Telmores ikke mere gratis GPRS
Fra : Ulrik Guldbæk

Dato : 13-08-03 15:40

Jeg tror, at de fleste, der bruger over 10MB ugentligt vil føle sig
stødt over at få at vide, at de har et "abnormt stort forbrug".

Enten udbyder man flat-rate, eller også gør man ikke. Hvis man vælger
at udbyde flat-rate, er det måske fordi, at man håber, at kunderne
_gennemsnitligt_ betaler for mere end de bruger. Mange kunder vil i
sagens natur betale for mindre end de bruger, uden at forbrugeren af
den grund har grund til at føle sig snydt. Det er kun Telmore, der
ved, om det så opvejer de kunder, der "har et abnormt stort forbrug".

Ligeledes er Telmore alene om at opveje fordele og ulemper ved at
offentliggøre teleselskabets forventninger til et gennemsnitligt
forbrug. Jeg må indrømme, at jeg er chokeret over deres udmeldning.
Til WAP er 10 MB fint. I web sammenhæng er 10 MB ingenting.

Derfor må jeg tillade mig at mene, at det er uværdigt at klynke over,
at "der findes nogen der har et abnormt stort forbrug." Som den
professionelle part har Telmore alle muligheder for at indkalkulere
den slags i deres pris, og det fremkalder ikke det bedste indtryk at
begynde at klynke over en aftale, som en professioenl kommerciel
leverandør har indgået frivilligt.

Ulrik Guldbæk

Fra : Peter Jensen

Dato : 13-08-03 18:36

"Ulrik Guldbæk" <endnu2@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> den slags i deres pris, og det fremkalder ikke det bedste indtryk at
> begynde at klynke over en aftale, som en professioenl kommerciel

Så kan du fandme betale for det din hykler.

Mvh.:
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-03 18:47

"Ulrik Guldbæk" <endnu2@yahoo.dk> wrote in message
> Jeg tror, at de fleste, der bruger over 10MB ugentligt vil føle sig
> stødt over at få at vide, at de har et "abnormt stort forbrug".

1. Det er gratis!
2. Grunden til at Telmore, CBB og sikkert andre mobiludbydere tilbyder
gratis GPRS er for, at få folk til bruge GPRS så de kan lærer lidt om det.
Hvilke wap sider kan man bruge til dagligt osv. (Skaffe sig nogle tidlige
kunder til GPRS) og ikke folk der bare vil have gratis Internet i en periode
og så klage over det når de sætter en begrænsning på det.
3. Det er stadigt gratis!

Synes det er helt åbenlyst hvorfor Telmore gør det. Folk som bruger det
gratisse GPRS som Internet istedetfor den gamle K56 modem, bruger ikke
GPRS'en på denne må Telmore vil have. De vil selvfølgelig have at folk
finder nogle wap sider som de har meget brug for. Når GPRS så koster penge
vil de tilmelde sig GPRS, kun fordi de fik lov til at lege med det og finde
brugbare sider.

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Tom

Dato : 14-08-03 13:49

> [...]
> GPRS'en på denne må Telmore vil have. De vil selvfølgelig have at folk
> finder nogle wap sider som de har meget brug for.

Hmm wap er da en parodi på at surfe på nettet og finde information.
Jeg brugte mit telmore med wap i max 10 minutter så gad jeg ikke det mere.
Jeg fandt dog hurtig ud af at det fungerede fint med min bærbare og gprs, så
jeg er også en af dem med et ultra abnormt forbrug.
Jeg har hentet/sendt ca. 10-20 MB pr. dag og her taler vi kun om lidt
skriveri i nyhedsgrupper og så kigge på hjemmesider. Ikke hente filer eller
noget.

Så snart det koster penge er jeg ikke længere tilmeldt gprs, det ligger
fast.
Jeg vil ikke betale 25 Kr i abonoment og så de vilde priser pr. MB med det
forbrug jeg har.

--
Tom

Fra : Fischer

Dato : 14-08-03 14:06

> [...]
> Jeg har hentet/sendt ca. 10-20 MB pr. dag og her taler vi kun om
> lidt skriveri i nyhedsgrupper og så kigge på hjemmesider. Ikke

Og dette viser i mine øjne, at du netop *ikke* har haft et ultra abnormt
forbrug.
Det viser tvært imod at mobilselskaberne undervurderer datatrafikken på
internettet i disse bredbåndstider.
Og ikke mindst så viser det hvor fuldstændig ultra abnormt sindssyg
prissætningen af GPRS er.

*Fischer

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 14-08-03 14:27

On Thu, 14 Aug 2003 15:05:44 +0200, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>internettet i disse bredbåndstider.
>Og ikke mindst så viser det hvor fuldstændig ultra abnormt sindssyg

Lige mine ord
Flemming Jacobsen

Fra : Tom

Dato : 14-08-03 14:14

> [...]
> internettet i disse bredbåndstider.
> Og ikke mindst så viser det hvor fuldstændig ultra abnormt sindssyg

Ja jeg har faktisk kun kigget lidt rundt på www.eb.dk www.jp.dk
www.bt.dk www.jv.dk www.politiken.dk og viola så har man brugt
10-20 MB
Kan da godt være det er abnormt meget, men så hører jeg altså bare til den
gruppe der henter abnormt meget....... og det uden dårlig samvittighed.

Jeg er ligeglad med om telmore "troede" at man kun ville wappe og ikke bruge
det sammen med sin bærbare til alm www surfen.

--
Tom

Fra : Claus E Beyer

Dato : 16-08-03 12:21

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> internettet i disse bredbåndstider.
> Og ikke mindst så viser det hvor fuldstændig ultra abnormt sindssyg

Hvorfor er du altid så fornuftig og klog at høre på?

(Ovenstående var absolut ikke ironisk ment, selv om formuleringen kunne tyde i
den retning)

Claus

Fra : Fischer

Dato : 16-08-03 21:23

> Hvorfor er du altid så fornuftig og klog at høre på?
> (Ovenstående var absolut ikke ironisk ment, selv om
> formuleringen kunne tyde i den retning)

Hæ. Du skal nu nok kunne finde nogle der ikke er helt enig i den
betragtning.
Men ellers tak!

*Fischer

Fra : Mdj

Dato : 15-08-03 17:07

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message

> [...]

> Jeg har hentet/sendt ca. 10-20 MB pr. dag og her taler vi kun om lidt
> skriveri i nyhedsgrupper og så kigge på hjemmesider. Ikke hente filer

Jeg kan vist også godt skrive mig på den regning, jeg har været uden
bredbånd pga. flytning hele sommeren, så når jeg har måttet se noget på
nettet, har jeg da benyttet mig af de fine tjenester man nu har til
rådighed, dvs. Telmore GPRS og Bluetooth, og jo det kører jo helt fint, og
med lidt tålmodighed så glemmer man næsten at det er mobil surf. Jeg vil
skyde på at jeg i gennemsnit også har hentet omkring den 10-20 MB om dagen,
ved normalt surf, og usenet. Jeg skal da indrømmer at jeg normalt kun
benytter GPRS/HS-Data, når jeg wapper eller tjekker mail på min mobil, og
det ER fordi jeg er i en midlertidig undtagelsestilstand at jeg benytter
Telmores tilbud. Men come on, hvis Telmore mener at man skal benytte GPRS i
det omfang som servicen ligger op til, så må de simpelthen ændre på de
priser, og til den akutuelle debat, så var det måske en idé at have fortalt
os fra starten, at deres introduktionstilbud, var med visse utilsigtede
kvoter.

Og til alle "jer" som ikke har haft et "ultrahøjt forbrug" så vil jeg da
undskylde, dette usolidariske resultat på os "sugehoveders" forbrug, af en
ellers ganske brugbar service.

Venligst

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-03 17:43

"Mdj" <zqw@zqw.qx(ROT13)> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og til alle "jer" som ikke har haft et "ultrahøjt forbrug" så vil jeg da
> undskylde, dette usolidariske resultat på os "sugehoveders" forbrug, af en
> ellers ganske brugbar service.

Til din pæne undskyldning samt for at gyde lidt olie på vandet, så skete der
nøjagtig det samme med forskellige former for Flatrate på kobber/coax.

Nu tror jeg ingen udbyder gør *det* stunt igen..

Hr. Bjørn

Fra : Peter Jensen

Dato : 13-08-03 22:29

> [...]
> den slags i deres pris, og det fremkalder ikke det bedste indtryk at
> begynde at klynke over en aftale, som en professioenl kommerciel
¨

Når du kommer ind i en butik og du ser en stak smagsprøver, er du så også
typen som
inviterer familien på middag? Nej, vel - hvad er forskellen her.

Mvh.:
Peter

Fra : Tom

Dato : 14-08-03 21:12

> Når du kommer ind i en butik og du ser en stak smagsprøver, er du så også
> typen som
> inviterer familien på middag? Nej, vel - hvad er forskellen her.

Prøv at se hvor meget eks. Ekstra Bladets forside fylder
Hvis man inviterer på smagsprøver så serverer man vel heller ikke krummer?

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-03 00:52

Jeg syntes jeg bruger det forb..... meget. Og jeg kommer slet ikke i
nærheden af de 10 MB - Hvordan man skulle komme over er mig en gåde. Jeg
syntes det er et ret højt loft og er helt forståeligt hvis de har folk der
kommer helt derop. Så er det jo ikke et normalt forbrug længere... Det er jo
ikke fordi planen er, at man skal sutte film eller musik over mobilen.
Kunne jeg forestille mig. Og så var det da rart at få at vide at abb. kun
bliver på 25 kr. i måneden i stedet for de 40 kr.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Fischer

Dato : 14-08-03 08:03

> Jeg syntes jeg bruger det forb..... meget. Og jeg kommer slet
> ikke i nærheden af de 10 MB - Hvordan man skulle komme
> over er mig en gåde.

Hvis man bruger Wap er det meget svært at nå de 10 Mb.
Hvis man spænder en PC til sin mobil, så er det ret let.

> Jeg syntes det er et ret højt loft og er helt forståeligt hvis
> de har folk der kommer helt derop. Så er det jo ikke et
> normalt forbrug længere...

Jeg synes det er et ret lavt loft, og jeg synes ikke du er i stand til at
definere et normalt forbrug.

> Det er jo ikke fordi planen er, at man skal sutte film eller
> musik over mobilen.

Det er SLET ikke det vi snakker om her.
Prøv at se mine andre indlæg. Hvis du smutter ind på www.bt.dk og www.eb.dk
så er din dagslimit brugt op.

*Fischer

Fra : Klitgaard

Dato : 14-08-03 07:57

"Ulrik Guldbæk" <endnu2@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

<snip>

Ta' en kiks. Det er GRATIS for faen!!! Tsk...tsk...Danmark er sgu et land af
klynkere....

/Klitgaard