SMS-type
Fra : Knud Berggreen

Dato : 16-08-03 10:16

I min Siemens Data Suite kan jeg, når jeg sender en SMS fra
PC, afmærke "Vis besked med det samme".
Denne afmærkning bevirker at den SMS jeg sender straks
bliver vist i modtagerens display.

Når jeg kigger på SMS-profilerne i min S55 kan jeg se at jeg
kan angive en ny SMS-Type, der dog blot indeholder et 0.
Jeg kan ikke finde noget sted hvor mulige værdier er
beskrevet, så jeg vil blot spørge:

1: Hvilken SMS-type benyttes af Siemens Data Suite når "Vis
besked med det same" er markeret?

2: Der må findes en teknisk beskrivelse SMS-standarder hvor
SMS-typer er beskrevet et eller andet sted som
teleselskaberne eller mobiltelefonudviklerne benytter. Hvor
mon den kan være?

/Knud

Fra : Jensb

Dato : 16-08-03 10:46

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> 2: Der må findes en teknisk beskrivelse SMS-standarder hvor
> SMS-typer er beskrevet et eller andet sted som
> teleselskaberne eller mobiltelefonudviklerne benytter. Hvor
> mon den kan være?

Det her er hvad jeg havde liggende:

Class 0 Immediate display (vises direkte på skærmen, uden at man skal
ind i SMS-menuen
Class 1 ME specific (Mobile Equipment - afhængig af telefonen)
Class 2 SIM specific (Gemmes på SIM kortet)
Class 3 TE specific (jeg ved ikke lige hvad TE står for)

Jens

Fra : Knud Berggreen

Dato : 16-08-03 13:57

On Sat, 16 Aug 2003 11:46:17 +0200, "Jensb"
<ikkenogetspam@tilmig.dk> wrote:

> [...]

>Class 2 SIM specific (Gemmes på SIM kortet)
>Class 3 TE specific (jeg ved ikke lige hvad TE står for)

Tak, det var lige dem jeg skulle bruge, men ØV, det er
åbenbart ikke de koder der kan angives der.
Jeg må spørge hos Siemens.

/Knud