Lagkageideer efterlyses
Fra : Jørn Ibsen

Dato : 21-08-03 09:41

Endnu en fødselsdag nærmer sig, og der hører en lagkage til! Imidlertid
er jeg lidt træt af altid at lave den på samme måde (kagebund, makroner
og jordbærmarmelade, kagebund, creme, kagebund, flødeskum og pynt), så
jeg efterlyser nogle gode ideer til mere spændende lagkager - også gerne
til lagkager forbeholdt voksne (dvs. en forbandet masse sprut i).

I spændt forventning
JIB

Fra : Pia J

Dato : 21-08-03 09:53

Jordbær + citroncreme (sådan en fromageagtig masse) - mums

overtrække kagebunde med chokolade, frugt, creme (samme på hvert lag)

nougatflødeskum istedet for creme, ellers samme som ovenfor

chokobunde, ananas, kokosflødeskum

chokobunde, mandariner, nougatflødeskum

solbærmarmelade, tyk chokoladecreme (ikke den færdige - lavet af mørk
chokolade), hakkede hasselnødder

Jeg har ikke lavet det halve af dem - jeg fantaserer bare. Men jeg har
aldrig fået brok over en lagkage.

:Pia

Fra : Padmé Amidala

Dato : 21-08-03 09:55

Hvad med lagkagen der består af knuste rutebiler, flødeskum og bunde.. man
kan sikkert overhælde rutebilerne med lidt sprut inden de knuses?

VH
Padmé Amidala

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-08-03 18:58

Padmé Amidala wrote:
> Hvad med lagkagen der består af knuste rutebiler

Det må da vist være 'skrothandlerens fryd' (eller måske tandlægens

vh
Jan

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-08-03 15:06

> [...]
> jeg efterlyser nogle gode ideer til mere spændende lagkager - også gerne
> til lagkager forbeholdt voksne (dvs. en forbandet masse sprut i).

Chokolade-kagebunde lagt sammen med flødeskum iblandet knuste (Toms)
chokolade-skilpadder. MUMS!

mvh
Kim Jensen

Fra : Invader Zim

Dato : 21-08-03 23:34

Kim Jensen wrote:
(snip)
> Chokolade-kagebunde lagt sammen med flødeskum iblandet knuste (Toms)
> chokolade-skilpadder. MUMS!
>

> mvh
> Kim Jensen

denne her slutter jeg mig også til!!! :D

-Invader Zim

Fra : Kathrine

Dato : 21-08-03 19:12

"Jørn Ibsen" skrev:

> jeg efterlyser nogle gode ideer til mere spændende lagkager - også
gerne
> til lagkager forbeholdt voksne (dvs. en forbandet masse sprut i).

Denne side er død god:
http://www.kageopskrifter.dk/
Har selv lige benyttet den til en 1-års fødselsdag.
Flødebollelagkagen + rutebilslagkagen indtog 1. og 2. pladsen af i alt
3 lagkager
--
Kathrine
---

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 21-08-03 21:17

Af hjertet tak til alle!

Jeg bliver nu nødt til at lave 15 lagkager til næste fødselsdag, for
alle jeres opskrifter lød kanonlækre.

Måske vi skulle springe maden over...!!!

Mvh. Jørn