Hallelujah
Fra : Jan Eliasen

Dato : 16-08-03 20:00

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 16-08-03 20:23

Jan Eliasen <jan@eliasen.dk> wrote:
> Hejsa
>
> Jeg sidder lige og hører "Hallelujah" med Leonard Cohen, men mener
> jeg har hørt den i indtil flere andre versioner. Hvem mon indspillede
> den originalt?

I følge www.allmusic.com
er Hallelujah komponeret af Leonard Cohen selv, indspillet første gang i 94,
på et Live album.

Flying Hotdogs

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-08-03 20:42

Flying Hotdogs <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bhm08o$d7a$1@sunsite.dk...

> I følge www.allmusic.com
> er Hallelujah komponeret af Leonard Cohen selv, indspillet første gang i
94,
> på et Live album.
>
> Flying Hotdogs
___________________

Er den ikke med "Ichar Cohen and his alpfa betha band" ???

Hilsen Åge

Fra : Poul Erik

Dato : 16-08-03 22:33

On Sat, 16 Aug 2003 21:42:04 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

>Flying Hotdogs <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:bhm08o$d7a$1@sunsite.dk...

>Er den ikke med "Ichar Cohen and his alpfa betha band" ???

Nej, den var med den israelske gruppe "Milk and Honey" og var med i
melodi GrandPrix i 1984, hvor den så vidt jeg husker vandt (er dog
ikke 100% sikker).

Poul Erik

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.dk

Fra : Michael Westi

Dato : 16-08-03 22:46

> Nej, den var med den israelske gruppe "Milk and Honey" og var med i
> melodi GrandPrix i 1984, hvor den så vidt jeg husker vandt (er dog
> ikke 100% sikker).
>
> Poul Erik

Nej, den vandt i 1979. I Israel.
Da det var andet år i træk Israel vandt.

Mvh Michael

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-08-03 23:14

Michael Westi <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:vBx%a.150$006.149@news.get2net.dk...

> Nej, den vandt i 1979. I Israel.
> Da det var andet år i træk Israel vandt.
>
> Mvh Michael
______________

Ups. ja. Vi beklager. Nu husker jeg det.
Ichar Cohen and his alpha betha band" lavede slageren "Abani bee"

Hilsen Åge

Fra : Poul Erik

Dato : 17-08-03 14:52

On Sat, 16 Aug 2003 23:45:33 +0200, "Michael Westi"
<michaelwesti@NOSPAM.dk> wrote:

>Nej, den vandt i 1979. I Israel.
>Da det var andet år i træk Israel vandt.

Du har helt ret i at det var 79. Fandt lige albummet fra melodi grand
prix'et. Jeg har nok blot tænkt på Åge's svar, hvor der stod 84.

Poul Erik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-08-03 17:44

Poul Erik <lindaa@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ps1vjv0cahbrb22e75ns2g9s7h6vrf05am@4ax.com...

> Du har helt ret i at det var 79. Fandt lige albummet fra melodi grand
> prix'et. Jeg har nok blot tænkt på Åge's svar, hvor der stod 84.
_______

Øhhhh.... Mit svar hvor der står 84 ?????. Jeg aner ikke noget om at det
skulle være 84.

Hilsen Åge

Fra : Poul Erik

Dato : 17-08-03 18:32

On Sun, 17 Aug 2003 18:43:59 +0200, "Åge Halldorsson"
> [...]

>_______
>
>Øhhhh.... Mit svar hvor der står 84 ?????. Jeg aner ikke noget om at det

Undskyld Åge, det var ganske rigtigt ikke dig, men den "flyvende
hotdog".

Poul Erik

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 17-08-03 23:25

Poul Erik <lindaa@mail.tele.dk> wrote:
>Undskyld Åge, det var ganske rigtigt ikke dig, men den "flyvende
> hotdog".

Som gav et svar på hvornår Leonard Cohen indspillede sit eget nummer
" Halleluja", hvilket var det der blev spurgt om af den som startede tråden.

At I så bagefter snakker gamle Grand Prix numre, er jo ret noget ganske
andet

/ Flying hotdogs
som du ikke behøver at sætte i citation:
--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 16-08-03 23:13

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> wrote in message

> I følge www.allmusic.com
> er Hallelujah komponeret af Leonard Cohen selv, indspillet første gang i
94,
> på et Live album.

Det er ikke helt rigtigt. Den er på Various Positions fra 84:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=CASS70307291930&sql=A4ztqoatayi
jz

Simon

Fra : Krumme

Dato : 17-08-03 03:18

Jeff Buckley har indspillet en ret godt udgave af dette nummer

mvh:
Krumme

Fra : Martin Helbo

Dato : 17-08-03 12:22

"Krumme" <kasper@bavnshoj.dk> skrev i en meddelelse
> Jeff Buckley har indspillet en ret godt udgave af dette nummer

Ja, den er næsten bedre end originalen.
Et utrolig stemningsfyldt nummer

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 17-08-03 17:42

"Martin Helbo" <helbo@REMOVEthedude.dk> wrote in message

> Ja, den er næsten bedre end originalen.

Ja den er helt fantastisk. Jeg tør godt fjerne 'næsten'.

Simon

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 17-08-03 12:43

"Krumme" <kasper@bavnshoj.dk> skrev i en meddelelse
> Jeff Buckley har indspillet en ret godt udgave af dette nummer
>
> mvh:
> Krumme

Helt enig...en særdeles smuk udgave faktisk. Jeg vil anbefale alle at prøve
at lytte til den...det er den absolut smukkeste sang nogensinde, IMO.
Ellers er der en række andre kunstnere der også har lavet cover-versioner af
Hallelujah. Deriblandt:
John Cale
Rufus Wainwright (den fra Shrek)
Freya (fra den danske film MAX)

men eneste rigtig gode fortolkning synes jeg Buckley kommer med...

---Jacob---

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-08-03 18:14

Jacob Ulrich <oxygen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f3f6a36$0$5166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Rufus Wainwright (den fra Shrek)
> Freya (fra den danske film MAX)
>
> men eneste rigtig gode fortolkning synes jeg Buckley kommer med...

____________

Hej Jacob

Hvor filen kender i alle disse genindspilninger af denne glimrende slager
fra ??? - Jeg lytter selv til Nordjyllands førende lokalradio med
slagermusik og kender kun den originale udgave. Hvis nogen radiostation
skulle spille sangen måtte det da om nogen radio være den radio som jeg
lytter til. (Midtfjord Radio - Radio Nibenitten). De spiller nemlig næsten
kun sådan noget af den slags populærmusik.
Hvor kender i dem fra - hvor spiller de dem ???

Hilsen Åge

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 17-08-03 19:58

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> Hvor filen kender i alle disse genindspilninger af denne glimrende slager
> fra ???

Det er vist ikke den samme sang vi snakker om. Den vi snakker om er skrevet
er Leonard Cohen i 84.

Simon

Fra : Andreas

Dato : 17-08-03 20:33

Jeg ville bare tilføje at Bono (U2) også har coveret nummeret.

Andreas

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 20-08-03 20:09

"Andreas" <andreas.ohn@NOSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville bare tilføje at Bono (U2) også har coveret nummeret.

Jeps, den havde jeg glemt. Og Cæcilie Nordby har også lavet et lidt
anderledes cover på hendes nyeste cd.

---Jacob---

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 21-08-03 12:08

Selv om jeg er inkarneret Cohen-fan må jeg bøje mig og indrømme at er
Cæcilie Nordbys version er klart mere "følt" end originalen.

Fed tekst i øvrigt...

mvh
Thomas

Fra : -V-

Dato : 17-08-03 18:57

Krumme wrote:
> Jeff Buckley har indspillet en ret godt udgave af dette nummer

Understatement of the Century.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-08-03 22:50

-V- wrote:

> Understatement of the Century.

Jeg ville så mene det modsatte.

/David

Fra : -V-

Dato : 17-08-03 23:10

David Rasmussen wrote:

> Jeg ville så mene det modsatte.

Det er du naturligvis i din gode ret til at mene.
Tør jeg spørge hvorfor du er så træt af nummeret?

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-08-03 13:11

-V- wrote:

> Det er du naturligvis i din gode ret til at mene.
> Tør jeg spørge hvorfor du er så træt af nummeret?

Jeg er ikke træt af nummeret som sådan, jeg synes at det er et aldeles
glimrende nummer. Jeg er bare lidt træt af den efter min mening
overdrevne hype omkring Jeff Buckley generelt og hans version af
Hallelujah specifikt.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-08-03 22:49

Krumme wrote:

> Jeff Buckley har indspillet en ret godt udgave af dette nummer

*suk* Jeg bliver så træt...

/David

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 17-08-03 23:27

Simon Hiort-Lorenzen <none@nowhere.invalid> wrote:
> Det er ikke helt rigtigt. Den er på Various Positions fra 84:

Okay - så skal vi bare læse at læse inden ad

/ Flying Hotdogs