Kvalme dansktop
Fra : TKS

Dato : 12-08-03 13:24

Med fare for at blive skældt godt og grundigt ud ved at kalde visse sange
for kvalme, vover jeg alligevel at be' om hjælp til at sammensætte en liste
over det jeg vil kalde "Kvalme hits". Det er primært sange fra 60'erne,
70'erne og 80'erne.
Jeg har fundet frem til følgende, er der nogen der kan tilføje flere
lignende.
Birthe Kjær: Arrivederci Franz

Birthe Kjær: Pas på den knaldrøde gummibåd

Bjørn & Okay: Den gule flyver

Bjørn & Okay: En lille bitte tåre der faldt

Bjørn & Okay: Virus og bakterier

Bjørn Tidmand: Lille sommerfugl

Blue Boys: Dølle Fjelle Musse

Defenders: Vi har aldrig fået noget

Dorthe Kollo:Skotterne I Skotland

Elisabeth Edberg: Eviva Espania

Five Tony's: Kære lille Anna

Flemming Werge & Blue Notes: Uglevisen

Gert Kruse: Rilleke rallike

Hennig Vilen: Telefonen

Jodle Birge: Rigtige venner

Johnny Reimar: De violer du plukker

Johnny Reimar: Du burde købe dig en tyrolerhat

Johnny Reimar: Lille fregnede Louise

Johnny Reimar: Når jeg tænker på lille Alvilda

Johnny Reimar: Sikken fest

Karin Påske: Min onkel Jonathan

Keld & The Donkeys: Ved landsbyens gadekær

Keld Heick: Vi skal gå hånd I hånd

Klaus & Servants: Bank tre gange

Klaus & Servants: Herstedvester

Laban: Hvor ska' vi sove I nat

Lecia & Lucienne: Rør ved mig

Lille Palle: Jeg er så ked a'

Lille Palle: Kom put dig under dynen

Peter Belli: Teddybjørn

Susanne Lana: Hvis tårer var guld

Teddy Edelmann: Himmelhunden

To Jyder: Da farfar var ung

Two Danes: Vi får vel sol igen engang

Ulla Bach: Brandmand det brænder

Ulla Pia: Flower power tøj

mvh

Torben

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-08-03 13:56

> Med fare for at blive skældt godt og grundigt ud ved at kalde visse sange
> for kvalme, vover jeg alligevel at be' om hjælp til at sammensætte en
liste
> over det jeg vil kalde "Kvalme hits".

Tja, af andre dansevenlige numre kan jeg da nævne:

- Se Venedig og dø

- Hjerter af honning

- Karina

- Søde sommerminder

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 12-08-03 14:39

TKS skrev:
> Jeg har fundet frem til følgende, er der nogen der kan tilføje
> flere lignende.

Jeg har kun en enkelt, men desværre ingen titel og
sangerindenavn. Her er nogle brudstykker fra "teksten":

... danse boogie ... danse boogie ...
danse boogie ... ikke snak-ke ro-man-tik
... danse boogie ... boogie-woogie ...
danse boogie natten lang ...

[hørt sidst i 1970'erne]
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
- det var kvalmende at genhøre brudstykket

Fra : bonfils

Dato : 12-08-03 15:25

"Herluf Holdt, 3140" <herluf@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sangerindenavn. Her er nogle brudstykker fra "teksten":
>
> ... danse boogie ... danse boogie ...
> danse boogie ... ikke snak-ke ro-man-tik

Da jeg læste teksten, hørte jeg lissom en dansk tekst til et internationalt
disco-hit.

Så kunne det være:

http://tinyurl.com/jrmb

(Jeg vil danse boogie med Elisabeth Edberg)

Bemærk komponistnavnet Rolf Soja. Kunne det ikke tyde på at det var:

http://www.medianet.com.pl/~czejarek/bac62.htm

(Yes sir, I can boogie - lanceret af Baccara)

Har aldrig hørt en dansk version af den. Men mon ikke? (Det ville da i hvert
fald være en hadeplade!)

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-08-03 21:22

bonfils <kim@bonfils.your.underwear.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f38f8eb$0$32489$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> (Yes sir, I can boogie - lanceret af Baccara)
>
> Har aldrig hørt en dansk version af den. Men mon ikke? (Det ville da i
hvert
> fald være en hadeplade!)
______

Waarrwwww for noget lækker musik i snakker om her. Er der offentlig adgang
til det dansktopparty i planlægger. Hehe.

Forøvrigt er den danske udgave af "Yes sir a`cam boogie" med Birthe Kjær.

Det der kvalmemusik er lige noget for mig. Men hvorfor ikke også have nogle
af de sidste 3 års danske kæmpehits med. Af helt nye kvalmehits kunne i jo
bruge følgende:

3 bornholmere i en gummibåd (Kim og hallo) Det er nok sidste års største
danske hit

Musik er dynamit (Kisser og Søren)

Hammer og søm (Bjørn og Okay) Det er øjeblikkets største danske hit. Spilles
uafladeligt i radioen.

Hilsen Åge

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 12-08-03 16:02

TKS skrev i en meddelelse...
> [...]
liste
> over det jeg vil kalde "Kvalme hits". Det er primært sange fra 60'erne,

Med far for at blive kaldt gammel og have dårlig smag, vover jeg alligevel
at svare på dit indlæg og komme med min mening. Jeg kan egentlig godt lide
de nævnte sange.... hvorfor får du kvalme af dem?

..-. HEJ
.............synes ikke man skal klandre for ignorance...........

Fra : Michael Westi

Dato : 12-08-03 18:04

> [...]
> 70'erne og 80'erne.
> Jeg har fundet frem til følgende, er der nogen der kan tilføje flere

En der også "kvalmer" godt er "Elefantsangen".
Jeg har lykkeligt glemt hvem der sang den

Og ikke at forglemme Birthe Kjær "Jeg går aldrig til bal uden trusser"
eller Dorte Kollo " Gid du var i Skanderborg og blev der"

Mvh Michael

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-08-03 21:23

Michael Westi <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:z69_a.1467$Y%5.16@news.get2net.dk...

> En der også "kvalmer" godt er "Elefantsangen".
> Jeg har lykkeligt glemt hvem der sang den

SV: Det er fordi du er ved at blive gammel. Det var Henning Vilen.

Hilsen Åge

Fra : Kasper Jensen

Dato : 12-08-03 18:05

"TKS" <tks@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
liste
> over det jeg vil kalde "Kvalme hits". Det er primært sange fra

Man kan jo også være lidt mere diplomatisk og kalde det "Kitsch Hits",
hvilket også er nævnet på en CD-serie med fire CDer, hvor indholdet har
en slående lighed med din nedenstående liste. Som altid er den første CD
i serien den "bedste" (gåseøjnene kan man tolke, som man vil).

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-08-03 21:25

Kasper Jensen <kasperjensen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f391e95$0$13204$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Man kan jo også være lidt mere diplomatisk og kalde det "Kitsch Hits",
________

ELLER OGSÅ KAN MAN KALDE.... Ups, undskyld.

Eller også kan man kalde det dansktophits

Hilsen Åge

Fra : Kasper Jensen

Dato : 12-08-03 21:58

Hits",

> Eller også kan man kalde det dansktophits

Nej, det ville være et rigtigt dårligt salgsargument at kalde det
dansktophits, for det vil den brede befolkning ikke høre, og så ville
der aldrig være kommet en toer, treer og firer i "Kitsch Hits"-serien.
CD'erne egner sig i øvrigt rigtigt udemærket som hadegave.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-08-03 05:48

Kasper Jensen <kasperjensen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f39552b$0$13169$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> der aldrig være kommet en toer, treer og firer i "Kitsch Hits"-serien.
> CD'erne egner sig i øvrigt rigtigt udemærket som hadegave.

Nå o.k. - Så kalder vi det kvalmemusik. Har vi så bedre chance for at få det
ind på de landsdækkende næseringske tæppebankerradioer. F.eks. ANR (Akavet
Næserings Radio)

Hilsen Åge

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-08-03 21:53

TKS wrote:
> [...]
> sammensætte en liste over det jeg vil kalde "Kvalme hits". Det er
> primært sange fra 60'erne, 70'erne og 80'erne.

Så går "Hammer Hammer Fedt" ikke an?
Hvad med noget Sars Lilholt.. Kald det Kærlighed f.eks

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-08-03 05:36

Sune Mika Salminen <efternavn@doktor.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bhbjrr$3ej$1@news.cybercity.dk...

> Hvad med noget Sars Lilholt.. Kald det Kærlighed f.eks
______

Det var jo ikke ligefrem Centralafrikakansk næseringspunk han efterlyste.
Det var dansktopmusik.

Hilsen Åge

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 13-08-03 10:42

> ______
>
> Det var jo ikke ligefrem Centralafrikakansk næseringspunk han efterlyste.
> Det var dansktopmusik.
>
> Hilsen Åge

LOL

Det var sgu en af de bedre, Åge!

mvh Mikkel

Fra : Claus S

Dato : 13-08-03 23:16

> Hvad med noget Sars Lilholt.. Kald det Kærlighed f.eks
>

> -Sune

Sars Lilholt???

Ja han SER sgu egentlig lidt syg ud...

- Claus

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-08-03 06:05

Claus S <claus@frekvens.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f3ab90f$0$5150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Sars Lilholt???
>
> Ja han SER sgu egentlig lidt syg ud...
>
> - Claus
________

Sart Lilholt ??? - Hedder han ikke Lars Pilholt ?

Hilsen Åge

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 14-08-03 21:12

Åge Halldorsson wrote:
> Claus S <claus@frekvens.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3f3ab90f$0$5150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> ________
>
> Sart Lilholt ??? - Hedder han ikke Lars Pilholt ?

La' nu vær' Åge.. Du rammer slet ikke sømmet..

--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-08-03 06:00

Henrik Sørensen <aaa@bbb.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f3bed21$0$48915$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> La' nu vær' Åge.. Du rammer slet ikke sømmet..

> Venlig Hilsen
> Henrik Sørensen.

_________

O.k. , beklager meget

Fra : I8NY

Dato : 15-08-03 19:06

Kom Kim Larsen ikke ind på dansk toppen med sin værsgo' plade fra 73?

Og var det ikke Niels Hausgaard der ikke ville ind
på dansk toppen?

Mvh I8NY
"Dare you question my integretorr?!"
www.destruktion.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-08-03 20:20

I8NY <tul@nospamtdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bhj7dl$ei2$1@sunsite.dk...

> Kom Kim Larsen ikke ind på dansk toppen med sin værsgo' plade fra 73?

SV: Øhhhh..... Det ved jeg ikke lige, men han har ført været kortvarigt inde
på listen, for det er jo ikke så`n liiiiige dansktopmusik han spiller. Han
er mere en Top 40-musiker.

> Og var det ikke Niels Hausgaard der ikke ville ind på dansk toppen?

SV: Jo, det tror jeg nok at han var ked af. Han smuttede ind med en plade
som han slet ikke havde lavet for Dansktoppens skyld. Men kan kom altså
uforvarende til at lave en plade som faldt i dansktop-folkets smag. "Først
en halv time på den ene side - så en halv time på den anden" blev en
mega-dansktopsucces.

Men andre har jo også kommet til at lave en plade i dansktopstilen uden det
egentlig var meningen og så er den blevet en kæmpe dansktopsucces. Vi kender
vist alle Mads Nørregård. Han lavede "Så ta`r vi cyklerne frem" og den fløj
ind på listen som en kæmpe succes. Det havde han aldrig regnet med eller
forventet. Det var slet ikke meningen. Han mente ikke selv at den var i
dansktopstien, men det kunne enhver da høre at den var. Det var da så
tydeligt. Laver man en god dansk plade så må man da forvente at den ryger
til tops på Dansktoppen. Så`n er det da bare. Hvorfor troede han andet? -
Han er jo kendt inden for rockmusik. Men nu lavede han så en plade i den
kendte dansktopstil. Hvorfor gjorde han det så. Det kunne han jo have ladet
være med.

Hilsen Åge