ko kut thailand
Fra : Brian Bertelsen

Dato : 18-08-03 01:08

hejsa NG

jeg står og skal en tur til thailand sammen med at par venner og vi har
snakket om at det kunne være
fedt at prøve lidt andet end phuket og der fandt valget på øen ko kut.

men hvad er det for en ø ?? efter hvad jeg kan finde på nettet er der nogle
fine steder at dykke men
er der andet på denne ø som kunne være godt at kikke forbi og hvordan er der
med turister, er der
mange der besøger denne ø ??

håber at i kan hjælpe mig lidt i den rigtig retning. på forhånd tak for
hjælpen

Mvh

Brian Bertelsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-08-03 09:18

On Mon, 18 Aug 2003 02:08:00 +0200, "Brian Bertelsen"
<ccc84732@vip.cybercity.dk> wrote:

>hejsa NG

Hej Brian

>jeg står og skal en tur til thailand sammen med at par venner

Heldige asen!

>fedt at prøve lidt andet end phuket og der fandt valget på øen ko kut.

Du mener nok den Ko Kut, der ligger i Ko Chang Nationale Marina Park,
tæt ved Cambodias grænse ...

>men hvad er det for en ø ??

Det er bare en sydthailandsk ø, sådan med nogle kokospalmer og noget
monsun- og regnskov og nogle sandstrande og nogle koralrev. Der er et
lille anløbssted med fiskerbåde og post- og passagerbåd fra Ko Chang
og et resort med nogle bungalows og flinke folk og ingen strøm efter
kl. 22, så vidt jeg husker. Så er der nogle stier over øen, ingen
biler. Rundt om i det der Sydkinesiske Hav ligger der nogle andre øer
man også kan sejle til.

>efter hvad jeg kan finde på nettet er der nogle fine steder at dykke

Jeg har kun prøvet at snorkler der. Det var fint nok og endnu bedre
ved naboøen mod syd Ko Wai - alt med forhold for at jeg blander dem
sammen, har ikke lige et detaljekort ved hånden.

>er der andet på denne ø som kunne være godt at kikke forbi

Der er ret landligt - ikke meget andet, ingen rigtig by.

>og hvordan er der med turister, er der mange der besøger denne ø ??

Der kommer nogle endagsturister fra Ko Chang på vej til snorkling og
dykning - det er alt hvad jeg selv har prøvet. Så er der dem, der
tager nogle dage på det der resort og vel også nogle backpackere på
feltfod. De små badebugter med sandstrande vi sejlede forbi, var ikke
ligefrem overrendte (jan. 2002).

>håber at i kan hjælpe mig lidt i den rigtig retning. på forhånd tak for
>hjælpen

Det lyder jo som om I har bestemt jer. Hvis det er sol, svømning,
snorkling/dykning, strand, fred og ro og bountyland I vil, så finder I
nok ikke noget bedre. Hvis det er buddistiske templer, stort udvalg i
mad og drikke, natklubber, tuktuk'er og luddere i vil, så skal I nok
tænke om.

Men nu der er kommet (eller meget snart kommer) lufthavn i Trat, så er
det nok ved at blive mere overrendt. Hidtil har hele øgruppen været
beskyttet af sin noget afsides beliggendhed, med 6-7 timers anstrende
bus- (og færge-)tur fra Bangkok til hovedøen Ko Chang.

Selv var jeg meget glad for Ko Chang, men den er under hastig
turistudvikling. Øhavet sydfor med Ko Kut er rigtig dejligt. Et
alternativ er måske Andamanerkysten syd for Ko Lanta, men det kender
jeg ikke.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Iskold

Dato : 18-08-03 13:48

"Brian Bertelsen" <ccc84732@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> med turister, er der
> mange der besøger denne ø ??
>
> håber at i kan hjælpe mig lidt i den rigtig retning. på forhånd tak for

Hej Brian

Hvad med Kho Samui...er selv ved at arengere en rejse derned til næste
sommer, du kan se mere på denne side.....der er oxo andre steder med
hoteller og bongalow mm. http://www.altomthailand.com/

henrik

Fra : Anita

Dato : 19-08-03 12:42

"Iskold" <hep@image.dk> skrev

> Hvad med Kho Samui...er selv ved at arengere en rejse derned til næste
> sommer, du kan se mere på denne side.....der er oxo andre steder med
> [...]

Hejsa Henrik

Jeg vil tro at Kho Samui ikke længere er stedet, hvis man vil undgå turister
i hobetal.
Jeg var der i 1994. Dengang var det til at holde ud, men der var allerede en
pæn mængde turister. Jeg har hørt fra flere der har været der siden, at der
nu er MANGE turister på øen.
Men bortset fra det, vil jeg formode at øen stadig er yderst smuk med
"jungle", vandfald og flotte strande.

God tur
Anita