Andet multimedie
bentjuul 3670
washout
Fra : Peter Holm

Dato : 14-08-03 21:00

Hejsa,
Frontpage bruger udtrykket 'washout' når man laver billeder utydelige (ses
tit at billeder på nettet skifter fra washout-effekt til normalt billede med
mouse-over), men hvad er det præcis der sker med dem? Hvordan laver jeg en
'washout' med photoshop?

Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : Kurt Lund

Dato : 14-08-03 22:35

Peter Holm skrev:

> [...]
> billede med mouse-over), men hvad er det præcis der sker med dem?
> Hvordan laver jeg en 'washout' med photoshop?

Den laver lav kontrast, reducerer farvemætningen og lysner billedet.

Prøv at tage et billede i Photoshop og angiv følgende værdier:

Lysstyrke/kontrast:
Lystyrke: +75
Kontrast: -65

Farvetone/-mætning:
Farvemætning: -6
Lys: +19

Så kommer du tæt på.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Peter Holm

Dato : 15-08-03 09:40

Kurt Lund wrote:

> Den laver lav kontrast, reducerer farvemætningen og lysner billedet.
>
> Prøv at tage et billede i Photoshop og angiv følgende værdier:

> [...]

Supert! Jeg har allerede lavet en action til det

Thx

Peter