Explorer memory problem, løsning
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 21-12-00 00:04

Hej alle :)

Faldt lige over følgende, der måske kan være til hjælp hvis man har en
ustabil IE 5.

=== <http://www.macfixit.com/ultimate/Forum2/HTML/009736.html> ===

Mojn, Thomas

--
The sooner you fall behind,
the more time you will have to catch up!

Fra : N/A

Dato : 22-12-00 10:51

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-12-00 10:51

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Jeg prøvede dette råd, ikke fordi jeg havde nævneværdige
> hukommelsesproblemer med IE, men af nysgerrighed.
> Der er en bivirkning: Mac'en kalder op af sig selv hver gang man booter
> den!

Det gør min nu ikke (iMac 233 rev/B, Mac OS 9.0.4 DK). Har du
slået det fra, at programmer selv kalder op, når de åbnes?
Jeg har prøvet rådet, fordi mit system ikke helt sjældent
fryser, når jeg ringer op. Men det sker aldrig første gang, jeg ringer
op efter at have tændt computeren. Jeg har prøvet alt og til sidst en
reformatering af harddisken og komplet geninstallering. Da fejlen ikke
optræder hver gang, kan jeg ikke sige, om det har hjulpet. Mit sidste
håb er at få TechTool Pro i julegave. Den skulle jo kunne teste for alle
mulige og umulige fejl
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-12-00 12:08

> Det gør min nu ikke (iMac 233 rev/B, Mac OS 9.0.4 DK). Har du
> slået det fra, at programmer selv kalder op, når de åbnes?

Nej, det er slået til. Jeg synes at det er smart lige at kunne klikke på
fx. et link i en mail, og så se IE starte og mac'en kalde op uden at jeg
skal gøre mere.
Jeg har en 8500 m. G3 opgradering og også OS9.0.4DK.

> Jeg har prøvet rådet, fordi mit system ikke helt sjældent
> fryser, når jeg ringer op. Men det sker aldrig første gang, jeg ringer

Jeg har en sjælden gang oplevet at den fryser hvis jeg kalder op ved at
klikke på en "foretrukken". Men det er meget sjældent. Måske forekommer
det kun hvis mac'en forinden har været på vågeblus. Jeg er ikke sikker.

> [...]
> optræder hver gang, kan jeg ikke sige, om det har hjulpet. Mit sidste
> håb er at få TechTool Pro i julegave. Den skulle jo kunne teste for alle

Det lyder jo rimeligt alvorligt, Henrik. Man skulle ellers tro at en
mand i din profession ville vælge den etablerede medicin. Dr. Norton ...

God jul.

Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-12-00 21:40

> [...]

> Nej, det er slået til. Jeg synes at det er smart lige at kunne klikke på
> fx. et link i en mail, og så se IE starte og mac'en kalde op uden at jeg

Jeg kalder altid op manuelt netop for bedre at kunne styre
telefonforbruget. Når jeg åbner mit e-mail- eller news-program, skal jeg
ofte først skrive lidt, inden jeg ringer op og sender/modtager. Jeg har
også nogle HTML-dokumenter på harddisken, som jeg læser i en browser.
Der ønsker jeg heller ikke, den ringer op, når jeg åbner den. Du
foretrækker, at programmerne ringer op automatisk, men måske er det den
funktion, der gør, at din Mac selv ringer op, når du tænder den.

> Det lyder jo rimeligt alvorligt, Henrik. Man skulle ellers tro at en
> mand i din profession ville vælge den etablerede medicin. Dr. Norton ...

He-he. Norton er jo den gode gamle etablerede, og jeg kan godt
lide at være lidt anderledes. F.eks. bruger jeg jo Mac. Der var vist
også en lang periode, da HFS+ formateringen kom frem, hvor Norton ikke
kunne bruges. Det tyder på, at de ikke tager Mac så alvorligt.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-12-00 13:07

On Fri, 22 Dec 2000 10:50:34 +0100, Henrik_Münster wrote
(in message <1em1ds4.il4yni1o1jrh4N%henrik@muenster.dk>):

> [...]
> optræder hver gang, kan jeg ikke sige, om det har hjulpet. Mit sidste
> håb er at få TechTool Pro i julegave. Den skulle jo kunne teste for alle

Tag du og ønsk dig DSL i julegave i stedet for. Det er endda billigere i det
lange løb, og når du først er vant til at være online hele tiden, vil det
andet føles oldnordisk.
David

--

http://david.blangstrup.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-12-00 15:20

On Fri, 22 Dec 2000 13:06:30 +0100, David Blangstrup wrote
(in message <01HW.B66902560010DD1D07BCB740@news.worldonline.dk>):

Sorry for dobbelt-postningen, ja nu trippel-postningen. Jeg kunne ikke se mit
svar da jeg opdaterede siden, og troede ikke, det var kommet afsted.
God jul til alle
David

--

http://david.blangstrup.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-12-00 21:40

David Blangstrup <davidb9@mac.com> wrote:

> Tag du og ønsk dig DSL i julegave i stedet for. Det er endda billigere i det
> lange løb, og når du først er vant til at være online hele tiden, vil det
> andet føles oldnordisk.

Jeg forstod det godt første gang. Du behøver ikke omformulere
det
Vi bor kun til leje nu, og det er sygehuset, der er abonnent på
telefonen. Det vil være lidt bøvlet at forklare, at det ikke er vores
navn, der står som abonnent på nummeret etc. Da vi skal flytte næste
sommer, gider jeg ikke lave en hel masse bøvl.
Når vi er flyttet, skal vi have Esenet, der er netværk over
fællesantennen her i Esbjerg. Det koster kr. 3.000,- i oprettelse incl.
router, men så koster 128 kB 90,- om måneden og 256 kB 180,- kr. om
måneden. ADSL koster så vidt jeg har set fra kr. 395,- om måneden. For
tiden bruger jeg lidt over 100,- kr. om måneden på Internetopkald, så
jeg tror ikke, jeg vil spare penge ved ADSL. Men det vil selvfølgelig
være langt bedre, og man kan være på hele tiden, hente e-mail konstant,
hurtigere slå telefonnumre op etc. Men her i byen har vi jo Esenet, og
det er, som man kan se, en del billigere.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-12-00 13:01

> [...]

> optræder hver gang, kan jeg ikke sige, om det har hjulpet. Mit sidste
> håb er at få TechTool Pro i julegave. Den skulle jo kunne teste for alle

Tag du i stedet for at ønske dig DSL. Det er ligefrem billigere i længden, og
når man først er vant til at være på hele tiden, er det andet ikke til at
holde ud.
David

--

http://david.blangstrup.dk

Fra : Niels J=?ISO-8859-1?~

Dato : 23-12-00 00:15

I artiklen <1em27nm.pcjbj4ffhqkkN%henrik@muenster.dk> , henrik@muenster.dk
(Henrik Münster) skrev:

> Jeg kalder altid op manuelt netop for bedre at kunne styre
> telefonforbruget.

Jeg kom til at tro, du havde gratis opkobling, dengang du sagde at Dadlnet
var gratis. Hvad er minuttaksterne? Det er måske uden forvalgskode?

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-12-00 08:31

Niels Jørgen Kruse <nj_kruse@get2net.dk> wrote:

> Jeg kom til at tro, du havde gratis opkobling, dengang du sagde at Dadlnet
> var gratis. Hvad er minuttaksterne? Det er måske uden forvalgskode?

Sådan skal det desværre ikke forstås. Det er åbonnementet, der
er gratis. I dag er det måske ikke så fedt, men for to år siden, da
Dadlnet blev åbnet, kostede de fleste Internetopkoblinger kr. 700,- om
året. Nu kan man ofte få dem gratis, mod at man ringer op til det
pågældende tele-selskab. En lignende betingelse blev også knyttet til
Dadlnet, der ligger hos Uni2 (der er ejet af Tele2), i år. Nu skal vi
ringe via 1001, så vi betaler telefonregningen til Tele2. Det har jeg nu
ikke noget imod, da det er billigere end Tele Danmark. Vi betaler vist
den normale takst til Tele2, men der er vist noget om, at vi kun skal
betale 12,5 øre i opkaldsafgigt mod normalt 25 øre. Sådan var det i
hvert fald i starten, men der var en del bøvl med, at mange alligevel
blev trukket 25 øre. Men selv om man kan få gratis abonnement andre
steder, så ligger Dadlnet hos Uni2. Uni2 er Tele2's "professionelle"
afdeling, og det er ret dyrt at have abonnement der. Til gengæld skulle
det være bedre. De reklamerer med, at der aldrig er optaget, når man
ringer op, og det er faktisk rigtigt (OK, forbindelsen kan glippe en
sjælden gang), og de skulle være meget hurtige til at rette tekniske
problemer døgnet rundt. Så måske kunne man slippe lige så billigt andre
steder, men måske ville kvaliteten også være ringere. Jeg ved det ikke,
for jeg har ikke prøvet andre ud over Tele Danmark for nogle år siden.

De seneste minuttakster, jeg kan finde i mine papirer er:

Hverdag Lørdag Søndag
06-19 22 øre 10 øre 6 øre
19-24 10 øre 10 øre 6 øre
24-06 6 øre 6 øre 6 øre

Efter en times uafbrudt opkobling reduceres priserne med 50%.

Vi har det, der hedder "Automatisk forvalg" på vores abonnement,
så vi ikke skal taste 1001 før nummeret. Tele2 har nu lavet noget, der
hedder Tele2 fastnetabonnement. Så vidt jeg kan se, skal man have en af
disse to for at få ovennævnte lave takster.
Henrik Münster
Esbjerg