Andet multimedie
bentjuul 3670
søger et program...
Fra : Kim Thranborg

Dato : 13-08-03 21:55

Hej alle

Jeg er på jagt efter et program hvor alt vores grafik kan katalogiseres m.m.
Er godt klar over at der findes mange, og har også afprøvet adskillige, men
er hver gang stødt på begrænsninger der har gjort dem uinteressante.
Kravene er:
- skal kunne håndtere gængse formater for pixel og vektorgrafik (inkl. eps
hvor mange står af)
- skal kunne fremvise et preview uden væsentligt hastighedstab
- skal kunne åbne grafikken i photoshop/illustrator blot med et klik eller
"drag'n drop"
- skal kunne placere grafikken i pagemaker/indesign blot med et klik eller
"drag'n drop"
- må gerne kunne informere om dimensioner m.m.
- må gerne kunne oplyse om f.eks. størrelse hvis skaleret til 300dpi (til
prepress brug)
- må gerne kunne opdele grafik i definerbare kataloger
- må gerne indeholde søgefunktion på f.eks. stikord man selv har angivet.
desuden vil det være en forden hvis også grafik der ligger på netværk eller
medier kan fremvises i preview og man ved benyttelse bliver bedt om at skabe
forbindelse til det pågældende drev/medie

Har nogen kendskab til et program med ovennævnte muligheder hører jeg gerne
om det.
Alternativt er jeg nysgerrig efter om nogen kunne være interesseret i at
købe programmet hvis jeg får det fremstillet?

--
Kim Thranborg
kim[at]thranborg.dk

Fra : Karl

Dato : 13-08-03 22:19

"Kim Thranborg" <kim_thranborg@NOSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> er hver gang stødt på begrænsninger der har gjort dem uinteressante.

Hej Kim
Prøv at kikke på ACDSee 5,0
http://www.acdsystems.com/English/index.htm

Karl

Fra : Thomas²°°³

Dato : 14-08-03 08:28

> [...]
men
> er hver gang stødt på begrænsninger der har gjort dem uinteressante.

Hvilke har du prøvet? Cumulus kan vist det meste, er ikke klar over om det
opfylder alle krav, og så er det overkommeligt i indkøb.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Bjarne Aabrandt

Dato : 14-08-03 10:00

"Kim Thranborg" <kim_thranborg@NOSPAMmail.dk> wrote in

> Hej alle
>
> Jeg er på jagt efter et program hvor alt vores grafik kan
> katalogiseres m.m.

Skal det være billigt, så kunne du evt. overveje XnView.
Det er gratis at bruge for private og hvis du sætter det rigtigt op, kan
det det du efterlyser.
Du kan finde det her: http://www.xnview.com

Ellers kunne du overveje Cumulus, som du kan læse mere om her:
http://www.canto.com

M.v.h.
Bjarne

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-08-03 11:40

"Thomas????" <flash4@it.invalid> writes:
>Hvilke har du prøvet? Cumulus kan vist det meste, er ikke klar over om det
>opfylder alle krav, og så er det overkommeligt i indkøb.
Jeg tror ikke der er et eneste af de krav der stilles, som Cumulus ikke
kan leve op til. Det er billigt, let at bruge og logisk i sin opbygning.
Hermed anbefalet.

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Nils F.

Dato : 22-08-03 17:04

Hej Kim

Som Thomas er inde på, kan Cumulus *alt* det, du beder om. Jeg har lige
testet det med eps.filer på en Photoshop-genereret eps-fil med tif-preview.
Virker fint.

Cumulus koster 112,50 Euro som download (ca.837 kr. incl. dansk moms) og er
hver en (øre) værd. Og jeg taler som alm bruger, ikke som grafiker eller
professionel fotograf.

Jeg har for eksperimentets skyld sat Cumulus til at katalogisere 129.000
filer (mest fotos og grafik), og søgninger er stadig lynhurtige.

De fundne billeder kan trækkes direkte ind i InDesign og de fleste andre
programmer, når man holder CTRL nede og trækker med musen.

Firmaet skriver selv:
"Cumulus 5 Single User is the unique digital asset management tool for
creative professionals who need to find, create, and share digital assets
such as images, layouts, multimedia, video, audio, and text.

It includes powerful search capabilities, multiple-size thumbnail
previews, and comprehensive customizing options.

Supporting both MacOS and Windows platforms, Cumulus makes it easy to
track assets, no matter where they are...in your computer, across the room,
or down the hall...so you can spend your valuable time creating, not
searching.

Product Highlights
a.. Customize previews, records and categories
b.. Attach voice annotation to assets
c.. Create multimedia slide shows
d.. Publish assets to HTML
e.. On the fly e-mail assets and slide shows
Cumulus 5 offers more than 85 new features including multi-media,
communication, internet and presentation capabilities . It supports drag &
drop with popular graphics applications such as Adobe Photoshop, Quark
Xpress, and CorelDRAW. Using a new modular architecture, the Single User
Edition supports Cumulus Options, i.e. Cumulus Viewer, allowing users to
make catalogs available on removable media such as CDs and DVDs.

Og det er ikke salgsgas.

Er du ikke overbevist, så hent prøveversionen hos www.canto.com. Filen
fylder ca. 13 MB.