Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scanner og printer
Fra : John

Dato : 15-08-03 19:53

Hej

Jeg er på jagt efter en ny scanner og printer - begge i prisklassen omkring
2.000 kroner - der typisk skal bruges til scanning/udskrift af
billeder/grafik.

Hvad skal jeg kigge efter og hvad skal jeg undgå?

Mvh

John

Fra : John

Dato : 15-08-03 19:56

"John" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder/grafik.
>
> Hvad skal jeg kigge efter og hvad skal jeg undgå?

PS: Jeg har en Agfa Snapscan 1236S stående - er den værd at gemme på, eller
vi en ny 2.000 kroners scanner give et bedre resultat?

Mvh

John

Fra : Lars

Dato : 15-08-03 22:21

> [...]
eller
> vi en ny 2.000 kroners scanner give et bedre resultat?

Anbefaling:

Epson Stylus Photo 925 printer
Epson Perfection 2400 Photo

De samarbejder og kan bruges som en avanceret farve/foto kopimaskine.
Scanneren kan scanne negativer i rimelig kvalitet og kan i den forbindelse
tage negativformater helt op til 5 x 4 tommer.
Den har en meget høj opløsning og arbejder superhurtigt.

Printeren kan printe til kant og har en af de mindste dråbestørrelser på
markedet.
Den kan printe fotos på rullepapir så du selv kan lave 10x15 eller 15x20.
Maskinen har så også indbygget skæremaskine så rullerne bliver skåret efter
behov.
Det betyder at du også kan lave bannere og panoramabilleder.

Den har indbygget kortlæser til CF, memorystick og Smart Media.

Maskinen er knap så hurtig og støjfri som Canons konkurerende printere.
Men billedkvaliteten er den lille smule højere.

Hilsen
Lars