Hvor kan man få lavet stort slægtstræ
Fra : Jesper Beenfeldt Nie~

Dato : 16-08-03 08:02

Emnet har måske været bragt op før, så på forhånd undskyld for det..

Er der nogen i gruppen, der ved, hvor og eller hvordan man kan få printet
sit store slægtstræ?

Jeg vil gerne undgå det hav af sammenklistrede A4-ark, som jeg kæmper med i
dag. Er der nogen firmaer, der kan printe ud på store ark f.eks. fra en
pdf-fil (kan FTM ikke godt lave et træ i en pdf-fil?)

Hvad gør I andre? Stiller I op til slægtsstævnet med en masse A4-ark og
tape-ruller?

Venlig hilsen
Jesper Beenfeldt Nielsen,
Odense

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 16-08-03 09:11

"Jesper Beenfeldt Nielsen" <dsl52650a@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bhkkru$29hq$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> pdf-fil (kan FTM ikke godt lave et træ i en pdf-fil?)
>
> Hvad gør I andre? Stiller I op til slægtsstævnet med en masse A4-ark og

De gange, jeg har haft behov for det, har jeg "kigget" mig rundt i min
venne-/bekendtskabskreds efter nogle, der er ansat på en tegnestue eller i
et inginiørfirma, da de som regel har en at disse plottere eller
bredfornatsprintere, som man for en mindre ydelse, kan få lov til at skrive
sit stor træ ud på.

Det sidste var 23,5 meter i bredden, og papirets bredde i højden.

Jeg har ikke fundet nogen "butikker", der udbyder denne service, men de
findes sikkert.

Ole P. Bielefeldt,
Ry
FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-03 12:21

On Sat, 16 Aug 2003 10:11:00 +0200, "Ole P. Bielefeldt"
<ole.bielefeldt@adslhome.dk> wrote:

>Jeg har ikke fundet nogen "butikker", der udbyder denne service, men de
>findes sikkert.

Der findes en del pro-butikker af den slags, som også udfører opgaver
for studerende og private.

Prøv hos www.vesterkopi.dk

elller

http://www.damgaardjensen.dk

mvh
Hans Engmark

Fra : Jesper Beenfeldt Nie~

Dato : 16-08-03 13:54

"Hans Engmark" <hengmark-snabela-post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 16 Aug 2003 10:11:00 +0200, "Ole P. Bielefeldt"
> Der findes en del pro-butikker af den slags, som også udfører opgaver
> [...]

Dem vil jeg forsøge mig med. Har du prøvet dem? Afleverede du en pdf-fil?
Ved du noget om priser?

VH
Jesper Beenfeldt,
Odense

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-03 19:53

On Sat, 16 Aug 2003 14:54:11 +0200, "Jesper Beenfeldt Nielsen"
<dsl52650a@post.cybercity.dk> wrote:

>Dem vil jeg forsøge mig med. Har du prøvet dem? Afleverede du en pdf-fil?
>Ved du noget om priser?

Jeg har brugt dem professionelt.
De håndterer de fleste formater.

Prisen afhænger af hvad du vil have.
Det er dyrt, men dejligt. Almindeligt plot i farver skal du nok regne
med en 400-600kr pr m2

Jeg opdagede lige at Vesterkopi har fået en webbutik.

http://www.vesterkopi.shopbasic.dk/

mvh
Hans Engmark

Fra : Henning Christensen

Dato : 18-08-03 05:49

Hans Engmark wrote:

> [...]
> med en 400-600kr pr m2
>
> Jeg opdagede lige at Vesterkopi har fået en webbutik.

Jeg bruger min Lexmark Z31 og udskriver på endeløse baner.
Ved den nyligt afholdte 12. slægtsfest siden 1948 i min mors familie
var de 2 største af de 4 slægtsgrenes efterslægtstavler på hver 7,5 m.
Disse blev udskrevet fra Brothers Keeper.
Der var hverken billeder eller farver - det var fravalgt - men tavlerne
var næsten slidt op ved festens afslutning, da de fleste af de 147
deltagere havde nærlæst dem.

Venlig hilsen
Henning Christensen

Fra : Jesper Beenfeldt Nie~

Dato : 18-08-03 18:33

"Henning Christensen" skrev i en meddelelse

> [...]
> Der var hverken billeder eller farver - det var fravalgt - men tavlerne
> var næsten slidt op ved festens afslutning, da de fleste af de 147

Hvad er en Lexmark Z31 - en plotter eller sådan noget? Eller mener du, at
man kan bruge en mere almindelig husholdningsprinter til endeløse baner?

(Sikke mange deltagere I kan samle sammen. Vi bliver kun en 40 stykker - til
gengæld mødes vi hvert år.)

VH
Jesper Beenfeldt Nielsen,
Odense

Fra : Henning Christensen

Dato : 18-08-03 21:33

Jesper Beenfeldt Nielsen wrote:

> Hvad er en Lexmark Z31 - en plotter eller sådan noget? Eller mener
> du, at man kan bruge en mere almindelig husholdningsprinter til
> endeløse baner?

Det er en ganske almindelig inkjet printer som kostede ca. 4 gange så
meget, da jeg købte den, som den kostede få mdr. senere, hvor den
var faldet til ca. 400,- kr.
Men den virker, så man får tavlerne udskrevet sammenhængende på
endeløse baner.

Mvh.
Henning Christensen

Fra : Jesper Beenfeldt Nie~

Dato : 18-08-03 22:06

> [...]
> var faldet til ca. 400,- kr.
> Men den virker, så man får tavlerne udskrevet sammenhængende på

Det vil jeg da prøve med min egen inkjet-printer - for jeg forstår på dig,
at den ikke skal være specielt indrettet til det.
Køber man sådan noget endeløst papir i en almindelig kontorforsyning? Skal
det ikke hænge på en rulle eller sådan noget?

VH
Jesper Beenfeldt Nielsen

Fra : Krabsen

Dato : 18-08-03 22:18

Købes i kontorforsyning - hvis de da har det på lager endnu. Ellers bed dem
slå op i kataloget under 'Leporello-lister'.

mvh
Krabsen

forklaring på navnet Leporello-liste gives gerne på forlangende og er vel
ikke helt OT i forhold til slægtsforskning, selvom det nok vil give både BK
og Winfam problemer

Fra : Arne Feldborg

Dato : 19-08-03 02:00

"Jesper Beenfeldt Nielsen" <dsl52650a@post.cybercity.dk> skrev Mon, 18
Aug 2003 23:06:27 +0200

>Det vil jeg da prøve med min egen inkjet-printer - for jeg forstår på dig,
>at den ikke skal være specielt indrettet til det.

Mange blæksprutter (bla. alle HP's) kan faktisk printe på endeløse
baner, selvom man ellers troede at det var udddød sammen med
matrix-printerne.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Kurt Hansen

Dato : 19-08-03 07:05

Tue, 19 Aug 2003 02:59:44 +0200, skrev Arne Feldborg:

> [...]
>>
>Mange blæksprutter (bla. alle HP's) kan faktisk printe på endeløse
>baner, selvom man ellers troede at det var udddød sammen med

Hvordan? Jeg har en HP 930c og kan ikke se denne indstilling nogen
steder. For nogen tid siden stillede jeg spørgsmålet i
hardware-gruppen, men jeg fik ingen svar.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Arne Feldborg

Dato : 19-08-03 13:30

Kurt Hansen <kurtFJERNDETTE@FJERNDETTEtowle.dk> skrev Tue, 19 Aug 2003
08:05:20 +0200

>Hvordan? Jeg har en HP 930c og kan ikke se denne indstilling nogen
>steder.

RTFM.

http://h20015.www2.hp.com/content/common/manuals/bpd08643/bpd08643.pdf

Læs side 34. Det er faktisk ca. på den måde det foregår på alle HP's
printere.

Og så er det måske lidt flot at jeg skriver alle. Jeg kan jo af gode
grunde ikke kende *alle* hp-printere - så lad mig rette det til alle dem
jeg har set.

Fra : Jette-Kirsten Larsen

Dato : 28-10-03 09:07

....snip
> Mange blæksprutter (bla. alle HP's) kan faktisk printe på endeløse baner,
selvom man ellers troede at det var uddød sammen med matrix-printerne.

.....snip

Min MATRIX 9 nåls printer er ikke død endnu !!!

Venlig hilsen

Jette-Kirsten Larsen

Fra : Henning Christensen

Dato : 19-08-03 06:41

> [...]
>
> Det vil jeg da prøve med min egen inkjet-printer - for jeg forstår på
> dig, at den ikke skal være specielt indrettet til det.

Den skal nok være specielt indrettet til det. Ellers får man vist "huller"
ved hvert sideskift.
Det bør stå i brugsanvisningen.

Mvh.
Henning Christensen

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 16-08-03 10:11

Prøv at se på

http://store.yahoo.com/whollygenes/jumbochart.html

Med venlig hilsen

Tom Stryhn
stryhn@email.dk
http://www.tom-stryhn.dk
last update / sidst opdateret 15.08.2003

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 19-08-03 00:34

Jeg et par gange fået sådan opgaver udført hos www.damgaardjensen.dk i
Århus.