Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Han blev kun 19 år - Antonio Guirra
Fra : Trolle007

Dato : 14-08-03 23:56

Et lille billede fra stedet hvor den kun 19 årige Antonio Guirra blev dræbt
på Nørrebro. Antonio havde kun været i Danmark nogle timer og var på udkig
efter et et herberg for nattet - i stedet fandt han sit herberg for livet.
Hvorfor dette uhyggelige og meningsløse mord skulle ske ved ingen... så lad
os i stedet sende en tanker til Antonio's familie og venner som har mistet
det dyebareste man kan miste.

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=37956

--
/ Trolle007
for direct mail please remove "FJERNDETTE" from email.

Fra : BTH [2600]

Dato : 15-08-03 03:52

Trolle007 wrote:
> Et lille billede fra stedet hvor den kun

Hvor er det klamt at personer som dig og en del andre, skal promovere sig
selv på bekostning af denne afdøde unge mand og hans stakkels familie...
(du gør det endda i flere grupper)

Elendigt billede i øvrigt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-03 07:43

BTH [2600] wrote:

> Hvor er det klamt at personer som dig og en del andre, skal promovere
> sig selv på bekostning af denne afdøde unge mand og hans stakkels
> familie... (du gør det endda i flere grupper)
>
> Elendigt billede i øvrigt.

Subscribe. Gribbene er (desværre) altid vågne.

--
-Jens B.

Fra : Trolle007

Dato : 15-08-03 08:39

Jeg forsøger bestemt ikke at promovere mig selv ! Der ligger bare 4 andre
billeder som folk kan se på fotokritik.dk and thats it... Jeg bad jo hverken
om kritik eller berømmelse da jeg postede billede, kun at få folk til at
tænke lidt over hvad der skete.

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 15-08-03 09:08

"BTH [2600]" <juiceSLET@juice.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor er det klamt at personer som dig og en del andre, skal promovere
sig
> selv på bekostning af denne afdøde unge mand og hans stakkels
familie...

Nå, nå... Vil det nu sige at det at tage et billede og udstille det er
at promovere sig selv? Måske, men så er det vel det vi alle gør. Hvis
jeg tager et godt billede af en gruppe mennesker og vælger at publicere
det, har jeg jo også "promoveret mig selv på bekostning af andre".

Vil du virkelig dele det så skarpt op at fotograferne fra BT og
Ekstrabladet må tage sådanne billeder som Trolle har gjort, mens vi
andre må nøjes med at tage feriebilleder og close-ups af sommerfugle?
Det kan du ikke mene... Det må da være op til den enkelte fotograf at
afbildede sin egen version af virkeligheden - hvordan den nu end ser ud.
Og jeg må da vist sige at Trolle har afbildedet en virkelighed, som vi
alle kan forholde os til og de fleste af os tager afstand fra.

Jeg synes ret beset at det er nogle fine billeder - bortset fra Xtra #3
som dels brænder ud i højlysene og dels falder uden for de andre
billeders komposition og grafiske virkemåde.

mvh
Ole

Fra : BTH [2600]

Dato : 15-08-03 09:25

Ole Gyldenløve wrote:
> [...]
> jeg tager et godt billede af en gruppe mennesker og vælger at
> publicere det, har jeg jo også "promoveret mig selv på bekostning af

Men hvorfor skal hans billede promoveres i flere nyhedsgrupper, med den
intetsigende tekst til ? hvis det ikke er at slå plat på en tragisk
hændelse...

Hvad angår din sammenligning med at tage gode billeder af mennesker, og
derefter have lyst til at dele det med andre.... ja der håber jeg, at du
bare spiller dum.

> [...]
> Ekstrabladet må tage sådanne billeder som Trolle har gjort, mens vi
> andre må nøjes med at tage feriebilleder og close-ups af sommerfugle?

Det har jeg vist aldrig skrevet.... syntes nu til tider også at aviserne går
over stregen for at promovere sig selv og dermed sælge aviser.

> Jeg synes ret beset at det er nogle fine billeder - bortset fra Xtra
> #3 som dels brænder ud i højlysene og dels falder uden for de andre
> billeders komposition og grafiske virkemåde.

Nu reflekterer jeg kun på den "dødsannonce" han bla. kommer med i dk.binaer,
der er billedet dårligt og fotografen klam i sin selvpromoverende facon...

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 15-08-03 11:25

> Men hvorfor skal hans billede promoveres i flere nyhedsgrupper, med
den
> intetsigende tekst til ? hvis det ikke er at slå plat på en tragisk
> hændelse...

Jeg har nok overset noget, men jeg kan da kun se at indlægget er bragt i
denne NG.

/ole

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 15-08-03 12:09

> Jeg har nok overset noget, men jeg kan da kun se at indlægget er bragt i
> denne NG.

Hej

Det findes også i f.eks. dk.binaer, jeg aner ikke om det er andre steder...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 15-08-03 13:09

"René Ernst Nielsen" <cigarer@tiscali.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>Det findes også i f.eks. dk.binaer, jeg aner ikke om det er andre steder...

Jeg synes, at I overreagerer på Trolle007's indlæg.

Så vidt jeg kan på Google, så er indlægget kun bragt i dk.fritid.foto.
Jeg har ikke adgang til dk.binaer.*, men selvom det også skulle være i
en af de binære grupper, så ændrer det ikke ved min holdning.

Jeg er til gengæld enig i, at nyhedsgrupperne ikke skal fyldes op med
indlæg, der blot er sendt 'i den gode sags tjeneste'. Uanset det gode
formål, så skal gruppeinddelingen holdes. Og indlæg, der blot skal
provovere en bestemt sag har ofte karakter af spam og giver anledning
til en masse støj.

Trolle007's indlæg falder efter min mening ikke inde for den kategori.
Han er - forståeligt nok - berørt af den tragiske hændelse og forsøger
via sit fotografi at formidle de følelser, han har i den forbindelse.
Han sender så sit billede til et website, der er et forum for
billedkritik og ligeledes til denne nyhedsgruppe, ligesom så mange
andre, der udstiller billeder på fotokritik.dk.

Man kan diskutere billedets kvalitet, og det er jo lige præcis, hvad
han med sit indlæg lægger op til. I stedet får han en række hånlige
kommentarer, som jeg egentlig ikke synes, at gruppen kan være bekendt.

Jeg finder dog også Ulf's bemærkning som langt under lavmålet: Det er
helt ubegribeligt, at personen bag en billedkritik - hvor bramfri og
direkte den end måtte være udtrykt - skal tillægges andre motiver end
det han/hun giver udtryk for. Og jeg håber at Ulf er mand for at
stikke BTH en undskyldning.

Det skulle jo nødig afholde andre fra at give kritik af billeder i
denne gruppe, selvom jeg bestemt ikke synes at udsagnet 'billedet er
iøvrigt elendigt' er særlig konstruktivt.

Iøvrigt burde I flytte hele debatten om Trolls007's indlæg til
news:dk.admin.netikette fremfor at fortsætte med at støje løs i denne
gruppe. Derfor sætter jeg FUT til news:dk.admin.netikette

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : U. Pedersen

Dato : 15-08-03 09:24

BTH [2600] skrev:

> [...]
>selv på bekostning af denne afdøde unge mand og hans stakkels familie...

MTH[2600] du sympatisere måske med de bøller ?

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : BTH [2600]

Dato : 15-08-03 09:42

U. Pedersen wrote:

> MTH[2600] du sympatisere måske med de bøller ?

En så intetsigende kommentar, gider jeg dårligt at spilde tid på... men når
du en dag har lært at læse, så kan du jo prøve igen.

Hvem er i øvrigt MTH[2600] ? du ser åbenbart indlæg, som vi andre ikke kan
se...

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 15-08-03 10:04

U. Pedersen wrote:
> MTH[2600] du sympatisere måske med de bøller ?

Du vil sikkert nå langt hvis du prøver at blive noget inden for politik.

Fra : enrico

Dato : 15-08-03 13:17

Skal vi snakke følelser eller plat i denne gruppe.....

Jeg synes, det er fotografi vi skal tale.

Jeg forstår godt at fotografen har følt sig berørt, men billedet burde
kunne stå alene uden alt det sentimentale øregas der følger med.

Billederne skal vurderes som billeder... og hvorvidt man sympatiserer
med nogle bøller er da en heeeeeelt usmagelig kommentar U.Pedersen.

Prøv lige at hæve niveauet

-enrico

Fra : Dennis H

Dato : 15-08-03 13:25

"enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Billederne skal vurderes som billeder... og hvorvidt man sympatiserer
> med nogle bøller er da en heeeeeelt usmagelig kommentar U.Pedersen.

Så burde startindlægget nok havde haft en anden emne tekst.
Tolle007 lægger jo heller ikke skjul hvad hans mening med indlægget var.

mvh /Dennis

Fra : Dennis H

Dato : 15-08-03 09:37

> [...]
> selv på bekostning af denne afdøde unge mand og hans stakkels familie...

.... lad os lave en SMS kæde også

Fra : Peter Andersen

Dato : 15-08-03 10:40

BTH [2600] wrote:

> Hvor er det klamt at personer som dig og en del andre, skal promovere
> sig selv på bekostning af denne afdøde unge mand og hans stakkels
> familie... (du gør det endda i flere grupper)
>

> Elendigt billede i øvrigt.

Det er da en lidt voldsom kommentar, men i øvrigt er jeg enig i at det i den
grad er spam af grupperne og også enig i at billedet ikke er godt.
Det kunne lige så godt ligne noget fra et fortorvsloppemarked...

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Trolle007

Dato : 15-08-03 14:21

Jeg har nu set hvordan diskusionen har udviklet sig herinde og i dk.binaer
efter jeg
postede mit billede og jeg er oprindeligt ked af den måde det har udviklet
sig på!
alt jeg ville var blot at vise sympati med de
efterladte og få andre til at tænke over hvad der er sket - i stedet er det
hele blevet vendt til en gang mudderkastning, hårde ord og beskyldninger,
altsammen noget som der slet ikke var tænkt på da jeg postede billedet. Jeg
beklager meget hvis det har fornærmet nogen og hvis det har skabt
irritation - jeg må sige jeg sq mere og mere fortryder jeg overhovede
postede det herinde...

øv... fra Trolle

Fra : Peter Andersen

Dato : 15-08-03 14:24

Trolle007 wrote:
> [...]
> hvis det har skabt irritation - jeg må sige jeg sq mere og mere
> fortryder jeg overhovede postede det herinde...

Det gør nu ikke noget....

Men tag lige og læse www.usenet.dk om hvordan du quoter.

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Henning

Dato : 15-08-03 18:51

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør nu ikke noget....
>
> Men tag lige og læse www.usenet.dk om hvordan du quoter.

Læs det lige selv! Din egen quoting er ikke ret meget bedre og du er helt på
vildspor i dette tilfælde med din utidige kritik. Trolle har brugt en "dum"
overskrift og efterfølgende forklaret sig. Denne forklaring fortjener ikke
en dumsmart kommentar omkring quoting.

mvh Henning