Katten har mistet "stemmen"
Fra : Charlotte

Dato : 13-08-03 10:11

Hej ng!

Min mor er indehaver af en ca. 15 år gammel siameser kat. Den har altid være
meget glad for at "snakke" og gøre opmærksom på sig selv ved at miave. Nu
virker det dog som om at den har mistet stemmen, der kommer i hvert fald
ingen lyd ud når den miaver.Den opfører sig helt normalt ellers, spiser,
drikker osv. og virker ikke syg på nogen måde. Er katten bare blevet gammel
eller er der nogen der ved hvad der mon er galt?

På forhånd tak
Charlotte

Fra : Ragna

Dato : 13-08-03 10:45

Hej Charlotte!
For nogle måneder siden skete der det samme med vores ellers meget snakkende
drengekat, Fufu.
Det var tydeligt, at han prøvede at "sige" noget, men der kom i bedste fald
kun en svag knirken, og ellers åbnede han munden uden at der kom nogen lyd
ud.
Vi tog til dyrlægen, som konstaterede en halsinfektion, og som fortalte, at
det lød som om nogen trak en sav frem og tilbage nede i struben, når hun
lyttede på ham.
Efter en antibiotika-kur blev han sit gamle, snakkesalige jeg igen, men
dyrlægen mente, at han måtte have haft meget ondt i halsen. Katte har det jo
med ikke at vise deres smerter ret tydeligt.
Så mit råd til din mor er: tag til dyrlægen, så får du sikkert din glade,
snakkende kat igen!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Kate

Dato : 16-08-03 10:43

"Charlotte" <noxice@hotmail.com> wrote in news:bhcvmu$ij5$1@sunsite.dk:

> Er katten bare blevet gammel
> eller er der nogen der ved hvad der mon er galt?

Jeg ved ikke om det kan være aldersbetinget, men Johan (13 år) har
heller ikke så meget stemme som han har haft. Nogle dage kommer der
ikke en lyd over hans læber, nogle dage nærmest knirker han og andre
dage lyder hans stemme næsten ligeså tydeligt som førhen, men
indimellem lyder den nærmest som om den knækker over. Lidt ligesom
teenage-drenges stemme når den er i overgang
Johan er heller ikke på anden måde anderledes end han plejer og det med
stemmen har stået på i nogle måneder.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar