Svamp?
Fra : Luffe

Dato : 18-08-03 22:21

Hejsa
Kan det være svamp jeg har i underlivet?
Det svier og klør...
I starten var der to pletter en på hver side af skedeindgangen, der kløede,
nu har det bredt sig helt hen til endetarmen, og der er kommet rifter og
småsår, der svier når jeg tisser (ad H til!!! )
Det startede for omkring to uger siden...
Jeg har forsøgt at smøre det med sink salve, det har hjulpet lidt men ikke
nok....
Er der noget jeg kan gøre?
Har aldrig været sammen med nogen, så tror ikke det er nogen kønssygdom,
medmindre det smitter på toiletbrætter osv...
Håber nogen kan hjælpe mig...

Knusser lille mig

Fra : ram2

Dato : 18-08-03 22:33

"Luffe" skrev d. 18-08-03 22:21 dette indlæg :
> Hejsa
> Kan det være svamp jeg har i underlivet?

Kan du så se at komme til lægen. AFSTED

Mvh
Ram

http://www.kandu.dk/

Fra : AEK

Dato : 18-08-03 22:39

"Luffe" <OSVALD@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

Hvis du har svamp, skal du bruge canesten salve .
Læs mere her :
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/skedebetaendese.htm

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-08-03 23:23

Luffe wrote:
> [...]
> kommet rifter og småsår, der svier når jeg tisser (ad H til!!! )
> Det startede for omkring to uger siden...

en anden mulighed er også herpes, men det er ret nemt genkendeligt med små
blister som klør og sviger og til sidst bliver til sår..... problemet er at
det breder sig ret nemt i de regioner......
men en tur til lægen vil hurtigt kunne afgøre det ;)

> Jeg har forsøgt at smøre det med sink salve, det har hjulpet lidt men
> ikke nok....

zinksalve kan måske lindre lidt, men jeg tvivler på at det kan
kurere........ hvis det er svamp skal der canesten til, og er det herpes er
det zovir du skal bruge.....

> Er der noget jeg kan gøre?

ja, gå til lægen NU!!

> Har aldrig været sammen med nogen, så tror ikke det er nogen
> kønssygdom, medmindre det smitter på toiletbrætter osv...

herpes kan ligge i kroppen i meget lang tid, og kan i visse tilfælde stamme
fra din mor, eller hvis du ved et tilfælde har rørt et fugtigt herpessår og
så rørt dine egne slimhinder....... det smitter som ind i pokker ;) hvis man
først har herpes i kroppen bryder det normalt ud hvis man er stresset, eller
kroppen er stresset (presset)......

> Håber nogen kan hjælpe mig...

som sagt skal du et smut forbi lægen for at afgøre præcist hvad det er... så
kom du bare afsted.....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Luffe

Dato : 19-08-03 15:37

Hej
Det er bare fordi jeg helst ikke ville til lægen,...
Håbede på om man kunne finde noget i håndkøb der kunne hjælpe?
Knus

Fra : ram2

Dato : 19-08-03 15:52

"Luffe" skrev d. 19-08-03 15:37 dette indlæg :
> Hej
> Det er bare fordi jeg helst ikke ville til lægen,...
> Håbede på om man kunne finde noget i håndkøb der kunne hjælpe?

Nej Luffe. Det er for "alvorligt" til at du kan overlade det til
kvaksalvere og husmandsapotekere.

Mvh
Ram

http://www.kandu.dk/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-08-03 16:20

Luffe wrote:
> Hej
> Det er bare fordi jeg helst ikke ville til lægen,...

det kommer du nok desværre ikke uden om, da den infektion du beskriver
tydeligvis er så udbredt at det ikke helt kan defineres over dette medie....
indimellem er man nødt til at gå til lægen første gang man oplever et
problem.... hvis du så senere oplever et lignende problem kan du måske have
held med selv at behandle det, men det kræver i første omgang en præcis
diagnose fra lægen.....

> Håbede på om man kunne finde noget i håndkøb der kunne hjælpe?

det kan du også men kun hvis det virkelig _ER_ svamp, og det er svært at
bedømme ud fra en overfladisk beskrivelse..... der skal et kvalificeret kik
til, og jeg formoder ikke du har lyst til at tage et snapshot af dit skridt
og lægge online så vi kan få lov at se ;)

men en ting er sikkert... hvis du ikke smutter til lægen og få den rette
diagnose er sansyneligheden for at det bliver ved med at brede sig
overhængende, og det kan kun komme til at gøre mere ondt....

Fra : Lyrik

Dato : 28-08-03 00:16

--
<Folkets vilje! - Landets lov!>
"Luffe" <OSVALD@e-mail.dk> wrote in message
> Hej
> Det er bare fordi jeg helst ikke ville til lægen,...
> Håbede på om man kunne finde noget i håndkøb der kunne hjælpe?
> Knus
Du har jo fået svaret af "AEK"-Canesten salve med indføringshylstre til
skeden.= Håndkøb på apoteket.

Jens