Billig analog modem internet?
Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 13-08-03 14:12

Hej

Hvad er egentlig det billigste internet, når man har analog modem
stadig, og bruger pt. for 500 kr. måned på Tele2 Get2Net, men gerne
vil længere ned i pris?

JJ

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-08-03 14:31

"Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er egentlig det billigste internet, når man har analog modem
> stadig, og bruger pt. for 500 kr. måned på Tele2 Get2Net, men gerne
> vil længere ned i pris?

Du kan jo få en ADSL med 24/7 internet for de penge...

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Michael Jensen

Dato : 13-08-03 14:22

Hej.. var det ikke beder at Få ADSL det kan du få til den pris..

Vh michael

Fra : Helmar

Dato : 13-08-03 15:44

Hemm jeg ville nok overveje at få ADSL til de penge, med en 256/128 line som
er en pæn del hurtiger end et 56k modem, og den kan man vel få for en 350kr
pr mrd.

Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-03 17:08

Jens Jakob Andersen skrev:

>Hvad er egentlig det billigste internet, når man har analog modem
>stadig, og bruger pt. for 500 kr. måned på Tele2 Get2Net, men gerne
>vil længere ned i pris?

Livet er for kort til analoge modemmer - især da når netbudgettet
for længst har oversteget prisen for en hurtig, permanent
opkobling med fri trafik.

Jeg vil råde dig til at få ADSL hvis du ikke har (mulighed for)
Stofa.

--
Bertel

Fra : H_Luchter

Dato : 13-08-03 20:29

Ved nærmere eftertanke: Er ADSL-modemet fra TDC ikke analogt

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-08-03 07:46

"H_Luchter" <Lucrter@dk> wrote in message
> Ved nærmere eftertanke: Er ADSL-modemet fra TDC ikke analogt

Et såkaldt "ADSL modem" er jo ikke et modem, men en bridge som regel. Men ud
over det, så arbejder det vel digitalt... Asynkrom Digital sybcriber line

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-08-03 08:06

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3f3b3028$0$48893$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Et såkaldt "ADSL modem" er jo ikke et modem, men en bridge som regel.
Men ud
> over det, så arbejder det vel digitalt...

ADSL-linjekodningen er ret analog, men det giver kun begrænset mening at
begynde at flytte grænserne. I almenbefolkningen er analog=POTS og
digital=ISDN/ADSL

> Asynkrom Digital sybcriber line

Asymmetrisk, hvorfor tager folk altid fejl af de to?

Fra : Niels Callesøe

Dato : 14-08-03 09:43

Martin Højriis Kristensen wrote in

> Asymmetrisk, hvorfor tager folk altid fejl af de to?

Fordi der ikke er enighed om at det er hvad forkortelsen står for.

1. hit fra Google:
ADSL: Abbreviation for asynchronous digital subscriber line.

2-4. hit fra Google:
ADSL — Abbreviation for asymmetrical digital subscriber line

5. hit fra Google:
ADSL. ABBREVIATION: Asynchronous Digital Subscriber Line.

adsl abbreviation Asymmetric: 1410 hits
adsl abbreviation Asynchronous: 1070 hits

På engelsk, vel at mærke, hvis vi er enige om at det er fagsproget vi
taler her. Jeg tror ikke du med rimelighed kan hævde at den ene er
meget mere korrekt end den anden.

--
Niels Callesøe - nørd light @work

Anti spam? Bevis det! http://www.spamcon.org/legalfund/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-08-03 10:15

Niels Callesøe skrev:

>Fordi der ikke er enighed om at det er hvad forkortelsen står for.

Uenigheden er ikke nødvendigvis kvalificeret.

>1. hit fra Google:

Man kan ikke Google sig frem til hvad der er korrekt, kun til
hvad folk skriver, og det er der jo ikke uenighed om.

>taler her. Jeg tror ikke du med rimelighed kan hævde at den ene er
>meget mere korrekt end den anden.

Jeg prøver alligevel: Begge mine netværksbøger, den ene dansk fra
1998, og den anden amerikansk fra 2001, skriver "asymmetrisk" i
forklaringen. Det er da også det der er specielt ved teknikken.

Fra Acronym Finder (irrelevant info klippet):

ADSL   Asymmetric Digital Subscriber Line
ADSL   Advanced Digital Subscriber Line (less common)
ADSL   Asymmetrical Digital Subscriber Loop (less common)
ADSL    Asynchronous Digital Subscriber Line (common but
incorrect)

--
Bertel

Fra : Niels Callesøe

Dato : 14-08-03 11:52

Bertel Lund Hansen wrote in

> Uenigheden er ikke nødvendigvis kvalificeret.

Nøeh.. men det forklarer da hvorfor folk tager fejl af de to, og svarer
dermed på Martins spørgsmål.

> Man kan ikke Google sig frem til hvad der er korrekt, kun til
> hvad folk skriver, og det er der jo ikke uenighed om.

Uenighed, måske ikke. Men tvivl om hvorfor folk har misforståelsen, ja,
det var deltrådens udgangspunkt.

> Jeg prøver alligevel: Begge mine netværksbøger, den ene dansk fra
> 1998, og den anden amerikansk fra 2001, skriver "asymmetrisk" i
> forklaringen. Det er da også det der er specielt ved teknikken.
[klip acronym-ballade]

Ok, den køber jeg. Lidt nærmere granskning viser at dslforum (der
udspringer ret direkte af IEEE svjks) fastslår:
   ADSL: (Full Rate asymmetrical DSL)

Så vi kan godt blive enige om, at asymmetrical digital subscriber line
er korrekt. Jeg mener dog stadig ikke man kan fortænke nogen i at bruge
den anden, da den bliver brugt i diverse faglitteratur som man med
rimelighed kan formode er korrekt indtil det modsatte bliver påvist.

Hvad man så derefter tænker om den pågældende faglitteratur, er sagen
udvedkommende..

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-08-03 11:57

"Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> skrev i en meddelelse
> Nøeh.. men det forklarer da hvorfor folk tager fejl af de to, og
svarer
> dermed på Martins spørgsmål.

Jeg ved godt at der er mange der tager fejl, spørgsmålet var hvorfor så
mange tager fjel.

> Så vi kan godt blive enige om, at asymmetrical digital subscriber line
> er korrekt.

Ja, det har du forhåbentlig aldrig været i tvivl om. Det andet giver
stærkt begrænset teknisk mening,

Fra : Niels Callesøe

Dato : 14-08-03 12:02

> Jeg ved godt at der er mange der tager fejl, spørgsmålet var
> hvorfor så mange tager fjel.

Hvis jeg må kommer med at vanvittigt usagligt bud, så er det fordi "det
lyder bedre".

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 22-08-03 16:19

"Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> wrote:

>Martin Højriis Kristensen wrote in

>Hvis jeg må kommer med at vanvittigt usagligt bud, så er det fordi "det
>lyder bedre".

Og hvis jeg også må komme med et lige så usagligt bud, så tror jeg det
er fordi de to ord begge begynder med "asy", og så lægger mange ikke
rigtig mærke til hvordan ordet fortsætter - men opfatter det bare som
"et eller andet teknisk ord med asy-".

Jeg har engang (for temmelig længe siden) oplevet en person (han var
vel endda konsulent og burde vide meget om emnet) der holdt en
introducerende præsentation for min daværende arbejdsplads om
kryptering, og som snakkede meget om synkron og asynkron kryptering.
Jeg spurgte ham så (helt uden at grine!) om han med de ord mente det
som jeg plejede at kalde symmetrisk og asymmetrisk kryptering - jo,
det gjorde han naturligvis.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 17-08-03 09:20

> Et såkaldt "ADSL modem" er jo ikke et modem, men en bridge som regel. Men
ud
> over det, så arbejder det vel digitalt... Asynkrom Digital sybcriber line

Selvfølgelig er et ADSL modem et modem. Signalet skal moduleres på en
bærebølge så det ikke forstyrrer det normale telefonsignal.
Grunden til at ADSL kan komme op på så meget højere båndbredde end ISDN er
at det behandler signalet analogt og derved kan genskabe det oprindelige
digitale signal ved avanceret signalbehandling.
Så ADSL anvender et analogt modem.
BTW så er den oprindelige definition af bredbånd (broadband) at det er
modsætningen til baseband som ikke anvender bærebølge. Heraf følger at et
gammeldags 300 bps modem er broadband...

Men i daglig tale bruger man digital for ADSL og ISDN, og bredbånd for 256
kbit og opefter.

For at gøre forvirringen total er TDC begyndt i nogle tilfælde at kalde POTS
for digital linie, hvis den er koblet på en digital central. Jeg har været
ude for en tjeneste, jeg var afskåret fra fordi den ifølge TDC krævede en
digital linie og jeg har kun ISDN+ADSL.

Niels Dybdahl

Fra : Gert Lynge @ Home

Dato : 13-08-03 18:29

> Hvad er egentlig det billigste internet, når man har analog modem
> stadig, og bruger pt. for 500 kr. måned på Tele2 Get2Net, men gerne
> vil længere ned i pris?

Det kommer an på HVORNÅR på døgnet du bruger for de 500 kr. (og evt. også om
det er i weekenden).
Du kan beregne det host Telestyrelsens Teleprisguide:
http://www.teleprisguide.dk/

Der kan du også sammenligne priser på ADSL som flere har forslået dig at få
i stedet...

MVH
Gert Lynge

Fra : The Tulip

Dato : 13-08-03 19:38

> Hvad er egentlig det billigste internet, når man har analog modem
> stadig, og bruger pt. for 500 kr. måned på Tele2 Get2Net, men gerne
> vil længere ned i pris?

Som det er blevet antyder længere af nogen af de andre indlæg ., så ville
det nok være en god ide at skifte til ADSL ., men hvis det er fordi at du
ikke kan få adsl ..

så ville jeg sige at det billgste du kunne gøre var at konvertere til ISDN
.., og få et net80 abb. hos TDC ( hvis de har det endnu ) det koster 300 kr
om måneden ., og du får jo samsagt 80 timers internet .. det giver 6,25 øre
/ minut
ubrugte minutter flyttes til næste måned (max 80 timer flyttes) .,
du betaler ikke extra når du surfer i dagtimerne ..
og du betaler ikke opkaldstakst ..
du får højere hastighedog 64 kbit .,
du kan bruge begge linjer 128 kbit ( til dobbelt minuttakst )..
du har en extra linje evt til fax, svjh får du gratis et extra nummer med
isdn hos TDC..

sidst men ikke mindst ..
du kan stadig bruge dit gamle analog modem til andre formål (
bankforbindelse, sms tjenester, )

~~Frank .,
--
Sarkasme er blot endnu en del af vores kundeservice...