Billeje og autostol på Kreta ?
Fra : Troels

Dato : 15-08-03 22:48

Hej

Jeg vil bare høre om mulighederne for at få en autostol eller et højt sæde
med når man lejer bil på Kreta.

Kan det betale at leje bilen hjemmefra eller er der masser af muligheder når
man kommer derned til nogenlunde samme pris.
Er det svært at gennemskue forsikringsting osv, når man lejer selv ?

På forhånd tak
Troels

Fra : M. Andersson

Dato : 16-08-03 14:32

Hej Troels,
Det er ikke noget problem med autostole, du skal bare henvende dig til et
ordenligt udlejningsfirma eks. Hertz eller Avis.
Det er ikke noget problem at leje bil dernede, de snakker glimrende engelsk
og er venlige, men husk at det ikke er en supermoderne stol du får.
Jeg ved ikke om det er samme pris ved at leje dernede, men det plejer at
være billigere.
God tur
mvh
Morten

Fra : Emil Jensen

Dato : 16-08-03 23:19

> Hej Troels,
> Det er ikke noget problem med autostole, du skal bare henvende dig til et
> ordenligt udlejningsfirma eks. Hertz eller Avis.

Lige netop de store firmaer som Hertz og Avis er op til dobbelt så dyre som
de lokale forretninger. Nogle af de lokales firmaers biler som lejes ud er
dog på højde med Hertz og Avis, bare sørg for at se bilen før du lejer den!

Mht. barnestole, prøv og forhør hos de lokale firmaer.

Mvh

Emil

Fra : FinnP

Dato : 17-08-03 09:08

Til Troels.

Nu ved jeg ikke om i rejser selv eller med et rejseselskab.

Da vi var på charterrejse i Lesbos med Fortuna-rejser, havde de et lokalt
udlejningsfirma, de henviste til. Dette firma gjorde sig umage for at
behandle os ordentligt, så de ikke mistede Fortunas henvisninger. Især det
forsikringsmæssige blev 100% korrekt, da der gik historier om store
problemer på dette felt. En på rejseholdet væltede på en lejet scooter, som
fik en del småskrammer. Hvis ikke forsikringsdelen havde været iorden skulle
lejeren selv have betalt for skaderne; så det var en betryggende aftale
mellem Fortuna og udlejningsfirmaet. Det med sæderne aner jeg ikke noget
om.

God tur.

FinnP

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 17-08-03 16:29

Hej

"FinnP" <maritafinn@vip.cybercity.dk> wrote:

KLIP:
> Især det forsikringsmæssige blev 100% korrekt, da der gik historier om store
>problemer på dette felt.

Ovenståede er nok noget det fleste charterrejsende har været ude for,
det med 'historier' omkring udlejning.

Men, sandheden er denne, ihvertfald i Grækenland, at _alle_
udlejningskøretøjer, det være sig biler, motorcykler eller scootere, er
100 % forsikrede ! Det forudsætter Græsk lov nemlig, man kan ganske
enkelt ikke drive et autoudlejningsfirma dernede uden at alle køretøjer
er totalforsikrede. - Så lej endelig hos de lokale udlejere, og spar,
som en anden nævner, helt op til halvdelen.

De fleste har nok været ude for, på informationsmødet, at få anbefalet
et udlejningsfirma, en bar eller en restaurant, som værende nogen hvor
rejsebureauet "står inde for den gode kvalitet, og samarbejder med" -
Men sandheden er at det eneste 'samarbejde' der er, går ud på at
rejsebureauets guider får op til 40 % i 'kommision' hvis/når de henviser
til bestemte udlejningsfirmaet ! - Derfor gør de deres bedste for at
'male fanden på væggen' hvis man ikke lige benytter 'deres' udlejer.

Så lej trygt hos de lokale firmaer, og ha' en god tur !

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : FinnP

Dato : 17-08-03 19:40

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til bestemte udlejningsfirmaet ! - Derfor gør de deres bedste for at
> 'male fanden på væggen' hvis man ikke lige benytter 'deres' udlejer.

Ja, det har du sq nok ret i.