Skift af koblingshoved
Fra : Søren Uttrup

Dato : 19-08-03 11:44

Skal min CV til syn hvis jeg skifter koblingen ud med en slingerkobling ?

Fra : Jørgen L

Dato : 19-08-03 11:51

"Søren Uttrup" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse
> Skal min CV til syn hvis jeg skifter koblingen ud med en slingerkobling ?

Nej det skal den ikke

Hilsen Jørgen

Fra : Carsten Stage

Dato : 19-08-03 15:21

Jørgen L wrote:

> Nej det skal den ikke

Fuldstændig rigtigt - og så kunne man tilføje at montering af f.eks. ALKO
2004 er helt uproblematisk ifølge den medfølgende vejledning.

Inden du handler så undersøg markedet for priser - der kan ofte hentes store
rabatter ved at gå i sulet på forhandlerne.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Søren Uttrup

Dato : 20-08-03 09:14

Hvad med den nye Alko 3004 kobling, er der nogen der har erfaringer med den
?

Fra : Jørgen L

Dato : 20-08-03 11:09

> Hvad med den nye Alko 3004 kobling, er der nogen der har erfaringer med
den

Forskellen på den og 2004 er hvor meget den må trække, 2004 = 2T, 3004 = 3T
Såvidt jeg kan se dæmper de det samme, da de trykker dæmpe belægningerne med
samme vægt ind mod kuglen, ca 1,5 T, men om det er samme belægninger osv ved
jeg ikke.

Hilsen Jørgen

Fra : Søren Uttrup

Dato : 20-08-03 11:43

er der tal på dæmpingsfaktoren på de forskellige slingerkoblinger. Jeg
tænker på både Alko og Westfalia
Så man kan sammenligne dem. Eller en test man kan læse.

Hvor meget bedre er en alko 2004 iforhold til en gammel Westfalia ?

Fra : Jørgen L

Dato : 20-08-03 22:01

> [...]
> Så man kan sammenligne dem. Eller en test man kan læse.
>
> Hvor meget bedre er en alko 2004 iforhold til en gammel Westfalia ?

Iht. FDM er de stort set lige gode, dog er nikke bevægelses dæmpningen en
lille smule bedre på westfaliaen
altså vinder Westfalia.

Hilsen Jørgen

Fra : Søren Uttrup

Dato : 21-08-03 08:32

> Iht. FDM er de stort set lige gode, dog er nikke bevægelses dæmpningen en
> lille smule bedre på westfaliaen
> altså vinder Westfalia.

virkelig, det er altså den helt gamle westfalia jeg taler om. Den uden
plastik på håndtag osv !

Fra : jens jørgensen

Dato : 21-08-03 10:28

> virkelig, det er altså den helt gamle westfalia jeg taler om. Den uden
> plastik på håndtag osv !

Nej jeg tror at den FDM har omtalt er Winterhoff WS 3000 som også dæmper i
begge retninger, den også Alko 2004 er Testsieger i ADAC test.
Westfalia har kun bremseklodser i siden så den dæmper ikke nikkebevægelser,
Winterhoff ville jeg ikke købe da jeg har set hvordan hobby-ejere bøvler med
at få den af og på.
Her er nogle priser ved immlerplane i Flensborg :
AKS 2004 289 euro
AKS 2004 safety dreierpack incl Lås og safety ball 309 euro
WS 3000 259 euro
WS 3000 safety pack incl lås og safety ball 299 euro

Fra : Jørgen L

Dato : 21-08-03 11:35

"jens jørgensen" <jwj@remove this stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> WS 3000 259 euro
> WS 3000 safety pack incl lås og safety ball 299 euro

Du har ret jeg huskede navnet forkert, beklager

Hilsen Jørgen

Fra : Søren Uttrup

Dato : 21-08-03 12:14

Hvor meget vinder jeg så ved at skifte til eks. Alko 2004 fra den gamle
Westfalia ?
Og er det kun i nikkebevægelserne den er bedre ?

Fra : Jørgen L

Dato : 21-08-03 13:52

> Hvor meget vinder jeg så ved at skifte til eks. Alko 2004 fra den gamle
> Westfalia ?
> Og er det kun i nikkebevægelserne den er bedre ?

Den burde være bedre i begge retninger, og dens belægninger holder længere,
Jeg havde den gamle på min forste CV og der skiftede jeg belægninger 2
gange, på 4 år, og indtil nu har jeg vel kørt dobbelt så langt med nu 2 år
gamle vogen og jeg kan ikke se slidet på den indikater der på koblingen
Men man kan købe mange belægninger for prisen af en 2004
Jeg vil så sige at den gamle wastfalia var bedre end alko 1300 men kan ikke
sammenlignes med 2004.

Det er selvfølgelig bare min mening.

Hilsen Jørgen

Fra : Søren Uttrup

Dato : 22-08-03 11:45

> Men man kan købe mange belægninger for prisen af en 2004
> Jeg vil så sige at den gamle wastfalia var bedre end alko 1300 men kan
ikke
> sammenlignes med 2004.

Hvad koster belægninger til WestFalia'en da ?

Fra : Jørgen L

Dato : 22-08-03 19:59

> ikke
>
> Hvad koster belægninger til WestFalia'en da ?

Det ved jeg desvære ikke noget om men prøv at kigge hos HKS

Hilsen jørgen

Fra : T. Hartung

Dato : 24-08-03 20:09

"Søren Uttrup" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse

> Hvad koster belægninger til WestFalia'en da ?

til SK II ca. 350 kr - MEN et skifte er da vist og tillægge stabilisatoren
for stor betydning. Stadig er læsning en vigtig faktoer sammen med sund
fornuft under kørsel.
Jeg køre med min SK II for tiende år har skiftet belægning 3 gange og den
køre ca. 6-8.000 km pr. år.
Skifte den ud?? aldrig den fungere perfekt har aldrig været i problemer -
kan mærke når den ikke er slået til - MEN jeg er også omhyggelig med
læsning, dæktryk, kugletryk m.v.

--
mvh.
T. Hartung