det gtk kan du lave en callback når
> der trykkes en tast i et vindue, qt kan sikkert det samme.

Det er i en tekst program. Så jeg vil tage en lille studietur i ncurses.
Foreløbig mange tak.

/Peter Andersen