Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Overførsel fra USA
Fra : E B Madsen

Dato : 18-08-03 16:39

Hej ng,

måske en her kan hjælpe med et svar.

for et par år siden flyttede jeg tilbage til dk fra et længere ophold i USA. jeg har stadigt en
konto derovre men vil nu flytte mine resterende midler hjem (svarende til ca 75K dkk). de er alle
tjent i USA i perioden 99-01. nogen der ved om der er implicationer med skattevæsenet?

Og rent praktisk - hvor lang tid en overførsel. før i tiden kunne jeg overføre penge næsten fra dag
til dag, men jeg har hørt at det kan tage noget længere tid nu (ekstra check i forb. med nye
terrorlove skulle det være). er det en skrøne eller er det rigtigt? det kan vel max forsinke med en
dag eller hva?

--
venlig hilsen

Erik madsen

Fra : bamse

Dato : 18-08-03 19:22

Hvis du inden du tog til USA frameldte dig folkeregistret og ikke har
opholdt dig i DK og har betalt skat af dine penge i USA, så kan du roligt
tage pengene med til DK.

Men et godt råd er at overføre pengene i 3 omgange af 25K pr. overførsel
......Ellers bliver du sandsynligvis indberettet af din egen bank og så kan
du godt forvente at der kommer et brev eller en opringning...

Fra : E B Madsen

Dato : 18-08-03 22:18

bamse skrev i meddelelsen <_O80b.29306$r02.14539@news.get2net.dk>...

>Hvis du inden du tog til USA frameldte dig folkeregistret og ikke har
>opholdt dig i DK og har betalt skat af dine penge i USA, så kan du roligt
>tage pengene med til DK.

ok, det er tilfældet.

>Men et godt råd er at overføre pengene i 3 omgange af 25K pr. overførsel
>.....Ellers bliver du sandsynligvis indberettet af din egen bank og så kan
>du godt forvente at der kommer et brev eller en opringning...

hvorfor?

--
venlig hilsen

Erik madsen

Fra : bamse

Dato : 18-08-03 23:11

fordi overførsler over 60K skal indberettes iflg loven (lov om hvidvaskning
af penge)

Fra : E B Madsen

Dato : 19-08-03 11:51

bamse skrev i meddelelsen ...

>fordi overførsler over 60K skal indberettes iflg loven (lov om hvidvaskning
>af penge)

ok - det skulle ikke være noget problem for mig. det er legal og dokumenter-bar lønindkomst.

tak for hintet!

--
venlig hilsen

Erik madsen