Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
http://www.foto-basen.dk/
Fra : Rene

Dato : 15-08-03 07:15

Så er fotobasen blevet opdateret. Den er bare blevet flot. Man må sige at
fotokritik har fået sin længe tiltrængte konkurrence )

Mvh

René

Fra : Ole Larsen

Dato : 15-08-03 08:34

"Rene" <ross@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Så er fotobasen blevet opdateret. Den er bare blevet flot. Man må sige at
> fotokritik har fået sin længe tiltrængte konkurrence )

Kendte ikke stedet i forvejen, men har lige været derinde på forsiden. De 7
billeder der bærer tydelige præg af at fotograferne hver arb. med en ide og
at de alle har evne og viden til at skabe seværdige billeder. Absolut en
positiv overraskelse.

Mvh, Ole

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 15-08-03 15:53

Ole Larsen wrote:

> [...]
> at de alle har evne og viden til at skabe seværdige billeder. Absolut en

Tja for mig at se, så er det jo de samme autorer og billeder som
der er på fotokritik.dk, og når husmødrerne og pensionisterne
opdager dette nye site, så skal de nok sørge for at fylde det op
med billeder af skæve solnedgange, uskarpe katte, overbelyste
blomster og kontrasløse børnebilleder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex Linaa

Dato : 15-08-03 16:08

"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> med billeder af skæve solnedgange, uskarpe katte, overbelyste
> blomster og kontrasløse børnebilleder...

Det sker nok næppe.
Der er efterhånden reklameret så meget for http://www.photo-gallery.dk
FotoKritik, at alle HAR været inde og se hvordan man ikke skal gøre.

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 15-08-03 19:08

Alex Linaa wrote:

> Det sker nok næppe.
> Der er efterhånden reklameret så meget for http://www.photo-gallery.dk
> FotoKritik, at alle HAR været inde og se hvordan man ikke skal gøre.

Du har da ikke lært noget, da jeg var inde og kikke bemærkede jeg
billedet af din subsistensløse søn, har du også lagt billedet af
sangerinden, der gi'r en mikrofon et blow-job...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : MiBO

Dato : 15-08-03 22:56

Niels Ebbesen PowerBook wrote:

> Du har da ikke lært noget, da jeg var inde og kikke bemærkede jeg
> billedet af din subsistensløse søn, har du også lagt billedet af
> sangerinden, der gi'r en mikrofon et blow-job...?

Kors, og du kalder dig selv professionel fotograf, grafiker og
webdesigner, og så kan du ikke engang holder en forholdsvis sober
tone.... fjols!

*plonk*

Fra : Alex Linaa

Dato : 15-08-03 23:15

> Du har da ikke lært noget, da jeg var inde og kikke bemærkede jeg
> billedet af din subsistensløse søn, har du også lagt billedet af
> sangerinden, der gi'r en mikrofon et blow-job...?

I guder, hele to fora.
Udstiller dine talentløse billeder på hjemmesiden, og din tilsvarende
personlighed på usenet. Man må sige du er konsekvent.

*ynk*

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 15-08-03 23:50

Alex Linaa wrote:

> I guder, ...cut...

Religiøse emner kan dyrkes i news:dk.livssyn.kristendom - og på
søndange mellem 10:00 og 11:00 i den lokale kirke.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex Linaa

Dato : 15-08-03 23:55

> Religiøse emner kan dyrkes i news:dk.livssyn.kristendom - og på
> søndange mellem 10:00 og 11:00 i den lokale kirke.

Prøv det Niels, alt andet har jo helt åbenlyst glippet.

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 16-08-03 00:22

"Alex Linaa" <a@linaa.com@ingenspam.com> skrev i dk.fritid.foto:

>"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

>Prøv det Niels, alt andet har jo helt åbenlyst glippet.

Hvad med at I to kamphaner smutter over i news:dk.snak.mudderkastning,
så vi andre kan blive fri for at læse jeres udgydelser om hinanden?

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Alex Linaa

Dato : 16-08-03 09:41

"Jens Tønnesen" <usenet@pressefoto.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad med at I to kamphaner smutter over i news:dk.snak.mudderkastning,
> så vi andre kan blive fri for at læse jeres udgydelser om hinanden?

Taget til efterretning, jeg lukker og slukker.
Beklager jeg lod mig provokere, men et strategisk *plonk* skulle sikre mod
gentagelser.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-08-03 10:15

On Sat, 16 Aug 2003 01:22:21 +0200, Jens Tønnesen
<usenet@pressefoto.invalid> wrote:

>"Alex Linaa"

>Hvad med at I to kamphaner smutter over i news:dk.snak.mudderkastning,

Subscribe! Den forurening hører ikke til her.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 16-08-03 08:01

"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Du har da ikke lært noget, da jeg var inde og kikke bemærkede jeg
> billedet af din subsistensløse søn, har du også lagt billedet af
> sangerinden, der gi'r en mikrofon et blow-job...?

Det er sgu da under lavmålet. Hvis du ikke har andet end super-negative
kommentarer og fornærmelser (og jeg kan ikke mindes jeg har set andet fra
dig), så synes jeg du skulle holde dig for dig selv (sagt på en meget pæn
måde).

Lars

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 16-08-03 10:40

Lars H. Pedersen wrote:

> [...]
> dig), så synes jeg du skulle holde dig for dig selv (sagt på en meget pæn

Hvorfor anfænger du/I ikke det indlæg som jeg besvarer, for mig
at se, så er det nemlig det der indleder de personlige
provokationer...!

Men bort set fra det, så er det pågældne indlæg slet ikke
off-topic, det er kommentarer til billeder.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars Krucov Detlef

Dato : 16-08-03 12:49

Nu er jeg også nødt til at blande mig ...

Hvad er det lige du selv gør på photo-gallery.dk - jeg skreg af grin da jeg
læste din kommentar og så dine billeder...

Hvor mange andre end dig selv mon har interesse i at se de massevis af
fuldstændigt meningsløse billeder - mon det her gælder kvantitet frem for
kvalitet... Men det er selvfølgelig din egen hjemmeside som du kan fylde op
med alt det skrammel du vil.

/lars

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 15-08-03 22:24

Niels Ebbesen PowerBook wrote:

> Tja for mig at se, så er det jo de samme autorer og billeder som der er
> på fotokritik.dk,

Nu er jeg ikke helt klar over hvad du mener med 'autorer', men _jeg_ kan
ikke finde de samme billeder på de to sites.

> [...]
> site, så skal de nok sørge for at fylde det op med billeder af skæve
> solnedgange, uskarpe katte, overbelyste blomster og kontrasløse

Ja - hvilken skam at ikke alle kan finde en sejlbåd at fotografere
intetsigende midt på en vandflade ligesom profferne.

Jeg synes imidlertid at det store problem er at der er for mange af de
rigtigt dygtige fotografer som åbenbart har travlt med at ærgre sig over
at de mangler et rigtigt godt prof-forum til at de kan komme med god,
konstruktiv kritik i diverse amatørfora (som denne nyhedsgruppe,
fotokritik.dk og lign.), og dermed ikke får udbedret nogen af
problemerne med den manglende teknik som ligger til grund for
uskarpheden i alle kattebillederne osv.

Jeg tror det er meget hårdt og stressende at være dygtig professionel
fotograf i dagens Danmark, for det er slående at det kun er meget få, og
tilmed gennemført negative kommentarer der kommer her i gruppen.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Per Frederiksen

Dato : 16-08-03 09:48

On Fri, 15 Aug 2003 16:53:03 +0200, Niels Ebbesen PowerBook
> [...]

>med billeder af skæve solnedgange, uskarpe katte, overbelyste
>blomster og kontrasløse børnebilleder...

Tillykke!
Du er nu tildelt en status som ellers kun Bo Warming har kunnet opnå.
*PLONK*

En skam blot at en med så stor erfaring, ikke ønsker at bidrage
positivt til gruppen.

--
Per

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 16-08-03 11:03

Per Frederiksen wrote:

> [...]
> *PLONK*
>
> En skam blot at en med så stor erfaring, ikke ønsker at bidrage

Dit Re: er egenlig et eklatant personangreb, men da jeg ikke er
en kryster, så vil jeg trods alt besvare det...

Jeg bidrager skam vederlagsfrit med mine holdninger til emnet
fotografi, min faglige viden om foto er noget jeg sælger af...!

At du ikke bryder dig om mine synspunkter, og vælger at plonke
fremfor saglige modargumenter, er dybest set dit eget problem.

For du må jo ha' en eller anden mening om, hvorfor det er godt,
at et foto-site som www.fotokritik.dk sander til i billeder, som
egenlig kun hører hjemme i folks privat fotoalbums...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Corell

Dato : 16-08-03 11:44

Niels Ebbesen PowerBook wrote:

> Jeg bidrager skam vederlagsfrit med mine holdninger til emnet
> fotografi, min faglige viden om foto er noget jeg sælger af...!

Din bemærkning:

"Men det er måske nogle hede mandedrømme, som du har fået ved at se på
Tina Turner's måde at håndtere en mikrofon på...!"

kan jeg kun se som et perfidt forsøg på at fremprovokere en gang
mudderkastning. Det er ihvertfald ikke en kritik af billedet.

> For du må jo ha' en eller anden mening om, hvorfor det er godt,
> at et foto-site som www.fotokritik.dk sander til i billeder, som
> egenlig kun hører hjemme i folks privat fotoalbums...

Hvis du havde droppet "hvorfor det er godt", så havde det ikke været
(endnu) et forsøg på at fremprovokere mudderkastning.

FUT: dk.snak.mudderkastning

--
Don't waste space

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 16-08-03 22:38

Thomas Corell wrote:

> [...]
>
> kan jeg kun se som et perfidt forsøg på at fremprovokere en gang
> mudderkastning. Det er ihvertfald ikke en kritik af billedet.

Men det kan jeg ikke se, og du er ikke en overdommer som afgør,
hvad der kan skrives i en billedkritik, og hvordan den bør
formuleres...!

> Hvis du havde droppet "hvorfor det er godt", så havde det ikke været
> (endnu) et forsøg på at fremprovokere mudderkastning.

Magter du ikke at besvare spørgsmålet uden at kaste med mudder...?

> FUT: dk.snak.mudderkastning

FUT ignoreret da emnet ikke er off-topic

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-08-03 00:04

Niels Ebbesen PowerBook wrote:

> Men det kan jeg ikke se, og du er ikke en overdommer som afgør, hvad der
> kan skrives i en billedkritik, og hvordan den bør formuleres...!

Det har ikke noget med overdommeri at gøre - det er normal sund fornuft.

Kære Niels - prøv lige at tage objektive briller på, læs dine egne
indlæg den sidste uge igennem, og sig mig så oprigtigt: kan du undgå at
overveje ordet 'troll'?

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 18-08-03 15:58

Jesper Brunholm wrote:

> [...]
>
> Kære Niels - prøv lige at tage objektive briller på, læs dine egne
> indlæg den sidste uge igennem, og sig mig så oprigtigt: kan du undgå at

Hvis du mener, at min kommentar til alex's billeder er trol', så
må jeg konkludere, at du ikke læser avisernes anmeldelser, for
sprogbrugen i disse er ofte endnu mere kontant, og min kommentar
til alex's billeder, kan da ikke betegnes som off-topic - then
take or live it...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-08-03 17:00

> [...]
> med billeder af skæve solnedgange, uskarpe katte, overbelyste
> blomster og kontrasløse børnebilleder...

Jeg forstår slet ikke din kommentar til min ditto:

Min mail går på een ting, de 7 billeder på forsiden.
Du taler om noget helt andet, så måske har du ved et uheld fået rodet lidt
rundt i dine svar-mails?

--
Mvh, Ole.
Gør det lettere for alle : Slet det du ikke kommenterer og skriv under det

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-08-03 00:33

Jens Tønnesen skrev:

> Hvad med at I to kamphaner smutter over i
> news:dk.snak.mudderkastning, så vi andre kan blive fri for at læse
> jeres udgydelser om hinanden?

Ja, det ville ærlig talt være en god ting.

Madsen.

Fra : Rene

Dato : 15-08-03 17:44

Det er efter min ærlige mening blevet suværent i forhold til andre danske
sites. Den er nem at bruge, har lidt konkurrence indbygget. En "top" liste
over de mest interesante billeder i den indeværende måned. Nej det er et
rigtigt godt site. Støt det med uploads. Et nyt og godt tiltag som dette
fortjener støtte og engagement!

Mvh

René

Fra : Klaus Madsen

Dato : 15-08-03 22:52

> [...]
> over de mest interesante billeder i den indeværende måned. Nej det er et
> rigtigt godt site. Støt det med uploads. Et nyt og godt tiltag som dette

Hej René

Jeg er helt enig.

Mvh. Klaus

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 16-08-03 06:43

> [...]
> over de mest interesante billeder i den indeværende måned. Nej det er et
> rigtigt godt site. Støt det med uploads. Et nyt og godt tiltag som dette

Hejsa,

Jeg må simpelthen bare give Ren

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 16-08-03 06:51

> [...]
> over de mest interesante billeder i den indeværende måned. Nej det er et
> rigtigt godt site. Støt det med uploads. Et nyt og godt tiltag som dette

Hejsa,

Jeg må simpelthen bare give René ret. Det er blevet en forrygende side. Den
er virkelig blevet flot.
Med hensyn til bekymring om husmødre ol., er jeg sikker på, at sitets
indehaver, nok skal klippe med hård hånd.
Det gælder sikkert også for kværulanterne...) Og hurra for det.
Alt i alt en side med højt nivau, og stadigvæk mere intimt end
fotokritik.dk, der efter min mening stadigvæk godt kan bruges.

Mvh. Renate

Fra : Rene

Dato : 16-08-03 11:11

HVAD SYNES I OM SITET ? www.foto-basen.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-08-03 11:16

Rene wrote:

> HVAD SYNES I OM SITET ? www.foto-basen.dk

Det ser rigtigt godt, brugbart og spændende ud!

med vh, tak for linket, og undskyld vores OT-dans

Jesper Brunholm

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 17-08-03 22:02

Rene wrote:
> HVAD SYNES I OM SITET ? www.foto-basen.dk

Det ser da ok ud, men hvis du/I mener at www.foto-basen.dk skal
være en alvorlig konkurrent til www.fotokritik.dk, og stedet hvor
de mere seriøse fotografer udveksler billedkritik, så nytter det
jo ikke noget, at du/I har billeder begge steder, for så vil der
ikke blive flyttet brugere.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen