Airport og Powerbook G4
Fra : Thomas²°°³

Dato : 19-08-03 16:07

Hvordan kommer man billigst på et trådløst netværk med en Powerbook G4? Skal
det være Airport eller kan man købe noget andet trådløst udstyr til
"PC-priser"? Her tænkes både på base og kort til Powerbooken. Kan man evt.
kombinere et Airport kort til Powerbooken med en trådløs base som ikke er
Airport - f.eks. 3Com, Netgear o.l.?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-08-03 16:26

Thomas"°°" <flash4@it.invalid> wrote:

> [...]
> kombinere et Airport kort til Powerbooken med en trådløs base som ikke er

Du behøver ikke at købe Apple. Med seneste opdatering af Apples Airport
Software er der kommet understøttelse af 3. parts udstyr der benytter
"Broadcom" hardware. Det gør bl.a. 54mbit produkterne fra Linksys. Det
vil sige at du kan købe et pcmcia kort fra Linksys og sætte det i din
G4. Det har bl.a. også den fordel, at du får en bedre forbindelse end du
vil opnå med det interne Airport kort. Begrundelsen er at titanium og
aluminium skærmer for Powerbookens interne antenne. Med et pcmcia kort
bruges denne antenne ikke.

Mht. base så kan alt bruges. Bemærk dog at nogle produkter skal bruge et
windowsprogram til at konfigureres. Det er jo lidt træls. Køb et produkt
som kan konfigureres over web. (Igen kan Linksys' produkter anbefales,
men også D-link har denne egenskab.)

Men se dig for inden du køber, og ved evt. tilbage når du har fundet et
muligt køb.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : FiGo

Dato : 20-08-03 07:51

Hvordan forbinder man en trådløs router hvis man i forvejen har en
almindelig pc opkoblet via tdc bredbånd.
Jeg går ud fra at det netkabel der er fra modemet og ned bag på pc, skal
tages ud og istedet føres til routeren. Men hvilket kabel skal man så trække
fra routeren og tilbage til pc´eren.?
Hedder dette kabel noget bestemt.?
Jeg har en almindelig Pc´er som stationær maskine, og så skal jeg have en PB
G4 koblet på trådløst med Linksys.

Mvh
LooP

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 20-08-03 08:02

FiGo <figo@lycos.uk.com> wrote:

> [...]
> Hedder dette kabel noget bestemt.?
> Jeg har en almindelig Pc´er som stationær maskine, og så skal jeg have en PB

Hej Loop

Velkommen til Mac gruppen.

Du quoter forkert - man skriver under det man svarer på.

Du har spurgt om en del ting på det seneste, som jeg gerne vil svare på,
men belært af den ubehagelige tone der er på fx. mediamac, hvor man ikke
behøver at poste under ens fulde navn, så vil jeg vente til du har sat
din Outlook op til at bruge dit eget fulde navn.

Stort set alle Mac brugere herinde kender hinanden og ved hvem der er
hvem og vi poster alle med fuldt navn. Det er rart for alle parter.

I øjeblikket er der en del Linux og Windows switchere, som kommer til og
mange af dem poster desværre under andet end deres eget navn. Det er
ærgerligt for vi har et meget fint forum her.

Jeg har håber at du læser mit indlæg som en venlig henstilling.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-08-03 10:21

FiGo <figo@lycos.uk.com> wrote:

> [...]
> tages ud og istedet føres til routeren. Men hvilket kabel skal man så trække

Samme type kabel, som du har i forvejen.
Det er et ethernetkabel, kaldet UTP Cat. 5.

UTP= Unshielded twisted pair.
Uskærmet parsnoet kabel.
Har RJ45 stik i begge ender og består af 8 ledninger, som er snoet om
hinanden på en bestemt (skærmende) måde.

Følg i øvrigt gerne Jespers venlige henstilling.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen