Katten leger frisør?!
Fra : Mette Lauritsen

Dato : 05-04-01 08:28

Hej allesammen

I forbindelse med en 10 dages ferie har min kat sovet sammen med mig (den
plejer ikke at måtte komme ind i vores soveværelse). I løbet af de 10 dage
har den udviklet en mani med at ælte mit hår om natten! Det startede blidt
ud med 1-2 gange om natten, og jeg syntes, det var sødt - men nu står den
hele tiden oven på mit hovede og ælter! Det var så slemt i nat, at jeg måtte
sove med dynen over hovedet!

Jeg ved, at ælte-mekanismen stammer fra dengang, katten var killing og diede
ved sin mor, og han spinder da også overdrevet højlydt, mens han gør det!
Men jeg synes bare ikke, det virker naturligt mere! Hmm, måske skal jeg bare
føle mig smigret og grine lidt af det enorme strithår, jeg har lige nu!

Er der nogle af Jer, der kender fænomenet med hår-æltning?

Mvh. Mette BjM

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 05-04-01 11:40

Jeg kender ikke den med hår-æltning...jeg vågner blot engang imellem om natten
ved, at Laban forsøger at æde mit hår. Noget trækker en i hovedbunden, man
vågner og kigger op...og der sidder Laban med en lang tot hår ud af flaben.
Personligt synes jeg det er dybt irriterende - hvis jeg vil klippes går jeg til
min mor eller en frisør - og jeg siger så "nej" og ruller håret sammen og gemmer
det på den anden side af hovedet (det er langt nok til den slags manøvrer).
Laban forstår det ikke...og jeg vil da også tro at der måske er nogle spændende
kosttilskud i håret (de æder jo også pels/skind på mus i naturen). Hvis jeg var
dig, ville jeg nok bestemt og venligt sige nej og skubbe ham væk....det virker
hos Laban (et døgns tid eller to).
- Gitte

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-04-01 11:38

Mette Lauritsen <mkla00@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ah6rm$pdm$1@sunsite.dk...
> Er der nogle af Jer, der kender fænomenet med hår-æltning?

<> ja mon ikke! Min nu afdøde perserkat Mille var flittig hårælter i alle
de 14½ år hun levede ... og jo længere mit hår blev des mere æltede hun ...

MVH
Ämi

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-04-01 18:19

Hihi Mette

Jeg har en kat der nu 1½ år gammel har fundet ud af at det er sjovt at kæmme
mit lange hår, når jeg sover, dvs. hun bruger kløerne, så det føles nærmest
som om hun hvæsser kløer. Hun er værst i løbetider.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 06-04-01 15:34

Hejsa

Jeps Neo ælter skam oz hår om natten. Men kun lige de første par minutter,
efter at vi er gået i seng...... jeg synz nu at det er hyggeligt *S*

Af og til ser han sit snit til, lige at hive mig i hestehalen..... det er
knapt så hyggeligt, for efter et par hiv og træk, mener han at håret skal
nedlægges som et andet bytte
Men så får han et bestemt nej og han lader fornærmet mit hår være *G*

Joan

Fra : Helle Andersen

Dato : 06-04-01 23:47

"Joan Frederiksen" <joan.frederiksen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:9akk49$6bb$1@sunsite.dk...
> [...]
> nedlægges som et andet bytte
> Men så får han et bestemt nej og han lader fornærmet mit hår være *G*

Tja, min Camillo kan ind i mellem have noget med
hårelastikker og bide sig knurrende og ruskende
fat i dem - mens de stadig sidder i håret vel at
mærke. Til gengæld elsker han hvis jeg tager en af
dem med stof på og giver ham den på, som et
halsbånd, og spankulere stolt rundt som en stork,
men det ligner nu altså mest af alt en
klovnekrave

--
Hilsen Helle
Thousands of years ago, cats were worshipped as gods. Cats have never forgotten this.