2 telefonnumre på et Sim-kort?
Fra : Mogens Aagaard

Dato : 19-08-03 21:07

Er det muligt at have 2 numre på 1 Sim-kort? Jeg skal snart til at bruge
mobiltlf. på mit job. Mit firma giver folk i afdelingen en Nokia 6310 samt
et Telia erhvervsabb., desværre kun til "tjenstlige" samtaler. Det betyder
jo så at jeg også bliver nød til at være have min egen mobiltelefon med mig,
og tanken om at skulle slæbe rundt på 2 telefoner er rimelig træls. En
kammerat prøver imidlertid at bilde mig ind at der intet problem er i at
forsyne jobtelefonen med 2 numre, sådan at jeg kan blive ringet op på begge
numre. Hvis jeg derimod ønsker at skifte mell. numrene ved udgående opkald,
er jeg dog nød til at slukke tlf. og indtaste ny pinkode på det nummer jeg
ønsker at ringe fra. Det lyder rimeligt iorden. Meeen, jeg ringede idag til
en fortravlet og stresset Teliamedarbejder i Mobilerhverv-afd., som kort og
kontant afviste at det kunne lade sig gøre. Nu spørger jeg så om det er en
and ell. hvad at kunne have 2 numre på et Sim-kort.

Bedste hilsner

Mogens Aagaard

Fra : Andersen

Dato : 19-08-03 21:27

Det kan du ikke, men du kan få et bagstykke hvori der kan ligge
2 simkort. Du skal dog slukke og tænde for at skifte kort.