iPhotos begrænsning?
Fra : Storm

Dato : 18-08-03 20:07

Jeg kan kun se at man kan stille ganske få ting i Slideshow i iPhoto, og
det er tæt på ubrugeligt uanset hvad jeg vælger af hastighhed.
Efter voldsom lang tid med sort skærm tegner et billede sig langsomt -
det virker som om det kun er den tid det står skarpt jeg kan stille,
ikke overgangene, og de er da ekstremt irriterende.

Er det bare sådan det er?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-08-03 20:53

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> det virker som om det kun er den tid det står skarpt jeg kan stille,
> ikke overgangene, og de er da ekstremt irriterende.

Hvilken Mac bruger du. (Det lyder ikke som om den er så kraftig.) Jeg
bruger iPhoto på bl.a. en 400MHz G4 og det kører fint med slideshows.
Det kan dog godt lige ta' et par sekunder før det starter, men når det
først kører går det fint.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Storm

Dato : 18-08-03 20:58

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Hvilken Mac bruger du. (Det lyder ikke som om den er så kraftig.)

Det synes jeg heller ikke den er.

> Jeg bruger iPhoto på bl.a. en 400MHz G4 og det kører fint med slideshows.
> Det kan dog godt lige ta' et par sekunder før det starter, men når det
> først kører går det fint.

Jeg bruger iPhoto på en PowerBook 667 MHZ, det kunne være min
tålmodighed det er galt med, men det er det altså ikke i dette tilfælde.

Du kan heller ikke stille på fadningen mellem billederne?
Eller tvinge den til at tage næste billede med retur eller piltaster?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-08-03 21:26

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jeg bruger iPhoto på en PowerBook 667 MHZ, det kunne være min
> tålmodighed det er galt med, men det er det altså ikke i dette tilfælde.

Har samme PB som dig, og her oplever jeg ingen ventetid.

> Du kan heller ikke stille på fadningen mellem billederne?

Nej, det er korrekt.

> Eller tvinge den til at tage næste billede med retur eller piltaster?

Jo med piltaster. Det bevirker at showet sættes på pause. Hvis man efter
at ha' bladret med piltasterne igen vil ha automatisk fremføring startes
det med mellemrumstasten.

Det lyder som om et eller andet æder af din PB ressourcer.

Fra : Storm

Dato : 19-08-03 15:57

> [...]

> Jo med piltaster. Det bevirker at showet sættes på pause. Hvis man efter
> at ha' bladret med piltasterne igen vil ha automatisk fremføring startes

Tak, der kommer jo faktisk også en svag pil - pause - pil nede i højre
hjørne. Helt forståeligt ter det sig ikke, (når jeg bladrer bladrer den
tilbage til billedet hvor jeg valgte pause hver gang inden det går
videre) men det kan da ihvertfald bruges. Tak for det.

> Det lyder som om et eller andet æder af din PB ressourcer.

Ja, måske skal jeg ikke have så meget andet i gang samtidig.

--
Venlig hilsen Nina Storm