Sluch Ice
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-08-03 10:54

Nogen i gruppen der ved om det er muligt at lave Sluch Ice selv, finders
der evt. en maskine til husholdningen der kan.

På Forhånd tak
Michael

Fra : crema

Dato : 15-08-03 14:23

Sluch ice er en afskylig variant af den sicilianske granita.
Du kan eks. brygge 1 l god kaffe og tilsætte ca 80 - 100 g sukker
frys det ned i isterningsbakken og blend isterningerne.
Server med letpisket flødeskum.
Du kan også med citronsaft, jordbærsaft (uden E.numre) Find andre varianter
på nettet.
Henrik

Fra : KBN

Dato : 16-08-03 08:47

Kan man ikke lave det med en ismaskine ?

Jeg har har ikke nogen selv, men jeg kunne forestille mig, at man kunne
hælde saftevand i sådan en og så stoppe maskinen mens det er en grødet
masse.

Kan nogle med ismaskine bekræfte dette ??

/Claus

Fra : crema

Dato : 17-08-03 11:39

Jeg har en ismaskine og kan bekræfte metoden, men jeg det andet er lettere
og resultatet er nok bedst på en ismaskine.
Henrik