High speed data!
Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 14-08-03 20:03

Hejsa!

Vil lige høre, nu da GPRS prisen ligger på 18,75 pr. mb efter d. 30 sep. hos
Telmore, er der så nogle af jer der har erfaringer med High Speed Data???

Er det et nummer man ringer op til ligesom WAP er, eller er det en service
som GPRS er?

Kan det fungerer på en bærbar computer via IrDa??

Mange Hilsner og tak for en god debat herinde, det er en af de grupper der
stadig kører løs og ikke dør hen...

/ Jonas

Fra : Fischer

Dato : 14-08-03 20:15

> Er det et nummer man ringer op til ligesom WAP er,
> eller er det en service som GPRS er?

High Speed Data (HSCSD) er blot en hurtigere udgave af et alm. GSM
dataopkald (CSD).
En alm. datakanal på GSM kan kun trække typisk 9600 bps (nogle 14400) og med
HSCSD kan man bundte flere kanaler sammen. Hos Telmore er det vist 3
kanaler.

Det er altså et data-opkald hvor man bliver takseret som ved samtaler -
altså pr. minut.

Du skal selv sørge for en internet-udbyder som du kan bruge via en
mobiltelefon.
High Speed Data muliggør blot en hurtigere forbindelse over GSM nettet.

> Kan det fungerer på en bærbar computer via IrDa??

Absolut - hvis du har grejet.

*Fischer

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 14-08-03 20:49

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Hej Fisher

> Du skal selv sørge for en internet-udbyder som du kan bruge via en
> mobiltelefon.

Vil det sige, ligesom i de gode gamle dage med modem, altså fx TDC Internet
abbn.????

> Absolut - hvis du har grejet.

Det har jeg! :) *GG*

Håber du lige vil svare på mit spørgsmål

/ Jonas

Fra : Fischer

Dato : 15-08-03 05:15

> Vil det sige, ligesom i de gode gamle dage med modem,
> altså fx TDC Internet abbn.????

Jep.
TDC's betalingsabonnementer (ikke netbasis) virker på opkaldsnummer
21210000. Det samme gælder for visse af TDC's bredbånds-abonnementer.

Desuden virker CyberCity's friabonnement også - du skal bare bruge et
specielt opkaldsnummer (har det ikke ved hånden, men det har deres
kundeservice).

Og Get2net's opkaldsabonnement virker sikker også, bare du fjerner 1001
præfix på dit opkaldsnummer.

*Fischer

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 15-08-03 09:39

>Desuden virker CyberCity's friabonnement også - du skal bare bruge et
>specielt opkaldsnummer (har det ikke ved hånden, men det har deres
>kundeservice).

Cybercity har ikke support for HSCSD
Flemming Jacobsen

Fra : Fischer

Dato : 15-08-03 10:01

> Cybercity har ikke support for HSCSD

Det lyder da mærkeligt.
Har de virkelig på deres mobile indkaldsnummer sat en prop i ved 9.6/14.4 ?
Det kan jeg ikke se nogen som helst logisk grund til.
I deres betingelser står der ikke nogen om begrænset båndbredde ved mobile
opkald.

*Fischer

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 15-08-03 10:15

On Fri, 15 Aug 2003 11:00:54 +0200, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>Det kan jeg ikke se nogen som helst logisk grund til.
>I deres betingelser står der ikke nogen om begrænset båndbredde ved mobile

Jeg ved heller ikke om det er rigtigt. Men jeg mindes bare et tidligere
indlæg herinde hvor en skrev at han havde haft tilmeldt sig HSCSD hos
Telmore men ikke kunne få det til at virke hos CC.

Han kontakede så CC og de sagde til ham at de ikke understøttede det og
han fik så også Telmore til at tilbagefører de 50 kr det havde kostet
ham at tilmelde sig HSCSD.
Flemming Jacobsen

Fra : Fischer

Dato : 15-08-03 10:34

> [...]
>
> Han kontakede så CC og de sagde til ham at de ikke understøttede det og
> han fik så også Telmore til at tilbagefører de 50 kr det havde kostet

OK - at han ikke kunne få det til at virke, kunne der jo være mange grunde
til. Sådan noget er ret let ikke at få til at virke.

Og kundesupporteren kunne have valgt den lette løsning. "Vi understøtter
slet ikke HSCSD". Måske vidste han slet ikke hvad HSCSD var, og ville slippe
for yderlige bøvl og ydmygelser. Jeg synes nogen gange det er sådan visse
"supportere" reagerer.

Så jeg håber at høre fra andre med erfaringer.

*Fischer

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 15-08-03 10:40

> Så jeg håber at høre fra andre med erfaringer.

Det gør jeg også! Og håber også på at høre fra folk der har fundet et gratis
abbn. med High Speed understøttelse, for jeg har ikke tænkt mig at betale
for et Inet abbn. oven i...

/ Jonas

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 15-08-03 11:18

On Fri, 15 Aug 2003 11:40:04 +0200, "Jonas M. Nielsen" <dream@on.com>
wrote:

> [...]
>abbn. med High Speed understøttelse, for jeg har ikke tænkt mig at betale

Du er ikke den eneste. Gider ikke betale en ½ herregård for det da jeg
ikke kommer til at bruge det sindsygt meget.
Flemming Jacobsen

Fra : ASC

Dato : 15-08-03 12:10

Jonas M. Nielsen <dream@on.com> wrote in article
<3f3caa77$0$13247$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
gratis
> abbn. med High Speed understøttelse, for jeg har ikke tænkt mig at betale

Med SONOFONs MobilData abonnement, som giver adgang til at anvende både 9,6
Data, HSCSD samt GPRS, kan du vælge om du også vil have Internetadgang.
Dette internetabonnement er gratis, og du kan vælge en E-mail adresse.
Internet opkaldsnummer til HSCSD er 40900090. Har du en WAP telefon med
e-mail klient, så kan du med fordel bruge GPRS til løbende at tjekke din
mailserveren for ny post, så behøver du ikke koble med HSCSD for at tjekke
om der er noget.

mvh

ASC

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 17-08-03 19:00

On 15 Aug 2003 11:10:19 GMT, "ASC" <ASC@Sonofon.DK> wrote:

> [...]
>mailserveren for ny post, så behøver du ikke koble med HSCSD for at tjekke

Problemet er bare at det kræver at man er Sonofon kunde
Flemming Jacobsen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 17-08-03 10:14

> [...]

> for yderlige bøvl og ydmygelser. Jeg synes nogen gange det er sådan visse

Jeg sad med samme tanke efter lige at have læst "Thunderbirds" indlæg. Alt for
mange supportere hos internetudbydere og mobilselskaber giver ofte nogle meget
mærkelige svar. Nu er de spørgsmål jeg stiller måske heller ikke de mest simple.
De fleste simple spørgsmål kender jeg allerede svaret på.

Claus