Skrive til *.csv med form
Fra : Brian Emilius

Dato : 14-08-03 18:19

Hej NG

Så er jeg her igen med mine mange spørgsmål.

Hvordan kan jeg skrive til bestemte felter i en
(semikolon-sepereret) csv-fil med <form>???

På forhånd tak og venlig hilsen

Brian Emilius

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-08-03 20:10

Brian Emilius wrote:
> Hvordan kan jeg skrive til bestemte felter i en
> (semikolon-sepereret) csv-fil med <form>???

Du sætter din form-action til at være en php-side hvor du behandler de
indsatte data - hvis ikke du har helt styr på den side af det, så få
det! (evt med webcafe.dks tutorial)

Derefter er det sådan set bare at åbne filen og skrive en ny række eller
overskrive en eksisterende, hvor du jo skal lægge felterne i rækkefølge
fra venstre mod højre...

mvh

Jesper Brunholm

PS. det lyder lidt som om du bruger en masse tid på at lave database med
filer - det kan godt lade sig gøre, men i det lange løb får du _meget_
mere ud af at tage dig sammen og begynde at arbejde med database.