Andet multimedie
bentjuul 3670
Fra én fave til en anden.
Fra : Claus S

Dato : 19-01-01 00:14

Hej. Jeg har et billede, hvis dominerende farve er mørkgrå. HEX: 1D1D1D.
Jeg skal have lavet det billede om, så den dominerende farve bliver mørkeblå
HEX: 000030. Det havde jeg tænkt mig at gøre i PhotoShop ved at lægge en blå
henover med opacity ca. 50%.
Hvilken farve skal jeg vælge som "overlay" så farven 1D1D1D bliver til
000030 samtidig med at man stadig kan se, hvad der er på billedet?

På forhånd tak.

mvh Claus

Fra : Peter Schrøder

Dato : 19-01-01 08:48

Claus S skrev...
> [...]
> Hvilken farve skal jeg vælge som "overlay" så farven 1D1D1D bliver til
> 000030 samtidig med at man stadig kan se, hvad der er på billedet?

Jeg kan ikke hjælpe med at definere farver i hex, men det lyder som om
resten af billedet godt må få en blålig tone?
Jeg vil foreslå at du bruger "Hue and Saturation" til at ændre billedets
egenskaber med, evt med et klik på "colorize"først.
Beklager, hvis jeg har misforstået opgaven...
Peter
psch[AT]mail.dk

Fra : Claus S

Dato : 22-01-01 00:49

> [...]
> egenskaber med, evt med et klik på "colorize"først.
> Beklager, hvis jeg har misforstået opgaven...

Det er helt rigtigt forstået. Jeg prøver.

mvh Claus