Webspeed opkald
Fra : Olesen

Dato : 18-08-03 16:35

Webspeed:

Hvordan vælger man, at webspeed skal bruges som opkaldsforbindelse,
når jeg starter explorer ?
"brug denne forbindelse" osv. er tonet ned, og jeg er nødt
til manuelt at 'aktivere' forbindelsen under netværksforbindelser
og herefter starte explorer.

Hvorfor hedder opkaldsforbindelsen "LAN forbindelse 2" ?
Jeg har ikke andet koblet til.

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 18-08-03 18:05

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> Webspeed:
>
> Hvordan vælger man, at webspeed skal bruges som opkaldsforbindelse,
> når jeg starter explorer ?

Du skal ikke bruge webspeed som opkaldsforbindelse. Der er ikke noget at
ringe op til. Hvis du har dit kabelmodem tændt, så er du på nettet (og
computeren selvfølgelig er konfigureret rigtigt).

> Hvorfor hedder opkaldsforbindelsen "LAN forbindelse 2" ?

Fordi det er en nætværksforbindelse. Hvorfor den hedder nr. 2? Måske fordi
du tidligere har haft en anden forbindelse på computeren. Hvis du ikke kan
lide navnet, kan du vel bare omdøbe den.

Gruppen tele.internet.kabelmodem er forøvrigt en ganske udmærket gruppe,
hvis du har webspeed spørgsmål.

/Anders

Fra : Olesen

Dato : 18-08-03 18:16

"Anders K. Olsen" <akol_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du skal ikke bruge webspeed som opkaldsforbindelse. Der er ikke noget at
> ringe op til. Hvis du har dit kabelmodem tændt, så er du på nettet (og
> computeren selvfølgelig er konfigureret rigtigt).

Mente bare man eet eller andet sted kunne vælge,
at det var webspeed som sku' bruges som forbindelse,
og den skulle starte denne forbindelse op, når jeg
åbner Explorer ?

> Fordi det er en nætværksforbindelse. Hvorfor den hedder nr. 2? Måske fordi
> du tidligere har haft en anden forbindelse på computeren. Hvis du ikke kan
> lide navnet, kan du vel bare omdøbe den.

Jeg har ikke haft andet end 56K modem,
og slet ikke noget netværk af nogen art.

> Gruppen tele.internet.kabelmodem er forøvrigt en ganske udmærket gruppe,
> hvis du har webspeed spørgsmål.

Ah. ja..tak for dêt..*S*.

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 19-08-03 19:36

> [...]
> at det var webspeed som sku' bruges som forbindelse,
> og den skulle starte denne forbindelse op, når jeg

Nej, det er ikke nødvendigt. Hvis det er konfigureret korrekt, så er du på
nettet når du starter din computer. Det er ikke nødvendigt at du starter
Internet Explorer først.

Derfor er det også meget vigtigt at du sørger for at holde din computer
opdateret med de nyeste sikkerhedsrettelser fra Microsoft. Du bør også sikre
dig med et opdateret antivirusprogram og en firewall. Det er dejlig let med
en forbindelse som hele tiden er oppe, men der er også flere
sikkerhedsproblemer.

/Anders