NEWS.CIS.DFN.DE svarer ikke.
Fra : -=[Santa-Claus]=-

Dato : 13-08-03 20:59

Er der andre brugere af denne NewsServer
som ved hvad der er sket med denne
Newsudbyder. Bøvl med connect hele dagen.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 13-08-03 21:22

-=[Santa-Claus]=- skrev:

> Er der andre brugere af denne NewsServer
> som ved hvad der er sket med denne
> Newsudbyder. Bøvl med connect hele dagen.

Er serveren ikke oppe igen? Mit feed derfra fungerer helt fint.

// Klaus

Fra : -=[Santa-Claus]=-

Dato : 13-08-03 21:44

"Klaus Alexander Seistrup" <spam@magnetic-ink.dk> skrev i en meddelelse

> Er serveren ikke oppe igen? Mit feed derfra fungerer helt fint.

Jeg ved ikke hvormeget oppe den er. Får godt nok ikke en
besked om at serveren ikke svarer, men indlæg plejer at komme
promte, og nu har jeg ventet 5 min. på at mit svar på en tråd
skulle dukke op (og er endnu ikke kommet). Såååååå helt
godt går det ikke dernede i Tyskerland. Verdammt.

Fra : Dino

Dato : 13-08-03 23:44

From: Christoph Biedl <cbiedl@gmx.de>
Newsgroups: alt.free.newsservers
Subject: [Individual] power outage
Date: Thu, 14 Aug 2003 00:13:21 +0200 (CEST)

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-08-03 07:43

"Dino" <dino@despammed.com> wrote in message

> [...]

Hehe

Det er da ingen undskyldning for de seriøse.... De har da batteribackup, som
bruges indtil generatorerne bliver startet op... og så kan sådan noget
ellers køre, indtil der ikke er mere brændsel

Fra : Allan Joergensen

Dato : 14-08-03 07:45

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> Det er da ingen undskyldning for de seriøse.... De har da batteribackup, som
> bruges indtil generatorerne bliver startet op... og så kan sådan noget
> ellers køre, indtil der ikke er mere brændsel

Jeg tror nok folk fra TDC kunne fortælle noget andet.

--
Allan Joergensen

"Some would think this a good time to take my head." -- MacLeod

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-08-03 07:50

"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> wrote in message

> Jeg tror nok folk fra TDC kunne fortælle noget andet.

Hvad mener du? TDC har da også Dieselgeneratorere.. Bliver måske ikke lige
brugt til newsserveren, hivs det var det du tænkte på?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-08-03 08:04

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> writes:

>Hvad mener du? TDC har da også Dieselgeneratorere.. Bliver måske ikke lige
>brugt til newsserveren, hivs det var det du tænkte på?

TDC havde et større nedbrud i 1999 på trods af UPS og diesel.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 14-08-03 13:41

On Thu, 14 Aug 2003 07:03:50 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard wrote:

> TDC havde et større nedbrud i 1999 på trods af UPS og diesel.

Faktisk pga. diesel generator ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
Alfa Romeo 156, 2.0TS

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-08-03 13:44

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Faktisk pga. diesel generator ...

Aha, hvordan det? Pga. en afbrændt kontakter eller sådan noget da?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 14-08-03 14:29

On Thu, 14 Aug 2003 14:44:29 +0200, Bjarke Hansen wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Aha, hvordan det? Pga. en afbrændt kontakter eller sådan noget da?

Google er din ven

http://www.sslug.dk/emailarkiv/misc/1999_08/msg00352.html

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-08-03 15:12

> Google er din ven
>
> http://www.sslug.dk/emailarkiv/misc/1999_08/msg00352.html

Hehe okay, det må da siges at være lidt uheldigt.....

Men jeg troede nu da også at alle dem der har dieselanlæg.. Da også har
redunsdans forsygning.. Altså 2 forsygninger, der kommer fra 2 forskellige
trafostationer, batteribackup og så endelig dieselanlæg.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 14-08-03 15:27

> [...]

> redunsdans forsygning.. Altså 2 forsygninger, der kommer fra 2 forskellige
> trafostationer, batteribackup og så endelig dieselanlæg.

Så tror jeg du tager fejl.

--
Allan Joergensen

"I definitely smell a pork product of some kind." -- Garth Algar

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-08-03 16:19

> [...]

>redunsdans forsygning.. Altså 2 forsygninger, der kommer fra 2 forskellige
>trafostationer, batteribackup og så endelig dieselanlæg.

Det er for dyrt i forhold til det, man vinder ved det.

Mvh.
   Klaus.

Fra : John Hinge

Dato : 15-08-03 09:32

On 14 aug 2003 Bjarke Hansen was heard to say:

> Hehe okay, det må da siges at være lidt uheldigt.....

Så forestil dig at være en af de som først mødte på arbejde
senere den dag, og dermed gik gip af det hele..
Ikek at jeg dermed på nogen måde synes det må have være
spor sjovt for kollegerne medens det stod på, men den slags
skal helst (i det omfang det ellers skal) opleves live.

Personlingt har jeg 'kun' oplevet da et 'mindre' nedbrud
i Skejby centralen påpegede det smarte i at få etableret
alternative telefonlinjer via en anden central...

Men ja, Murhpy vil nok påpege at jo bedre sikkerhedsdims
man har, jo større er sandsynligheden for at det er den
dims der fejler.

Jeg har ladet mig fortælle at Århus Universitet på et tidspunkt
havde et lynnedslag i omskifteren imellem by og nødstrøm...
Så hjalp den pludselig ikke helt så meget..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Farie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 15-08-03 10:30

On 15 Aug 2003 08:31:32 GMT, John Hinge wrote:

> Ikek at jeg dermed på nogen måde synes det må have være
> spor sjovt for kollegerne medens det stod på, men den slags
> skal helst (i det omfang det ellers skal) opleves live.

Morskaben var bestemt til at overse.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Rene Joergensen

Dato : 15-08-03 10:32

Sonny T. Larsen <sonny@unix.dk> wrote:

> Morskaben var bestemt til at overse.

Vi syntes ellers at det var vældigt morsomt derfra hvor vi oplevede det
:)

--
-René
http://www.taabelig-turbo-klub.dk/

Fra : Allan Olesen

Dato : 15-08-03 22:30

Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

>Vi syntes ellers at det var vældigt morsomt derfra hvor vi oplevede det
>:)

Jeg synes ogsaa, jeg kan huske, at vi havde det ret fornoejeligt
i tele.*.

Men naar vi nu snakker fejl i foraarsaget af sikkerhedsdimser,
vil jeg da lige henlede opmaerksomheden paa den her, som har
nogle maaneder paa bagen:

www.linuxworld.com/story/32644.htm

Man kan tilsyneladende blive saa paranoid, at de kommer efter en.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-08-03 12:50

Allan Olesen skrev Fredag den 15. august 2003 23:30 i dk.edb.internet.udbydere:

> www.linuxworld.com/story/32644.htm

Jeg måtte forsøge at læse og forstå den, men jeg kan ikke hente den side, hvad
står der?
(Mozilla står bare og forsøger at hente den,,,)

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satelitbilder med hurtig opdatering efter bildet
er taget,,,

Fra : Allan Olesen

Dato : 17-08-03 14:50

Ivar Madsen <news-@milli.dk> wrote:

>Jeg måtte forsøge at læse og forstå den, men jeg kan ikke hente den side, hvad
>står der?

Nogle mennesker vil jo saa gerne have blinkende lamper og emails
og sms'er, og maaske endda ogsaa generel spaerring af den
angribende ip-adresse, naar der kommer uberettiget trafik til
deres servere. Saa installerer de et intrusion detection system
(IDS), altsaa paa dansk indtraengnings-detektions-system, som kan
overvaage trafikken og udloese diverse alarmer og spaerringer.

Et af de kendte IDS'er hedder Snort. Der blev for nylig opdaget
en bufferoverflow-fejl i koden, som bevirkede, at Snort i sin
analyse af pakkerne kunne faa dem galt i halsen og skrive dem et
forkert sted i hukommelsen.

Naar et program har problemer med bufferoverflow, ender "et
forkert sted" tit med at vaere et sted, hvor der i forvejen laa
programkode, og derfor kan maskinen ende med at koere nogle af
sine data, som om de var programkode. Det vil sige, at man meget
let kan faa et program med et bufferoverflow til at bryde ned,
fordi tilfaeldige data sjaeldent egner sig til at blive koert som
program. Men det vil ogsaa sige, at man ofte kan konstruere nogle
data, som vil vaere egnede til at blive koert som program,
hvorefter vejen ligger aaben for overtagelse af maskinen - i
hvert fald naar programmet som her koerer med root-rettigheder.

I Snorts tilfaelde er der vist ikke nogen, der (endnu) har
udnyttet den sidste mulighed, men slemt er det under alle
omstaendigheder.

Det svarer efter min mening lidt til at postere en vagt uden for
en ellers roeverisikker bank, og saa tager roeverne bare vagten
som gidsel og forlanger at faa bankens penge.

>(Mozilla står bare og forsøger at hente den,,,)

Jeg har selv set den med Mozilla, endda en gammel 1.0, som stadig
er den seneste i Debian Testing.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Allan Olesen

Dato : 17-08-03 14:51

Ivar Madsen <news-@milli.dk> wrote:

>(Mozilla står bare og forsøger at hente den,,,)

Du har ret. Nu kan jeg heller ikke selv hente den laengere.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 17-08-03 16:16

Ivar Madsen skrev:

> Jeg måtte forsøge at læse og forstå den, men jeg kan ikke hente den
> side, hvad står der? (Mozilla står bare og forsøger at hente den,,,)

Mon ikke webserveren er placeret i et af de områder hvor strømmen end-
nu ikke er retableret?

The Wayback Machine er oppe, jeg kan dog ikke finde historien i cachen
(da jeg ikke har tålmodighed til at browser omtrent 16000 hits):

(husk at tilføje * i slutningen af URLen, da søgningen ikke virker kor-
rekt hvis ikke dit news-program medsender den til din web-browser)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-08-03 19:24

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev Søndag den 17. august 2003 17:15 i
dk.edb.internet.udbydere:

> Mon ikke webserveren er placeret i et af de områder hvor strømmen end-
> nu ikke er retableret?

Kan ikke udelukkes,,,

> The Wayback Machine er oppe, jeg kan dog ikke finde historien i cachen
> (da jeg ikke har tålmodighed til at browser omtrent 16000 hits):

Det gider jeg heller ikke,,,

> (husk at tilføje * i slutningen af URLen, da søgningen ikke virker kor-
> rekt hvis ikke dit news-program medsender den til din web-browser)

Ikke noget problem her, jeg kopiere linket, og indsætter i Mozilla, jeg har
ikke haft tid til at få KNode til at overføre link til Mozilla,,,

Fra : Allan Olesen

Dato : 17-08-03 19:51

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> wrote:

>Mon ikke webserveren er placeret i et af de områder hvor strømmen end-
>nu ikke er retableret?

Sikkert. Men der var nu ikke noget specielt ved lige netop den
side. Jeg valgte den bare i det hav af sider, der vaeltede frem,
da jeg med Google soegte paa "snort vulnerability" for at
genfinde historien.

--
Allan Olesen, Lunderskov.