Re. Skydeskive / killinger
Fra : Jynis

Dato : 12-08-03 08:10

Hej alle misser venner

Det er en lidt trist diskution , der kører lige nu, med Kais katte /
killinger. Det er meget tydelig at han ønsker at provokere. Lige meget hvor
meget vi forsøger , lige lidt hjælper det. Har han overhovedet katte ?

Det er trist , men det er folk som Kai , der er med til at få " gryden til
at koge over". Og alle os , der har huskatte bliver "kæmmet med samme kam".

Jeg er langt fra enig med ham , men jeg tror heller ikke det hjælper at tale
fornuft til en , der bare er ude på at provokerer, han gør aligevel som han
selv vil.

Hvad aflivning angår , tror jeg ikke er der ikke den store forskel på om dyr
bliver skudt eller pumbet med gift. De mærker nok lige lidt. Så længe det er
i orden at skyde en gris og en ko på slagteriet eller ved staldøren , er det
det efter min mening også med andre dyr.
Når vi slagter fjerkræ , skyder vi dem igennem hovedet før vi hakker hovedet
af dem . Det er mere human end på fjerkræ slagterierne.
Jeg har tidligere en kort periode , arbejdet på fjerkræ slagteri.
Da vi havde slagte kaniner , var det samme fremgangs måde.
Uden slagtning , ingen kød på bordet.

Jeg synes det er tragisk med Kais holdning og provokation , men det er nok
bedst at injurere den " sorte humor".

Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-08-03 08:28

Jynis wrote:

hej....

jeg har sådan set ikke rigtig så meget at kommentere men dette følgende vil
jeg dog lige sige min mening om

> Og alle os , der har huskatte bliver
> "kæmmet med samme kam".

det er jeg absolut ikke enig i......
jeg kan slet ikke genkende den holdning du her antyder, og må indrømme at
for mig virker det som om det er dine egne fordomme der skinner igennem.....

da jeg oprindeligt kom til denne gruppe havde jeg kun en huskat.... han har
jeg stadigvæk og elsker ham over alt på jorden....
jeg kan ikke forstå hvorfor du nægter at se det der bliver gentaget om og om
igen..... det handler absolut ikke om race eller ikke race.....
det handler udelukkende om behandlingen af de stakkels dyr...

hvis du gør alt i din magt for at passe på dine katte, så er der ingen der
kan klandre dig noget......
at du stadig mener du er forfulgt synes jeg er synd, for så har du
vitterligt ikke læst og opfattet noget af det der er skrevet herinde......
;)

og dette er ikke på nogen måde for at tromle dig, men for at gøre dig
opmærksom på at der altså er nogen der absolut ikke kan se de problemer du
ser..... måske var det tid til at pudse "brillerne" og se verden igennem et
lidt mere afslappet lys.....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Jynis

Dato : 12-08-03 12:26

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> og dette er ikke på nogen måde for at tromle dig, men for at gøre dig
> opmærksom på at der altså er nogen der absolut ikke kan se de problemer du

Kære Sabina
Jeg føler mig ikke forfulgt. Det er mere generelt jeg nener vi huskatte
ejere automatisk havner i gruppen af uansvarlige katte ejerer.
Nogle beskylder andre for ikke, at passe sine dyr med ormekur , osv. uden at
vide noget som helst om dette. Bare fordi det er huskatte , der løber frit
ud og ind.
Jeg er over 50 år, og det er første gang ,der er hovsa killinger her. Havde
det ikke været en hitte mis , var hun slet ikke blevet gravid hos mig.
Det betyder ikke, at vi ikke tager os af killingerne.
Mine katte har altid været steriliserede. Derfor er det hårdt ,at blive
hængt ud som uansvarlig, hver gang jeg forsøger at finde gode hjem til
killingerne. Jeg ved da godt ,de er gratis, men hvad enten jeg binder en
pose penge i dem eller forlanger 200 kr. for dem, kan gode hjem ikke købes
for penge.
Men jeg understreger endnu en gang , at jeg ikke føler mig forfulgt.

Jeg håber du og andre denne gang forstår helt hvad jeg skriver, ellers ved
jeg snart ikke hvordan jeg skal formulere det.
Med mange venlige hilsner
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-08-03 12:27

Jynis wrote:
> Kære Sabina
> Jeg føler mig ikke forfulgt.

hvorfor mener du så at huskatte ejere kæmmes med samme kam??

> Det er mere generelt jeg nener vi
> huskatte ejere automatisk havner i gruppen af uansvarlige katte
> ejerer.

det er jeg som sagt ikke enig i.....

> Nogle beskylder andre for ikke, at passe sine dyr med ormekur , osv.
> uden at vide noget som helst om dette. Bare fordi det er huskatte ,
> der løber frit ud og ind.

jamen hvad betyder det?? hvis folk ikke har hoved nok til at spørge direkte
ind til problemet, så kan du jo bare gøre opmærksom på at de jo altså tager
fejl i deres antagelser......

> Jeg er over 50 år, og det er første gang ,der er hovsa killinger her.
> Havde det ikke været en hitte mis , var hun slet ikke blevet gravid
> hos mig.

hvad er så problemet??

> Det betyder ikke, at vi ikke tager os af killingerne.

godt....

> [...]
> hjem til killingerne. Jeg ved da godt ,de er gratis, men hvad enten
> jeg binder en pose penge i dem eller forlanger 200 kr. for dem, kan

nej det er vi enige i.... men der er altid ignorante individer der vil se
det dårlige i mennesker....
jeg synes det er fint at du tidligere har gjort hvad du kunne, og at du har
taget hittemissen til dig, men eftersom du er så ansvarlig en person, så må
du jo også erkende at killinger og missemor nu _ER_ dit ansvar ( ifølge
lovgivningen) og derfor må du også gøre præcist det samme for dem som du
ville gøre for dine egne....

> Men jeg understreger endnu en gang , at jeg ikke føler mig forfulgt.

så kan jeg ikke forstå hvorfor du hele tiden komme med stikpiller der
tydeligt antyder andet....

> Jeg håber du og andre denne gang forstår helt hvad jeg skriver,
> ellers ved jeg snart ikke hvordan jeg skal formulere det.

jeg vil gerne have forklaret hvorfor du flere gange har følt det nødvendigt
at antyde at huskatte ejere er nedvurderet, når det er tydeligt for alle her
i gruppen at det ikke er tilfældet..... hvis det ikke er fordi du føler dig
forfulgt på et eller andet plan, så kan jeg virkelig ikke se noget formål
med det, andet end for at prøve at stille dig selv i et bedre lys, hvilket
IMO er unødvendigt....

Fra : Jynis

Dato : 12-08-03 14:31

> [...]

> med det, andet end for at prøve at stille dig selv i et bedre lys, hvilket

Jeg opgiver sempelhen at forsøge endnu en gang at forsøge at forklare. Jeg
er måske ikke god nok til at formulerer mig på skrift. Det kommer jo også
ad på, med hvilke øjne der læser.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Doris

Dato : 12-08-03 14:21

Jeg kan godt følge Jytte, jeg har også nogen gange fulgt mig udenfor, der
har jeg siddet og tænkt, er det fordi jeg kun har almindelige katte, som
ikke kan gøre for de er her ;)

Fra : Eva Schmidt

Dato : 12-08-03 15:41

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3f38e9c1$0$13265$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg kan godt følge Jytte, jeg har også nogen gange fulgt mig udenfor, der
> har jeg siddet og tænkt, er det fordi jeg kun har almindelige katte, som
> ikke kan gøre for de er her ;)

Altså Doris, der er ingen katte, der er "almindelige" *GG*.

Og hverken du eller Jynis har grund til at føle jer udenfor - slet ikke!
Alle, der holder af katte, har en berettigelse her, det handler overhovedet ikke om race katte eller ikke-racekatte!
Hvis du har fulgt med et stykke tid, så ved du da også, at mange herinde har huskatte og en del har både-og!
Jeg har f.eks. dobbelt så mange huskatte som racekatte, nemlig 2 - mod 1 racekat.

Så gem mindreværdskomplekserne langt væk - jeres huskatte er fuldt ud ligeså meget værd som den fineste og dyreste racekat.
Så skulle det vist være på plads - håber jeg *SS*

mvh Eva

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 12-08-03 15:37

Doris skrev
<Jeg kan godt følge Jytte, jeg har også nogen gange fulgt mig udenfor, der
har jeg siddet og tænkt, er det fordi jeg kun har almindelige katte, som
ikke kan gøre for de er her ;) >

Ja jeg må indrømme at jeg ikke føler mig hverken
udenfor eller ramt, selvom jeg har to huskatte, og
ind i mellem div. huskatte-pleje-familier.

Hvis I kigger på "katistikken" på hjemmesiden vil
I se at der er profiler på 576 katte, de 253 af dem
er huskatte, så det er over halvdelen af alle kattene der "bare" er
højtelskede, meget værdifulde huskatte.

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Louise Hansen

Dato : 12-08-03 15:55

> Jeg kan godt følge Jytte, jeg har også nogen gange fulgt mig udenfor, der
> har jeg siddet og tænkt, er det fordi jeg kun har almindelige katte, som
> ikke kan gøre for de er her ;)

Det er en svær diskussion, denne her, for det er umådeligt svært at
formulere sig, så man bliver forstået eller i hvert fald undgår at blive
misforstået!

MEN (for sådan et kommer der jo altid) jeg forstår til gengæld ikke,
hvorfor diskussionen overhovedet er opstået! For mig er en kat et
dejligt dyr uanset race og herkomst. Jeg har selv skiftet fra huskat til
racekat, da jeg er af den opfattelse, at racekatten har lidt lettere ved
livet som indekat (og så også lidt fordi jeg altså bare er faldet
pladask for birmaens skønhed og temperament), og da jeg bor i en
lejlighed i byen, så mener jeg personligt ikke, at det er forsvarligt
blot at lade min kat løbe frit rundt med stor risiko for at blive kørt
ned. Men mit valg betyder ikke, at jeg regner huskatten for mindre af
den grund - tværtimod har jeg haft mange skønne huskatte, mens jeg boede
hjemme på mine forældres gård, og jeg vil heller ikke udelukke, at jeg
igen får huskat den dag, jeg får råd til at flytte på landet igen!

Min pointe er, at det er vigtigt at finde netop den kat, der passer til
ens temperament og de forhold, den skal leve under, enten det så er det
frie liv på en gård på landet eller livet som 100% indekat i en
lejlighed i byen. Derfor deler jeg ikke folk op efter, hvor vidt de har
huskat eller racekat, men efter hvorvidt de er gode og ansvarlige
katteejere eller ej, og de uansvarlige katteejere, ja dem har jeg såvel
som de ansvarlige mødt BÅDE blandt huskatte- og racekatteejere!

Det, som diskussionen omkring huskatte kontra racekatte i mine øjne går
ud på, er de mange såkaldte "overskudskillinger" født af
ikke-neutraliserede vildkatte. Disse er jo som oftest huskattekillinger,
men det er jo ikke fordi, at der generelt er flere uansvarlige
huskatteejere end racekatteejere, men fordi at huskatten som race (for
den er jo egentlig også en racekat) er mest udbredt. Det er i hvert fald
sådan, jeg ser det!

Så til alle jer huskatteejere, der af og til føler jer lidt "under
luppen" og forfulgt for jeres valg af katterace: Lad være med det!
For så længe I behandler jeres katte godt, så er der ingen, der har det
ringeste at udsætte på jer - tværtimod! I er jo med til at statuere et
godt eksempel for de, der ikke tager ansvar for deres katte, og I er
også med til at vise, at en huskat ikke blot er de forhutlede og
omstrejfende vildkatte, der lever rundt omkring både på landet og i
byerne, men at den også kan være et kærligt og elsket familiemedlem - ja
enddog en udstillingskat! Det synes jeg personligt er helt kanon og
noget, I alle i høj grad kan være stolte af!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Doris

Dato : 12-08-03 19:36

Lol, Hvor er jeg glad nu, så snart jeg kan finde ud af det der med en
hjemmeside, kommer der billeder ind af mine små vidunder :))

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 12-08-03 23:02

On 12/08/03 15:21, in article
3f38e9c1$0$13265$edfadb0f@dread15.news.tele.dk, "Doris" wrote:

> Jeg kan godt følge Jytte, jeg har også nogen gange fulgt mig udenfor, der
> har jeg siddet og tænkt, er det fordi jeg kun har almindelige katte, som
> ikke kan gøre for de er her ;)

Hej.
Vil lige blande mig lidt..
Jeg har en huskat, og jeg har sådan set aldrig følt mig udenfor af den
grund...
Bare for at indsparke at ikke alle huskatteejere, føler ovenstående...

Venlig hilsen
Charlotte & Den lille prins

Fra : Kate

Dato : 12-08-03 21:18

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> wrote in

> Det er mere generelt jeg nener vi huskatte
> ejere automatisk havner i gruppen af uansvarlige katte ejerer.

Jeg har en huskat på 13 og en på 1 år jeg har ALDRIG følt at nogle her
har udtrykt at jeg er uansvarlig.
Det bliver lidt trættende at du kører det der spil, Jytte, du har i så
mange indlæg fået at vide at det INTET har at gøre med huskat eller
racekat. Det har hele tiden gået på at der er katteejere som er
uansvarlige fordi de lader deres katte parre sig i flæng og bagefter
prøver at tørre ansvaret for killingernes overlevelse over på andre.
Problemet som jeg ser det er at du ikke vil acceptere eller forstå at
der bare ikke er lige så mange racekatte som udsættes for den
behandling som huskatte, derfor er det oftest huskattene der må stå for
skud. Fandme ikke os som har kattene ordentligt og passer dem som vi
skal.

Ja, undskyld jeg taler med store bogstaver og bander, men nu synes jeg
det er nok!

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : JensenJS

Dato : 12-08-03 21:23

> [...]
>
> Jeg håber du og andre denne gang forstår helt hvad jeg skriver, ellers ved
> jeg snart ikke hvordan jeg skal formulere det.

Kære søde Jytte
Jeg tror at du ser spøgelser, jeg er selv en standard slave, og jeg har
hele tiden følt mig velkommen og føler heller ikke at andre er specielt
udsat for hverken chikane eller fordømmelse, jeg har endda en opfattelse
af at du er blevet behandlet meget fint og med stor respekt for din
indsats for hittemissen og din holdning til katte generelt, så nej Jytte
prøv at læse nogle af de forskellige indlæg igen, og prøv at se hvad der
virkelig står og ikke hvad du forventer hvad der står, for du gør bare
dig selv ked af det, over noget der ikke er skrevet eller ment, men som
du måske har opfattet forkert.
MVH JensenJS som synes at Jytte er god mod kattene )

Fra : maz

Dato : 12-08-03 20:05

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> wrote in message>
> [...]
hvor
> meget vi forsøger , lige lidt hjælper det. Har han overhovedet katte ?
Man burde næsten håbe det var en "troll", men det tror jeg desværre ikke

> Det er trist , men det er folk som Kai , der er med til at få " gryden til
> at koge over". Og alle os , der har huskatte bliver "kæmmet med samme
kam".

*SUK* Havde det nu været racekatte, var folk "flippet" ud i ligeså høj
grad - tro mig...
Drop nu det forfølgelsesvanvid, Jytte. Det virker som om du bare ikke *vil*
forstå, at der er ingen herinde der ser ned på huskatteejere, men derimod
*uansvarlige* ejere af BÅDE racekatte OG huskatte...
Lidt logik: Huskatte udgør langt størstedelen af den danske kattebestand -
dvs. langt flere mennesker har huskatte frem for racekatte. Derfor vil der
også være flere uansvarlige huskatteejere end racekatteejere -simpelthen
fordi der ikke *er* så mange racekatteejere. Jeg kender personligt ikke
nogen, der ikke kan lide huskatte, men til gengæld kender jeg en del, der
ikke kan lide racekatte -skulle du ikke være klar over det, så er huskatten
langt mere populær end racekattene...