/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Valg af mobil, hjælp mig - har krav :o)
Fra : Kent


Dato : 13-08-03 23:48

Hej

For et halvt års tid siden fulgte jeg meget med på mobilmarkedet,
men det gør jeg altså ikke længere. Og nu står jeg for at skulle
vælge en ny mobil. Nu KUNNE jeg jo sætte mig ind i de
forskellige mobiler igen, men jeg KUNNE jo også spørge her
Hvis jeg nu stiller nogle krav op, så vil jeg gerne have nogle
forslag til forskellige, mulige mobiler

Krav:
1. Må max koste 1.700,00 uden abonnement, eller evt. efter
betalt abonnement, 6 mdr, og unlock.

2. Skal have intelligent ordbog. Jeg sender mange sms'er,
så det skal fungere godt og hurtigt i telefonen!

3. Skal helst have farvedisplay, og helst med 4.096
farver. Farvedisplay med flere farver end det kan jeg
vist ikke få til prisen.

4. Skal kunne modtage Nokia-billedbeskeder. Jeg mener
ikke MMS! Mener også at andre telefoner end lige Nokia
kan det... eller tager jeg fejl????

5. Skal kunne modtage og sende MMS

6. Skal have lang standby- og taletid. Det er op til dig at skønne,
hvad "lang" er...

7. Skal være så fejlfri som muligt. Gider ikke at få en mobil, der
er kendt for at have mange bugs!!

8. Skal have en velfungerende kalender!

Det var mine vigtiste krav. Jeg bliver glad, hvis du vil komme
med nogle forslag

Tusind tak på forhånd!!

Kent



 
 
Kent (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 13-08-03 23:51

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
news:3f3ac017$0$21609$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> For et halvt års tid siden fulgte jeg meget med på mobilmarkedet,
> men det gør jeg altså ikke længere. Og nu står jeg for at skulle
> vælge en ny mobil. Nu KUNNE jeg jo sætte mig ind i de
> forskellige mobiler igen, men jeg KUNNE jo også spørge her
> Hvis jeg nu stiller nogle krav op, så vil jeg gerne have nogle
> forslag til forskellige, mulige mobiler
>
> Krav:
> 1. Må max koste 1.700,00 uden abonnement, eller evt. efter
> betalt abonnement, 6 mdr, og unlock.
>
> 2. Skal have intelligent ordbog. Jeg sender mange sms'er,
> så det skal fungere godt og hurtigt i telefonen!
>
> 3. Skal helst have farvedisplay, og helst med 4.096
> farver. Farvedisplay med flere farver end det kan jeg
> vist ikke få til prisen.
>
> 4. Skal kunne modtage Nokia-billedbeskeder. Jeg mener
> ikke MMS! Mener også at andre telefoner end lige Nokia
> kan det... eller tager jeg fejl????
>
> 5. Skal kunne modtage og sende MMS
>
> 6. Skal have lang standby- og taletid. Det er op til dig at skønne,
> hvad "lang" er...
>
> 7. Skal være så fejlfri som muligt. Gider ikke at få en mobil, der
> er kendt for at have mange bugs!!
>
> 8. Skal have en velfungerende kalender!
>
> Det var mine vigtiste krav. Jeg bliver glad, hvis du vil komme
> med nogle forslag
>
> Tusind tak på forhånd!!
>
> Kent

Vil bare lige tilføje, at jeg har en Nokia 3510 nu. Ja, altså uden i.

Kent



Ukendt (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-08-03 08:51


"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message
news:3f3ac017$0$21609$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej

Hejsa. Det er altid sjovere at selv at gå opdagelse, se bare Ib & Ib :)
www.mobilpriser.dk - er et godt sted at starte.

Måske N7210 er noget for dig? Overskrider dog dit budget med 200kr.

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil



Christian Skau Peder~ (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Christian Skau Peder~


Dato : 14-08-03 09:09

Måske en Nokia 7210 med Telia Express til 999 + 6x120.
http://www.wanna-save.com/telefoni/tilbud/vare.asp?vareID=484


"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
news:3f3ac017$0$21609$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> For et halvt års tid siden fulgte jeg meget med på mobilmarkedet,
> men det gør jeg altså ikke længere. Og nu står jeg for at skulle
> vælge en ny mobil. Nu KUNNE jeg jo sætte mig ind i de
> forskellige mobiler igen, men jeg KUNNE jo også spørge her
> Hvis jeg nu stiller nogle krav op, så vil jeg gerne have nogle
> forslag til forskellige, mulige mobiler
>
> Krav:
> 1. Må max koste 1.700,00 uden abonnement, eller evt. efter
> betalt abonnement, 6 mdr, og unlock.
>
> 2. Skal have intelligent ordbog. Jeg sender mange sms'er,
> så det skal fungere godt og hurtigt i telefonen!
>
> 3. Skal helst have farvedisplay, og helst med 4.096
> farver. Farvedisplay med flere farver end det kan jeg
> vist ikke få til prisen.
>
> 4. Skal kunne modtage Nokia-billedbeskeder. Jeg mener
> ikke MMS! Mener også at andre telefoner end lige Nokia
> kan det... eller tager jeg fejl????
>
> 5. Skal kunne modtage og sende MMS
>
> 6. Skal have lang standby- og taletid. Det er op til dig at skønne,
> hvad "lang" er...
>
> 7. Skal være så fejlfri som muligt. Gider ikke at få en mobil, der
> er kendt for at have mange bugs!!
>
> 8. Skal have en velfungerende kalender!
>
> Det var mine vigtiste krav. Jeg bliver glad, hvis du vil komme
> med nogle forslag
>
> Tusind tak på forhånd!!
>
> Kent
>
>



Kent (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 14-08-03 09:55

"Christian Skau Pedersen" <christiansp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bhffto$plp$1@news.net.uni-c.dk...
> Måske en Nokia 7210 med Telia Express til 999 + 6x120.
> http://www.wanna-save.com/telefoni/tilbud/vare.asp?vareID=484
>
>

Njaaeh, jeg vil gerne have flere forslag, tak .

ER det kun Nokia, der kan tage imod Nokia-billedbeskeder?

Tak
Kent



Lars Knudsen (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 14-08-03 10:22

Hej Kent,


"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message
news:3f3ac017$0$21609$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> 4. Skal kunne modtage Nokia-billedbeskeder. Jeg mener
> ikke MMS! Mener også at andre telefoner end lige Nokia
> kan det... eller tager jeg fejl????

Det er lidt ærgeligt du har dette krav. Hvis du kunne fravige det - så kunne
jeg meget anbefale SE T310 der lever op til dine øvrige krav. Kalenderen kan
endda synkroniseres med Outlook - det samme kan telefonbogen.

> 3. Skal helst have farvedisplay, og helst med 4.096
> farver. Farvedisplay med flere farver end det kan jeg
> vist ikke få til prisen.

Den har så også kun 256 farver. Men det er ihvertifælde ikke et problem i
det daglige. Ellers er der jo T610'eren som også er en rigtig lækker phon,
men den er over dit budget.

Jeg skiftede selv fra Nokia (8210) til SE T310 for et par måneder siden og
har absolut ikke fortrudt mit skift af mærke. T310'eren kører stabilt,
ligger godt i hånden, god batterilevetid, osv.

Men som sagt - skal du kunne køre Nokia proporitære standarder, så er der
nok ingen vej uden om dem.

** Lars




Ukendt (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-08-03 11:15


"Lars Knudsen" <newsgroup@landligt.dk> skrev i en meddelelse
news:bhfk5k$27oj$1@news.cybercity.dk...
> > 4. Skal kunne modtage Nokia-billedbeskeder. Jeg mener
> > ikke MMS! Mener også at andre telefoner end lige Nokia
> > kan det... eller tager jeg fejl????
>
> Det er lidt ærgeligt du har dette krav. Hvis du kunne fravige det - så
kunne
> jeg meget anbefale SE T310 der lever op til dine øvrige krav. Kalenderen
kan
> endda synkroniseres med Outlook - det samme kan telefonbogen.

Lige netop SE T310 er kompatibel med Nokia's billedbeskeder!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti



Kent (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 14-08-03 12:20

"Helmut Lotti" <HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> skrev i en meddelelse
news:3f3b62a2$0$13209$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Lars Knudsen" <newsgroup@landligt.dk> skrev i en meddelelse
> news:bhfk5k$27oj$1@news.cybercity.dk...
> > > 4. Skal kunne modtage Nokia-billedbeskeder. Jeg mener
> > > ikke MMS! Mener også at andre telefoner end lige Nokia
> > > kan det... eller tager jeg fejl????
> >
> > Det er lidt ærgeligt du har dette krav. Hvis du kunne fravige det - så
> kunne
> > jeg meget anbefale SE T310 der lever op til dine øvrige krav. Kalenderen
> kan
> > endda synkroniseres med Outlook - det samme kan telefonbogen.
>
> Lige netop SE T310 er kompatibel med Nokia's billedbeskeder!
>
> Med venlig hilsen
>
> Helmut Lotti

Ved du om Siemens M55 også er kompatibel med Nokia's billedbeskeder?
Den har jeg nemlig lidt kig på. Har du nogle erfaringer med den?

Vh
Kent



Bo Larsen (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Bo Larsen


Dato : 14-08-03 12:42

Kent wrote:
> Den har jeg nemlig lidt kig på. Har du nogle erfaringer med den?
>
> Vh
> Kent


Thorolv Valentinsen wrote i en tidligere tråd om Siemens S55:

> Det er ikke så mye å være oppmerksom på. Telefonen er et meget godt
> kjøp. Den er fullspekket med finesser, og man har det meste man
> trenger.
>
> PLUSS
> Liten og lett - stilig design (?) - JAVA - kjempegod kalender -
> kjempegod adressebok - adr.bok og kalender kan synkes med Outlook -
> fargetemaer - "ringetonegenerator" - lett å få tak i gratis
> ringetoner, logoer og bilder - innnebygget filbehandler - mye minne i
> forhold til de fleste konkurrenter - brukertilpasning av hurtigmeny -
> god radiofølsomhet i forhold til flere andre siemenstelefoner jeg har
> hatt - kan tilkobles Siemens' meget gode blitzkamera - displaylyset
> blir stående på en stund (nedtonet) når man er inne i menyene
>
> Det finnes mange flere små eller større ting som kan regnes på
> pluss-siden. Når det gjelder telefonbok og kalender, har du her en av
> de beste telefonene, i allfall når vi snakker om rene mobiltelefoner,
> og ikke hybrider mellom telefon og PDA.
>
> MINUS
> Ikke IrDA - Tastaturet litt hardt og upresist - PC Suite (hadde litt
> problemer med den, men ikke sikkert andre trenger å ha det) - ikke
> Bluetooth (men ikke direkte vanlig i dette prissegmentet) -
> batterikapasiteten kunne vært bedre, den er midt-på-treet - rødt
> tastaturlys - displayet kunne vært større, og det har litt lav
> oppløsning
>
>
> Mvh
>
>
> Thorolv Valentinsen


Jeg har bestilt en, og venter på at den skal komme med posten! Konen synes
den er det grimmeste!
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen





Kent (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 14-08-03 12:55

"Bo Larsen" <Larsen_bsc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f3b758b$0$5132$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kent wrote:
> > Den har jeg nemlig lidt kig på. Har du nogle erfaringer med den?
> >
> > Vh
> > Kent
>
>
> Thorolv Valentinsen wrote i en tidligere tråd om Siemens S55:
>
> > Det er ikke så mye å være oppmerksom på. Telefonen er et meget godt
> > kjøp. Den er fullspekket med finesser, og man har det meste man
> > trenger.
> >
> > PLUSS
> > Liten og lett - stilig design (?) - JAVA - kjempegod kalender -
> > kjempegod adressebok - adr.bok og kalender kan synkes med Outlook -
> > fargetemaer - "ringetonegenerator" - lett å få tak i gratis
> > ringetoner, logoer og bilder - innnebygget filbehandler - mye minne i
> > forhold til de fleste konkurrenter - brukertilpasning av hurtigmeny -
> > god radiofølsomhet i forhold til flere andre siemenstelefoner jeg har
> > hatt - kan tilkobles Siemens' meget gode blitzkamera - displaylyset
> > blir stående på en stund (nedtonet) når man er inne i menyene
> >
> > Det finnes mange flere små eller større ting som kan regnes på
> > pluss-siden. Når det gjelder telefonbok og kalender, har du her en av
> > de beste telefonene, i allfall når vi snakker om rene mobiltelefoner,
> > og ikke hybrider mellom telefon og PDA.
> >
> > MINUS
> > Ikke IrDA - Tastaturet litt hardt og upresist - PC Suite (hadde litt
> > problemer med den, men ikke sikkert andre trenger å ha det) - ikke
> > Bluetooth (men ikke direkte vanlig i dette prissegmentet) -
> > batterikapasiteten kunne vært bedre, den er midt-på-treet - rødt
> > tastaturlys - displayet kunne vært større, og det har litt lav
> > oppløsning
> >
> >
> > Mvh
> >
> >
> > Thorolv Valentinsen
>
>
> Jeg har bestilt en, og venter på at den skal komme med posten! Konen synes
> den er det grimmeste!
> --
> Med Venlig Hilsen
>
> Bo Larsen

Som jeg skriver, er det en M55 (altså M), som jeg har kig på:

At sige at en S55 eller en M55 er grim????? Den har jeg godt
nok aldrig hørt før! Ja, de er mærkelige de kvinder .

Vh
Kent



Knud Berggreen (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 14-08-03 21:17

On Thu, 14 Aug 2003 13:42:11 +0200, "Bo Larsen"
<Larsen_bsc@hotmail.com> wrote:

>Kent wrote:
>> Den har jeg nemlig lidt kig på. Har du nogle erfaringer med den?
>>
>> Vh
>> Kent
>
>
>Thorolv Valentinsen wrote i en tidligere tråd om Siemens S55:

>Jeg har bestilt en, og venter på at den skal komme med posten! Konen synes
>den er det grimmeste!

S55 er sgu da pæn! Tror du ikke hun har set på C55?
Og hvis den skal være rigtig flot, så hedder den SE55 - den
rubinfarvede er en rigtig damedims

/Knud

Ukendt (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-08-03 09:35


"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:kernjvovr7hnsrrtv5uv648k2o789b7h9o@4ax.com...
> S55 er sgu da pæn! Tror du ikke hun har set på C55?
> Og hvis den skal være rigtig flot, så hedder den SE55 - den
> rubinfarvede er en rigtig damedims

Der findes ingen Siemens SE55 men en SL55!
SL55 fåes både i farverne Rubin og Titan!

--
Med venlig hilsen

Helmut Lotti



Knud Berggreen (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 15-08-03 20:41

On Fri, 15 Aug 2003 10:34:31 +0200, "Helmut Lotti"
<HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> wrote:

>
>"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
>news:kernjvovr7hnsrrtv5uv648k2o789b7h9o@4ax.com...
>> S55 er sgu da pæn! Tror du ikke hun har set på C55?
>> Og hvis den skal være rigtig flot, så hedder den SE55 - den
>> rubinfarvede er en rigtig damedims
>
>Der findes ingen Siemens SE55 men en SL55!
>SL55 fåes både i farverne Rubin og Titan!

Jeg ved det. Skirvefjel!

Ukendt (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-08-03 12:38


"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
news:3f3b7060$0$97209$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Ved du om Siemens M55 også er kompatibel med Nokia's billedbeskeder?
> Den har jeg nemlig lidt kig på. Har du nogle erfaringer med den?

Hejsa!

Har endnu ikke haft M55 mellem hænderne!
Umiddelbart vil jeg mene, at Siemens her har begået en telefon, der er de
fleste telefoner i samme segment overlegen! Både design og funktionsmæssigt!
Hvad angår kompabilitet med Nokia's billedkeskeder, så ved jeg det ikke, men
tvivler stærkt!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti



Mikael Nørrelund And~ (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 14-08-03 13:15

Kent wrote:
> Ved du om Siemens M55 også er kompatibel med
> Nokia's billedbeskeder?

Hvad med S55, den har jeg kig på,

Jeg har ikke prøvet M55, men vurderer udfra billeder,
at den umuligt kan være lige så hurtig i menuerne som fx
S55 (og den ME45 jeg bruger nu). Det er ikonerne, jeg
mener vil sløve telefonen - uden dog at vide det i praksis.

Jeg ser ikke de store forskelle udover M55 har et større
antal farver, bruger ikoner som menupunkter og har en
nyere version af WAP, men S55 har så BlueTooth og IrDA!

M55:
http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,HQ_en_0_product%253
AMW%252FHD%252FGPRS%252FM55%252Fdesc,FF.html

S55:
http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,HQ_en_0_product%253
AMW%252FHD%252FGPRS%252FS55%252Fdesc,FF.html

Personligt syntes jeg S55 er noget pænere og knapperne ser
ikke ud til at sidde lige så tæt :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.


Ukendt (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-08-03 13:12


"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3f3b7d08$0$48908$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har ikke prøvet M55, men vurderer udfra billeder,
> at den umuligt kan være lige så hurtig i menuerne som fx
> S55 (og den ME45 jeg bruger nu). Det er ikonerne, jeg
> mener vil sløve telefonen - uden dog at vide det i praksis.

M55 har samme menu som S55 og SL55!

Efter min mening fungerer menuen fint.
Jeg synes ikke min SL55 er langsom i menuerne!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti



Mikael Nørrelund And~ (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 14-08-03 14:32

Helmut Lotti wrote:
> M55 har samme menu som S55 og SL55!

Nej, M55 er ikonbaseret, det er S55 ikke.
S55's menu minder mere om C45, ME45 og lignende.

> Efter min mening fungerer menuen fint.

Okay, der kan jeg ikke tale med.

> Jeg synes ikke min SL55 er langsom i menuerne!


Okay, er det testet samtidig med en ældre Siemens?
- Jeg troede den ville være langsom, pga. farver og
større opløsninger mv.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.


Ukendt (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-08-03 14:33


"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3f3b8f39$0$13207$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Nej, M55 er ikonbaseret, det er S55 ikke.

Jeg har både en S55 og en SL55!
Menuerne i dem er ens, dvs der er 9 små animerede ikoner på skærmen, når du
går ind i menuen!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti



Mikael Nørrelund And~ (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 14-08-03 15:08

Helmut Lotti wrote:
> Jeg har både en S55 og en SL55!
> Menuerne i dem er ens, dvs der er 9 små animerede ikoner
> på skærmen, når du går ind i menuen!


Okay, hvad betyder dette så:
Menu format:
M55: 3x3 icons menu
S55: yes(!)

Taget fra (under Standard Features):
http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Channel/Standard/Popup/Compare/0
,2799,HQ_en_0_popup%3Acompare_M55_S55,FF.html

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.


Ukendt (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-08-03 15:09


"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3f3b97bd$0$13193$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Okay, hvad betyder dette så:
> Menu format:
> M55: 3x3 icons menu
> S55: yes(!)

Ingen anelse!

Som jeg skriver har både min S55 og min SL55 9 små animerede ikoner når man
går ind i menuen!
Da jeg så M55 demonstreret hos Siemens, havde den samme feature!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti



Ole Rasmussen (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 14-08-03 16:17



Hej

Mikael Nørrelund Andersen <nospam@mikael-noerrelund.dk> wrote:

>Okay, hvad betyder dette så:
>Menu format:
>M55: 3x3 icons menu
>S55: yes(!)

At M55 har 9 ikoner, placeret på 3 'linier' med 3 i hver.
At S55 har nøjagtigt det samme

Altså det samme, med 2 forskellige formuleringer.

Iøvrigt, den beskrivelse som Thorolv Valentinsen blev refereret for var
faktisk M55, og ikke S55, som Bo skrev.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Mikael Nørrelund And~ (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 14-08-03 16:25

Ole Rasmussen wrote:
>> Okay, hvad betyder dette så:
>> Menu format:
>> M55: 3x3 icons menu
>> S55: yes(!)
>
> At M55 har 9 ikoner, placeret på 3 'linier' med 3 i hver.
> At S55 har nøjagtigt det samme
>
> Altså det samme, med 2 forskellige formuleringer.

Jeg tænkte det godt :)
- Hmm, men alligevel, S55 er noget billigere og har næsten
de samme funktioner :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.


Kent (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 14-08-03 20:30

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3f3ba9b8$0$13253$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ole Rasmussen wrote:
> >> Okay, hvad betyder dette så:
> >> Menu format:
> >> M55: 3x3 icons menu
> >> S55: yes(!)
> >
> > At M55 har 9 ikoner, placeret på 3 'linier' med 3 i hver.
> > At S55 har nøjagtigt det samme
> >
> > Altså det samme, med 2 forskellige formuleringer.
>
> Jeg tænkte det godt :)
> - Hmm, men alligevel, S55 er noget billigere og har næsten
> de samme funktioner :)
>
> --
> Mvh.
> Mikael Nørrelund Andersen
>
> Mail adressen virker.

Joooe, men M55'eren har 4096 + diverse forbedringer. Men
det er to telefoner til to forskellige målgrupper.

Vh
Kent



Mikael Nørrelund And~ (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 14-08-03 20:44

Kent wrote:
>> - Hmm, men alligevel, S55 er noget billigere og har næsten
>> de samme funktioner :)
>
> Joooe, men M55'eren har 4096 + diverse forbedringer.

Ja, farverne, nyere WAP teknologi, melodi komposer og
GPRS Class 8.
S55 har IrDA, BlueTooth og GPRS Class 10 - hvad er bedst?

> Men det er to telefoner til to forskellige målgrupper.


Okay, dem har jeg så ikke fanget, jeg syntes nok bare bedst
om S55 - så det kan vist ikke laves om :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.


Kent (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 14-08-03 23:55

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3f3be659$0$48895$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kent wrote:
> >> - Hmm, men alligevel, S55 er noget billigere og har næsten
> >> de samme funktioner :)
> >
> > Joooe, men M55'eren har 4096 + diverse forbedringer.
>
> Ja, farverne, nyere WAP teknologi, melodi komposer og
> GPRS Class 8.
> S55 har IrDA, BlueTooth og GPRS Class 10 - hvad er bedst?

Netop - derfor siger jeg også, at de to telefoner er til to forskellige
målgrupper. M55 er nok lige en tand for spraglet og poppet
for forretningsmanden - selvom den er ret så stilren i den "mørke"
udgave. Personligt synes jeg bedst om den med de orange taster.

> > Men det er to telefoner til to forskellige målgrupper.
>
>
> Okay, dem har jeg så ikke fanget, jeg syntes nok bare bedst
> om S55 - så det kan vist ikke laves om :)
>
> --
> Mvh.
> Mikael Nørrelund Andersen
>
> Mail adressen virker.


Vh
Ketn



Ole Rasmussen (16-08-2003)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 16-08-03 21:23



Hej

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote:

>Netop - derfor siger jeg også, at de to telefoner er til to forskellige
>målgrupper. M55 er nok lige en tand for spraglet og poppet
>for forretningsmanden - selvom den er ret så stilren i den "mørke"
>udgave. Personligt synes jeg bedst om den med de orange taster.

Det er egenligt meget nemt at "finde rundt" i Siemens mobiltelefoner, de
benytter nemlig nøjagtigt samme klasificering som et kendt bilmærke fra
Stuttgart, men en stjerne på køleren. A-klasse er det mindste og
billigste, og S-klasse er det største og dyreste. Nøjagtigt det samme
gælder for Siemens telefoner, så hvis man lige har det i baghovedet når
man vurderer hvad der egentlig er hvad bland Siemens tlf.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Bo Larsen (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Bo Larsen


Dato : 15-08-03 07:25

Ole Rasmussen wrote:
> Iøvrigt, den beskrivelse som Thorolv Valentinsen blev refereret for
> var faktisk M55, og ikke S55, som Bo skrev.

I know! Det var en skrivefejl fra min side. Det er selvfølgelig M55.
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen





Knud Berggreen (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 14-08-03 21:19

On Thu, 14 Aug 2003 15:33:06 +0200, "Helmut Lotti"
<HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> wrote:

>
>"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
>meddelelse news:3f3b8f39$0$13207$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Nej, M55 er ikonbaseret, det er S55 ikke.
>
>Jeg har både en S55 og en SL55!
>Menuerne i dem er ens, dvs der er 9 små animerede ikoner på skærmen, når du
>går ind i menuen!

Men lagerpladsen er ca. dobbelt så stor i SL55 i forhold til
S55.
Kan man udvide lagerpladsen i S55?

/Knud

Ukendt (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-08-03 09:36


"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:0krnjvk6qhpf2314s97phe9siihr6odbso@4ax.com...
> Men lagerpladsen er ca. dobbelt så stor i SL55 i forhold til
> S55.
> Kan man udvide lagerpladsen i S55?

Ikke rent fysisk, men du kan slette diverse preinstallerede elementer og
derved frigøre plads!

--
Med venlig hilsen

Helmut Lotti



Lars Knudsen (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 14-08-03 13:40

Hejsa,

"Helmut Lotti" <HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> wrote in message
news:3f3b62a2$0$13209$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Lige netop SE T310 er kompatibel med Nokia's billedbeskeder!

Aha! Fikst.. Så er det jo nemt! Anede jeg ikke

** Lars




Kent (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 15-08-03 11:23

"Lars Knudsen" <newsgroup@landligt.dk> skrev i en meddelelse
news:bhfvou$2obe$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa,
>
> "Helmut Lotti" <HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> wrote in message
> news:3f3b62a2$0$13209$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> > Lige netop SE T310 er kompatibel med Nokia's billedbeskeder!
>
> Aha! Fikst.. Så er det jo nemt! Anede jeg ikke
>
> ** Lars
>

Jeg har lige fået at vide, at en SE T310, også en T610 for den
sags skyld, kun understøtter MODTAGELSE af Nokias
billedbeskeder!!! Man kan ikke sende dem! Og så synes jeg
jo li'som ikke, der er så meget ved det.

Det var i en TDC-butik, jeg fik det at vide.

Vh
Kent



Lars Knudsen (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 15-08-03 12:47

Kent,

> Jeg har lige fået at vide, at en SE T310, også en T610 for den
> sags skyld, kun understøtter MODTAGELSE af Nokias
> billedbeskeder!!! Man kan ikke sende dem! Og så synes jeg
> jo li'som ikke, der er så meget ved det.

Så skal du nok købe dig en Nokia...

** Lars




Kent (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 15-08-03 11:37

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
news:3f3ac017$0$21609$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> For et halvt års tid siden fulgte jeg meget med på mobilmarkedet,
> men det gør jeg altså ikke længere. Og nu står jeg for at skulle
> vælge en ny mobil. Nu KUNNE jeg jo sætte mig ind i de
> forskellige mobiler igen, men jeg KUNNE jo også spørge her
> Hvis jeg nu stiller nogle krav op, så vil jeg gerne have nogle
> forslag til forskellige, mulige mobiler
>
> Krav:
> 1. Må max koste 1.700,00 uden abonnement, eller evt. efter
> betalt abonnement, 6 mdr, og unlock.
>
> 2. Skal have intelligent ordbog. Jeg sender mange sms'er,
> så det skal fungere godt og hurtigt i telefonen!
>
> 3. Skal helst have farvedisplay, og helst med 4.096
> farver. Farvedisplay med flere farver end det kan jeg
> vist ikke få til prisen.
>
> 4. Skal kunne modtage Nokia-billedbeskeder. Jeg mener
> ikke MMS! Mener også at andre telefoner end lige Nokia
> kan det... eller tager jeg fejl????
>
> 5. Skal kunne modtage og sende MMS
>
> 6. Skal have lang standby- og taletid. Det er op til dig at skønne,
> hvad "lang" er...
>
> 7. Skal være så fejlfri som muligt. Gider ikke at få en mobil, der
> er kendt for at have mange bugs!!
>
> 8. Skal have en velfungerende kalender!
>
> Det var mine vigtiste krav. Jeg bliver glad, hvis du vil komme
> med nogle forslag
>
> Tusind tak på forhånd!!
>
> Kent

Jeg har lige været ude at kigge på en Siemens M55 og har haft
den i hånden i dag for en time siden. Tasterne er absolut ikke gode
- det er bare min mening! Jeg skriver forholdsvis mange sms'er,
omkring 1000 om måneden, og jeg er sikker på, at min fingre
hurtigt ville blive hudløse, hvis jeg skulle skrive så mange sms'er
på en M55! Tasterne er spidse, krumme og der skal meget tryk
til for at aktivere dem.

Der står i brochuren, at telefonen har et "knivskapt design"!. Jeg
tror, der hentydes til tastaturet .

Hvorfor hulen gav de ikke M55'eren S55'erens tastatur!!!!
Hmmm...., design for designets skyld........

Jeg har fravalgt M55'eren!!

Nu overvejer jeg lidt SE T310, men 256 farver er bare for lidt,
synes jeg. Desuden har jeg fået at vide, at en SE T310'er
ikke har nogen kalender. Er det rigtigt?? Hvis det er rigtigt, har
jeg også fravalgt dén!

Jeg har ikke brug for IR og Bluetooth, m.m., men vil bare gerne
have en telefon med mange farver på skærmen + de andre krav,
jeg har opgivet.

Vh
Kent



Lars Knudsen (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 15-08-03 12:48

Kent,

> Nu overvejer jeg lidt SE T310, men 256 farver er bare for lidt,
> synes jeg. Desuden har jeg fået at vide, at en SE T310'er
> ikke har nogen kalender. Er det rigtigt?? Hvis det er rigtigt, har
> jeg også fravalgt dén!

Den har skam kalender, med reminders og det hele. Det fungerer ganske
udmærket!

> Jeg har ikke brug for IR og Bluetooth, m.m., men vil bare gerne
> have en telefon med mange farver på skærmen + de andre krav,
> jeg har opgivet.

Problemet er nok mest at få det inden for dit budget. SE T610 har det hele,
faktisk.

** Lars




Mikael Nørrelund And~ (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 15-08-03 13:14

Kent wrote:
> Jeg har lige været ude at kigge på en Siemens M55 og har haft
> den i hånden i dag for en time siden. Tasterne er absolut ikke gode
> - det er bare min mening!

Det er også min observation, samt menutasterne sidder for tæt,
ligesom på C45'eren.
- Jeg har dog ikke haft M55 i hånden.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.


Knud Berggreen (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 15-08-03 20:52

On Fri, 15 Aug 2003 12:37:01 +0200, "Kent"
<Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote:

>
>Hvorfor hulen gav de ikke M55'eren S55'erens tastatur!!!!
>Hmmm...., design for designets skyld........
>
>Jeg har fravalgt M55'eren!!

Hvis man laver en sammenligning mellem M55 og S55 på
my-siemens så får jeg orgså det indtryk at S-udgaven er
M-udgaven overlegen på adskillige punkter hvor det omvendte
kun er på det enkelt punkt.

Jeg er glad for at jeg valgte S55.

/Knud


Mikael Nørrelund And~ (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 17-08-03 22:23

Knud Berggreen wrote:
> Hvis man laver en sammenligning mellem M55 og S55 på
> my-siemens så får jeg orgså det indtryk at S-udgaven er
> M-udgaven overlegen på adskillige punkter hvor det omvendte
> kun er på det enkelt punkt.


Også jeg, men som en anden skriver, er det nok rigtigt, at de
henvender sig til helt forskellige målgrupper.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste