PHP i fil.htm
Fra : Andy Dufresne

Dato : 20-08-03 20:31

Kan man have PHP kode i en .htm(l) fil??

kan noget i denne silt lade sig gøre???
<script language="PHP">
php_info();
</script>

Fra : Dennis Møllegaard Pe~

Dato : 20-08-03 20:46

On Wed, 20 Aug 2003 21:31:10 +0200, Andy Dufresne wrote:

> Kan man have PHP kode i en .htm(l) fil??

Hvis du bruger apache kan du gøre det via .htaccess.
Tilføj fx.
<files test.html>
ForceType application/x-httpd-php
</files>

--
Dennis Møllegaard Pedersen

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 20-08-03 20:47

Andy Dufresne skrev:

> Kan man have PHP kode i en .htm(l) fil??

Så skal apache'n sættes op til at fortolke .htm som php
http://www.php-faq.dk/index.php?faq=18

> kan noget i denne silt lade sig gøre???
> <script language="PHP">
> php_info();
> </script>

Det tror jeg ikke... jeg har i hvert fald aldrig set det... php fortolkes af
serveren!
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-08-03 21:34

Peter Sepstrup skrev:

>Det tror jeg ikke... jeg har i hvert fald aldrig set det... php fortolkes af
>serveren!

Det gør det Andy skriver også (hvis serveren er sat op til at
PHP-parse .htm(l)-filer. (Der er flere måder at "starte" PHP på).

Men Andy, hvorfor vil du skjule du bruger PHP? Hvorfor ikke bare kalde
filerne for .php?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 20-08-03 22:48

Lasse Hedegaard skrev:

> Det gør det Andy skriver også (hvis serveren er sat op til at
> PHP-parse .htm(l)-filer. (Der er flere måder at "starte" PHP på).

Yes yes... det er jeg klar over... grunden til at jeg nævnte det var at det
lignede noget der blev brugt mest i client-side scripts...
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-08-03 22:59

Lasse Hedegaard wrote:
> Det gør det Andy skriver også (hvis serveren er sat op til at
> PHP-parse .htm(l)-filer. (Der er flere måder at "starte" PHP på).

Ja, og smide alle .html dokumenter gennem php parsen er i hvert fald
ikke den optimale løsning ;)

mvh
Johan

Fra : Andy Dufresne

Dato : 21-08-03 18:09

Jeg vil bruge det, så jeg kan lave nogle små stykker PHP-kode som fruen bare
kan sætte ind i sine .hmt(l) filer. Problemet er, at hun bruger frontpage,
og i ved sikkert selv hvor lidt der skal til at forvire folk?!?!?!?!?

Derfor ville det være rart, hvis bare hun, uden at skulle tænke over det,
kunne kopiere et lille stykke kode ind i sine html filer, og ellers ikke
skulle tænke over noget!

Fra : Jimmy

Dato : 20-08-03 21:07

"Andy Dufresne" <andy-dufresne@indbakke.dk> wrote in message
> Kan man have PHP kode i en .htm(l) fil??

Ja, hvis man i httpd.conf tilføjer .htm til de typer, fortolkeren parser.

Tilføj:
AddTYpe application/x-httpd-php .htm

> kan noget i denne silt lade sig gøre???
> <script language="PHP">
> php_info();
> </script>

Hvis du fjerner underscore i phpinfo(), så ja.

Mvh
Jimmy

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 20-08-03 21:28

On Wed, 20 Aug 2003 21:31:10 +0200
"Andy Dufresne" <andy-dufresne@indbakke.dk> wrote:

> Kan man have PHP kode i en .htm(l) fil??

> [...]

Er det du mener ikke bare om man kan bruge HTML og PHP i den samme fil?

Altså f.eks.
--- test.php ---
<h2>HTML siger "Hello World!"</h2>
<?php
print '<h2>PHP siger "Hello World!"</h2>';
?>
Og svaret er "jo", hvis din server da vel at mærke er i stand til at fortolke
PHP. I stedet for .htm(l) kalder du bare dine filer .php.

Ellers så er de andres svar det du leder efter. Altså hvis du vil have
..htm(l)-filer fortolket som PHP.

Mvh.
   Madsen

--