Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad er forskellen mellem CF kort I og CF ~
Fra : Dan

Dato : 13-08-03 18:45

Hejsa!

Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er mellem disse to kort?
Og er Sandisk Ultra CF kort et "II"??

Jeg syntes heller ikke man ellers se model "II" ret mange steder?

På forhånd tak!

Mvh
Dan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-08-03 21:22

Dan" <torskerogn@"nospam wrote:
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er mellem disse to
> kort?

Jeg går ud fra at du mener type 1 og 2 ?

Det er lidt en uskik at kun skrive spørgsmålet i subjekt, da ikke alle
ser det på samme måde i alle browsere

Men for at komme til sagen.....

Type 1 er de almindelige CF kort - og så er det ligegyldigt om de hedder
Ultra eller ej - de er stadig type 1........

Type 2 er f.x. IBM microdrive og lign. - de er lidt tykkere og kan ikke
bruges i de fleste billige kameraer.

Og er Sandisk Ultra CF kort et "II"??

Nej - det er stadig et type 1 kort - bare lidt hurtigere - en fordel til
video ig serieoptagelser - emn ligegyldigt til normalt brug..

> Jeg syntes heller ikke man ellers se model "II" ret mange steder?

Netop fordi det kun er de lidt dyrere kameraer, der kan bruge dem - men
hvis du ser betegnelsen IBM microdrive - så er det et CF type 2 kort.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Dan

Dato : 13-08-03 21:54

Hejsa Jan!

Tak for dit svar nu blev jeg da lidt kloger på dette område!
Jeg siger mange tak!

Jeg syntes bare det så er lidt mærkligt at nogen sted skriver de at
"Kameraet understøtter CF kort 1,2 og IBM Microdrive!?
Det er så kun 2 ting faktisk!?....Men det lyder jo meget godt!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-08-03 22:04

Dan" <nyhed@"nospam wrote:
> Jeg syntes bare det så er lidt mærkligt at nogen sted skriver
de at
> "Kameraet understøtter CF kort 1,2 og IBM Microdrive!?
> Det er så kun 2 ting faktisk!?....Men det lyder jo meget godt!

Ja - det er lidt forvirrende - IBM microdrive er et type 2 kort -
om der er andre type 2 kort ved jeg ikke - jeg kender ikke til
andre.

Jeg læste her i gruppen for nylig, at der rent fakstisk findes et
type 3 også - men det bruges vist ikke til kameraer ?

Fra : Claria

Dato : 14-08-03 08:04

> Ja - det er lidt forvirrende - IBM microdrive er et type 2 kort -
> om der er andre type 2 kort ved jeg ikke - jeg kender ikke til
> andre.

Der findes andre type 2 kort og de laves af forskellige producenter af
harddisk.
IBM Mircodrive = Microdrive er et registeret varemærke fra IBM og må derfor
ikke bruges af andre producenter, så de laver "kun" Microdrives i type
2.....

Det lyder lidt dumt, men hvis man har lidt kendskab til den slags lovgivning
giver det mening.

Mvh
Claudia