Andet multimedie
Paint shop Pro 8 - color space
Fra : Studio Smalbro

Dato : 14-08-03 14:27

Jeg er uforvarende dumpet ned i Paint Shop Pro 8, og det er fint, men hvor
p.... skifter man mellem CMYK og RGB-farver?

Kh
Bjørn

Fra : emj

Dato : 14-08-03 15:06

On Thu, 14 Aug 2003 15:26:53 +0200, "Studio Smalbro"
<studio@smalbro.dk> wrote:

>Jeg er uforvarende dumpet ned i Paint Shop Pro 8, og det er fint, men hvor
>p.... skifter man mellem CMYK og RGB-farver?

File > Preferences CMYK Conversion Preferences
Klik så på HELP.

Hilsen emj

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 14-08-03 15:09

"Studio Smalbro" skrev:
> Jeg er uforvarende dumpet ned i Paint Shop Pro 8,
> og det er fint, men hvor p.... skifter man mellem
> CMYK og RGB-farver?

PSP kan ikke arbejde direkte i CMYK, kun RGB og HSL.

Nedenstående tekst er godt nok fra PSP7, men der ser ikke ud til at være
ændret væsentligt på det i PSP8:
http://www.prosoft.dk/PSP/Faq/faq_psp_prin_6.htm

Mvh, Lars