klaver... Mozart??
Fra : KO

Dato : 14-08-03 18:14

I en reklame hvor en mand står og spiller på et klaver, først roligt og
efter "det er dumt at betale for meget" spiller han den der, dam dam da
dammm...

Det jeg søger, er det første stykke. Håber i ved hvad jeg mener.

Hygge

--
Slet SPAAM i e-mail ved svar

Fra : Dallemusen

Dato : 14-08-03 18:30

Jeg er ikke den store klasiske musik kender, men jeg mener det drejer sig om
Bethovens måneskins sonate første sats. Efterfulgt af den femte symphoni....
Men hæng mig ikke op på det

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

Fra : Brian Emilius

Dato : 14-08-03 18:38

Jo, det er Sonate de la Lune af Ludvig van Beethoven, hvilket i sig selv er
lidt af en vittighed da der udenfor vinduet i reklamen er høj sol.
Det efterfølgende stykke musik er rigtig nok Skæbnesymfonien, eller Symfoni
nr. 5 (opus 67) af samme.

Venlig hilsen
Brian Emilius,
Musiklærer

Fra : KO

Dato : 14-08-03 19:02

> [...]
om
> Bethovens måneskins sonate første sats. Efterfulgt af den femte

Tusind tak
Det var hurtigt. Skal på biblioteket i morgen, måske de har den?

Hygge

Fra : lyngballe

Dato : 15-08-03 18:57

http://www.kandu.dk/

Fra : Dallemusen

Dato : 14-08-03 18:31

BTW har Alicia Keys lavet et nummer der hedder Piano and I eller sådan
noget. hvor den optræder... Lidt fedt faktisk
Daniel

Fra : lyngballe

Dato : 15-08-03 19:28

Jeg har kommenteret dette spørgsmål én gang, men kommentaren kom ikke
frem. Prøver igen:
Måneskins-sonaten er det ANDET Beethoven-nummer, der bliver spillet.
Det første er starten på Andante-satsen (2. sats) fra Beethovens 4.
klaverkoncert (G-dur)
Hilsner fra Lyngballe

http://www.kandu.dk/

Fra : Dallemusen

Dato : 14-08-03 18:37

Jeg bliver lige ved.... kiggede lige lidt på nettet, og der stod der
følgende om stykket:
Beethoven Piano Sonata No14 i Cmol Op27 No2 Måneskin.

Ved ikke om det hjælper noget
Daniel

Fra : lyngballe

Dato : 15-08-03 19:06

"Dallemusen" skrev d. 14-08-03 18:37 dette indlæg :
> [...]
> følgende om stykket:
> Beethoven Piano Sonata No14 i Cmol Op27 No2 Måneskin.

DET ER RIGTIGT AT DET NÆST-FØRSTE STYKKE ER 1. SATS AF BEETHOVENS (IKKE
AF HAM SELV KALDTE) MÅNESKINS-SONATE.
MEN DET ALLER-FØRSTE MUSIK, DER HØRES I REKLAMEN ER E-MOL-ANDANTE-SATSEN
(2. SATS) AF BEETHOVENS 4. KLAVERKONCERT I G-DUR!!

MED GODE HILSENER FRA LYNGBALLE

http://www.kandu.dk/

Fra : lyngballe

Dato : 15-08-03 19:00