Stuebambus
Fra : Helle

Dato : 14-08-03 17:57

Hejsa.

For et par mdr siden købte jeg en stuebambus til misserne. De har nu gnavet
den helt ned stort set så der kun står et par visne grene tilbage med ganske
få blade på. Skal jeg ud og købe en ny eller kommer den sig igen med masser
af nye friske grønne blade? i så fald, skal den så stå i sol eller hvordan
gør jeg?

Mvh Helle

__________________________________________________________________ Helle
Nielsen ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Jette

Dato : 14-08-03 18:46

"Helle" skrev:
> [...]
masser
> af nye friske grønne blade? i så fald, skal den så stå i sol eller hvordan

Jeg vil godt kende din hjemmelighed ...her i huset holder en stuebambus
ikke længere end 14 dage... og det er ikke fordi kattene konsumerer den...
den visner ganske enkelt *suk* ... jeg ved ikke om jeg vander for meget
eller lidt, og her heller ikke klar over om de vil have sol eller skygge ...

Jeg hørte iøvrigt så sent som i dag, at rødderne på en rigtig bambus rådner,
hvis den bliver klippet helt ned... hvis det også er tilfældet for
stuebambus, står den nok ikke til at redde, når først misserne har spist den
helt ned.

Mvh. Jette

Fra : Kate

Dato : 16-08-03 13:03

"Jette" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> wrote in

> Jeg vil godt kende din hjemmelighed ...her i huset holder en
> stuebambus ikke længere end 14 dage... og det er ikke fordi
> kattene konsumerer den... den visner ganske enkelt *suk*

Så vil jeg gerne kende begge jeres hemmeligheder Her holder en
stuebambus nemlig nøjagtigt to dage uanset hvad jeg gør. Kattene
overfalder og æder den uhæmmet og jeg har endnu ikke kunnet få en til
at "genopstå"

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Katrine Nederby

Dato : 17-08-03 10:22

"Kate" <mowgliNOT@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stuebambus nemlig nøjagtigt to dage uanset hvad jeg gør. Kattene
> overfalder og æder den uhæmmet og jeg har endnu ikke kunnet få en til

Altså, sidst jeg købte bambus i beg. af juni fulgte der en
pasningsvejledning med og for første gang holdt de længere end en uge. Der
stod, at de skulle have vand i underskålen og stå i 1-3 cm vand, så jeg
vandede og vandede, og det virkede Nu er den ene dog død og borte, men
den anden spirer lystigt fra bunden, selvom den er afgnavet og vissen i
toppen, så jeg håber den kommer igen. Jeg har nemlig ikke fundet stuebambus
nogen steder siden

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Vibeke J

Dato : 14-08-03 19:19

> [...]
masser
> af nye friske grønne blade? i så fald, skal den så stå i sol eller hvordan

Hejsa,
Herhjemme holdt min første stuebambus også et par måneder - så var den
nedspist. Jeg havde dog ikke lyst til at kigge på den i den tilstand så jeg
købte en ny.
En ting den i hvert tilfælde ikke skal have er sol. Sådan en skal stå i
skygge - ellers tager du livet af den. Men du kan jo prøve at stille den op
på en reol og huske at give den masser af vand og i mellemtiden kan du jo
købe en ny. Så kan det jo være at når den nye er nedspist er den gamle
vokset op igen.

Mvh
Vibeke

Fra : Helle

Dato : 14-08-03 19:37

> [...]
> på en reol og huske at give den masser af vand og i mellemtiden kan du jo
> købe en ny. Så kan det jo være at når den nye er nedspist er den gamle

Den har aldrig stået i sol, så det er nok bare fordi de har gnavet den godt
ned. Jeg må se om jeg kan finde en ny - sidst var det ret svært at få fat i
sådan en. Hvor køber I stuebambus henne?

Mvh Helle

Fra : Vibeke J

Dato : 14-08-03 19:42

Hvor køber I stuebambus henne?

Jeg har købt mine i Ikea, men jeg har også set dem i Føtex, og andre
supermarkeder hvor de har en planteafdeling. Ellers har nogen herinde også
snakket om at de kan fås på planteskoler :)

/Vibeke

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 14-08-03 20:48

<klip>
Hvor køber I stuebambus henne?

> Mvh Helle
</klip

Fakta har/har haft dem i denne uge til 20kr.
Har også set dem i Kvickly af og til...

--
Hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 14-08-03 21:26

Hejsa

Her har jeg to, en i skygge indenfor og en udenfor. Den udenfor er plantet i
en gammel træstamme som misserne kravler/klatrer i. Den står midt i solen,
med meget lidt jord og stortrives, trods nedspisning og tørke, og da vi fik
regn i går, så den igen frisk ud. Så de kan godt tåle solen! Den indenfor
står i skyggen ved deres foderskåle og ser også ud til at leve i bedste
velgående. De får samme behandling som alle andre grønne planter her i
huset: " Et ordentligt skvat vand, når trafikken af grønne planter til
vandhanen bliver for stor!!! Jeg har bestemt ikke grønne
fingre.....tværtimod.

Hilsen
Pia

Fra : Jette

Dato : 17-08-03 22:24

"Helle" skrev:
> Hvor køber I stuebambus henne?

Jeg ringer til den lokale blomsterhandler, og siger at hun godt må tage et
par stykker med, næste gang hun køber ind Jeg ved ikke om den service er
normal for blomsterhandlere...men det skader jo ikke at spørge...

Mvh. Jette

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 19-08-03 13:06

Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
masser
> af nye friske grønne blade? i så fald, skal den så stå i sol eller hvordan

Hejsa ..

Er stuebambus "godt" for katte ??? Det lyder som om I er flere som har dem,
og at kattene hygger sig .. Måske skulle man prøve at anskaffe sig en af
slagsen ??

Hilsen Pia

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :