Hvilken OSX-browser kan "ligne IE"?
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 16-08-03 21:10

Hvilken OSX-browser (safari, camino, mozilla, etc.) kan identificere sig
som (win) IE 5.5 eller 6 overfor sites?
_Og hvordan?...
(Jeg kan ikke finde noget i de ovennævntes preferences)
--
Poul

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 16-08-03 23:25

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Hvilken OSX-browser (safari, camino, mozilla, etc.) kan identificere sig
> som (win) IE 5.5 eller 6 overfor sites?
> _Og hvordan?...
> (Jeg kan ikke finde noget i de ovennævntes preferences)

Safari. Hvis du bruger Safari enhancer
< http://www.macupdate.com/info.php/id/10482>
får du en debugmenu, hvor du bl.a. kan indstille hvad den skal
indentificere sig som (User Agent), heriblandt Windows MSIE 6.0

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Per Madsen

Dato : 16-08-03 23:28

> [...]

> som (win) IE 5.5 eller 6 overfor sites?
> _Og hvordan?...
> (Jeg kan ikke finde noget i de ovennævntes preferences)

Hent Safari Enhancer fra f.eks. MacUpdate.com (se link),- med den
installeret har du (vistnok) mulighed for at lade Safari identificere
sig som IE via Debug menuen.

http://www.macupdate.com/info.php/id/10482
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 17-08-03 14:55

Poul Skovmand Thingholm wrote:
> Hvilken OSX-browser (safari, camino, mozilla, etc.) kan identificere sig
> som (win) IE 5.5 eller 6 overfor sites?
> _Og hvordan?...
> (Jeg kan ikke finde noget i de ovennævntes preferences)

Mozilla kan.
Du skal have fat i et af følgede tillægsmoduler:
-- multizilla : http://multizilla.mozdev.org/
-- uabar : http://uabar.mozdev.org/

1) begge kommer med en lang række indbyggede user-agent strenge

2) begge disse kan modificeres til en hvilkensomhelst user-agent,
Det er let at gøre dette i uabar og rimeligt kompliceret i multizilla

3) uabar er udelukkende et værktøj til modificering af user-agent
MultiZilla giver dig en lang række stærke værktøjer.

yours in happy hacking
--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 17-08-03 17:17

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> [...]
>
> 3) uabar er udelukkende et værktøj til modificering af user-agent
> MultiZilla giver dig en lang række stærke værktøjer.

Tak skal I have alle tre.
Det var desværre ikke identifikationen som udelukkede mig, men nu har
jeg kunnet prøve den mulighed takket være jer
--
Poul