Bil i spanien?
Fra : Ukendt

Dato : 14-08-03 07:52

Hej.....

Jeg står og skal flytte til spanien inden længde, og vil jo selvfølgelig have en
bil enten med derned eller købe den her hjemme (eller tyskland) og få grænse
plader på.

Men mine spg. er:

Jeg ved man kan få bilen på guleplader her hjemme og spare en DEL penge, men er
det samme muligt i spanien og også hvis det er en 2 personers sportsvogn/roadster
(merz slk)??

Og udover det er der så nogen der ved om hvor der er størst besparelse, i forholdt
i hvilke land den bliver købt??

Mvh Thomas

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.163.43.241)

Fra : akj

Dato : 14-08-03 19:21

prøv i dk.fritid.bil

Fra : DJ Bobo

Dato : 14-08-03 20:19

On Thu, 14 Aug 2003 20:21:19 +0200, "akj" <snow4you2@guns.ru> wrote:

>Jeg ved man kan få bilen på guleplader her hjemme og spare en DEL penge, men er
>det samme muligt i spanien og også hvis det er en 2 personers sportsvogn/roadster
>(merz slk)??

Jeg kender kun Norge, som opererer med noget vi kender som "gule
plader", da de også har en høj bilafgift. En MB SLK kan ikke
registreres som varevogn (gule plader) nogen stedet!

>Og udover det er der så nogen der ved om hvor der er størst besparelse, i forholdt
>i hvilke land den bliver købt??

Der er stor forskel, og man er simplethen nødt til at finde priserne
via web. En Subaru Imprezza GT turbo var en overgang meget billig i Dk
og senere i Holland. En Volvo købes med fordel i DK, men det skifter.

Søg på nettet -> de fleste bilmærker har en .com, hvor man kan skifte
til de forskellige landes web-sider og dermed finde den aktuelle pris

>prøv i dk.fritid.bil

Go' idé :)

/Mogens

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 15-08-03 16:29

Hej

<Den bil glade> wrote:

>Jeg ved man kan få bilen på guleplader her hjemme og spare en DEL penge, men er
>det samme muligt i spanien og også hvis det er en 2 personers sportsvogn/roadster
>(merz slk)??

Nej, i Spanien, og de fleste andre lande, er en bil en bil, man har ikke
alle disse særordninger som hér, nok foranlediget af at de heller har de
enorme afgifter som i Dk.

>Og udover det er der så nogen der ved om hvor der er størst besparelse, i forholdt
>i hvilke land den bliver købt??

Rygterne vil vide at biler, uden afgifter, er billigt i Danmark.

Iøvrigt tror jeg du kan få mere kompetente svar i en af bilgrupperne.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Bo

Dato : 22-08-03 21:09

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse

Prøv EU's site: http://citizens.eu.int/da/da/es/origdest.htm gå til bopæl og du får
svar

der står alt om biler - import - flyttegods m.v.