Pitabrød
Fra : hedegaard

Dato : 18-08-03 16:31

Hej
Er der mon nogen, der ligger inde på en god opskrift på hjemmebagte
pitabrød?
VH Tina

Fra : netper

Dato : 18-08-03 18:14

Hej Tina

Alletiders Kogebog har en opskrift som du måske kan bruge
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=2870

MVH
Per

http://www.kandu.dk/

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 19-08-03 00:29

Tina spurgte:
> Er der mon nogen, der ligger inde på en god opskrift på hjemmebagte
pitabrød?

Steen Jensen skriver i Lev Stærkt:
25 g gær, 1 tsk honning, 3 dl lunkent vand, 1 tsk salt, 1 sosk olie, ca 500
g hvedemel

1. Rør gæren ud med honning og vand
2. Tilsæt salt, olie og hvedemel lidt ad gangen. Ælt dejen til den er smidig
og ikke klistrer mere.
3. Forhæv dejen tildækket med et viskestykke et lunt sted i 30 min.
4. Ælt djen. Del den i 8 stk. od rul dem ud på en bageplade med bagepapir.
Efterhæv dem 20 minutter.
5. Bag dem midt i en forvarmet ovn, ca. 8 min. ved 250 grader.
--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Kim Jensen

Dato : 19-08-03 18:00

hedegaard wrote:
> [...]

Denne er ekstremt nem, og brødene bliver helt perfekte med "luft-hul" og
det hele - helt automatisk!

http://www.food4u.dk/opskrift/?id=1262

Kim Jensen
NewsCaster.dk // Port80.biz // kelvin8.com

Fra : Kai Andersen

Dato : 19-08-03 19:29

Hej Kim.
Kan du definere opskriften lidt nærmere ?
Hvor meget af det forskellige ?
Ingredienser:
10 g gær
1 1/2 dl lunkent vand
1/4 sukker
1/2 salt
1/2 grahamsmel
ca. 3 dl hvedemel

Kai

Fra : Kim Jensen

Dato : 19-08-03 22:25

Kai Andersen wrote:
> [...]

Jeg gik ud fra det var teskefulde - og det virker i hvert fald fint!

1/2 DL ...

Fra : Kai Andersen

Dato : 20-08-03 16:51

10-4

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 21-08-03 21:27

On Tue, 19 Aug 2003 19:00:01 +0200, "Kim Jensen" <kim@litewerx.dk>
wrote:

>Denne er ekstremt nem, og brødene bliver helt perfekte med "luft-hul" og
>det hele - helt automatisk!
>
>http://www.food4u.dk/opskrift/?id=1262

Skulle liiiige prøve den her. Jeg er stadig målløs over hvor nemt og
hurtigt, det her er, Lige nu sidder jeg og prøvesmager et brød - det
er perfekt småsejt/sprødt udenpå og blødt og med hul i indeni. De
ryger lige lukt i ungernes madkasser til imorgen. En klar succes - tak
for den Kim!

Det er forresten ret sjovt at følge brødene i ovnen: Fra at være flade
hæver de sig pludselig fra bagepladen som om nogen stod med en
cykelpumpe

Jeg har købt færdige pitabrød for sidste gang...

Hjertelig sensommerhilsen
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Kim Jensen

Dato : 22-08-03 09:48

> Det er forresten ret sjovt at følge brødene i ovnen: Fra at være flade
> hæver de sig pludselig fra bagepladen som om nogen stod med en
> cykelpumpe

Jeg tænkte nøjagtig det samme, da jeg bagte dem første gang. De forandrer
sig MEGET - og dét MEGET hurtigt

> Jeg har købt færdige pitabrød for sidste gang...

Velkommen i klubben

mvh
Kim Jensen