skyde skive
Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 11-08-03 20:17

Jeg håber at i pusser jeres gjorie rigtig godt .... om ikke andet så har i
misforståes ALT der kunne misforståes med min praktiske holdning og min til
tider sorte hurmor.

I har fået en synde buk som i kan havle ned og er fejl jeg har gjordt
For JA jeg skulle have påtaget mig at huske at give de P-piler jeg som jeg
har købt.
Og jeg har fucking råd til at betale en aflivning og jeg er også stand til
at gøre det selv på en human måde (hvis jeg ex en dag køre et dyr ned ...
det er ikke altid humat at vente på en dyr læge)

Så skyd i bare vider på mig ... det er fedt for jer at i har mig som synde
buk ... jeg er sku lidt lige glad ..... dybeste set

Men jeg er IKKE lige glad med at naturen lige har taget en af de små kiliger
.... jeg ved det er natur .. men det var et meniløst dødsfald af en killinge
som en af jer ville have blive skide glade for

Hak i bare vider på mig ...
MEN
jeg vil stoppe på onsdag og klappe en ko bag øret ... en ko jeg ved en dag
skal ligge på en eller andes middags bord.
Jeg vil stoppe når jeg finder et død dyr på vejden for at tjække det nu
også er dødt og det ikke bare er en der har kørt det halvt over
Jeg vil stadig køre 60(om natten) hvor jeg må køre 80 og folk nomalt køre
100 på vej til arbejde (eller fra) fordi jeg ved er er mange dyr

Men skyd bare på mig fordi jeg kom til at sige hvad der kan ske ..... og
jeg hader denne virkelighed lige som jer ...... men jeg prøver på at leve
med den !

SKYD!

Bare jeg kan se et dyr i øjne

Min dybeste fejl er :
kom kom til at bede jer om hjælp ..... men det skal man ikke har jeg nu lært
!!!!

Kai

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-08-03 20:32

Kai L J Rasmussen wrote:
> Min dybeste fejl er :
> kom kom til at bede jer om hjælp ..... men det skal man ikke har jeg
> nu lært !!!!

du beder ikke om hjælp, du beder om syndsforladelse for en ting du VED er
gal......
det er altid nemt at sige at du kan tåle skyderiet.... men kan dine katte
det??

kan du se killingerne i øjnene når du ved at det er dit ansvar at de skal
dø??
kan du se deres mødre i øjnene når du ved at du vil udsætte dem for det
samme år efter år??

du siger du kan se dyr i øjnene, men kan du se dig selv i øjnene når du VED
at dine katte lider og vil lide hver eneste gang du glemmer at give dem en
p-pille??

katte er ikke vilde dyr mere, derfor kan du ike sige at sådan er naturen og
virkeligheden, for hvis det ikke var for dig og andre uansvarlige mennesker
som dig, ville katte slet ikke leve vildt i danmark og ødelægge den
naturlige fauna.....

jeg synes du skulle tage at blive din alder voksen, og begynde at opføre dig
som et ansvarligt menneske, frem for at prøve at gemme dig bag halvhellige
udsagn som måske nærmere skyldes din egen uvillighed til at deltage aktivt i
beskyttelsen af vores elskede dyr.....
for det synes jeg bestemt ikke du gør nu..... i bedste fald gør du et
passivt halvhjertet forsøg...... og det synes jeg sku er trist!
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-08-03 20:39

"Kai L J Rasmussen" <klr@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> misforståes ALT der kunne misforståes med min praktiske holdning og min

Så skulle du sætte smilies eller et forklarende ord fx. *ironi*, så ville
mange misforståelser blive undgået.

> I har fået en synde buk som i kan havle ned og er fejl jeg har gjordt
> For JA jeg skulle have påtaget mig at huske at give de P-piler jeg som
jeg
> har købt.

Der er vi enige (hvis du lige nu ikke har råd til kastration)

> Og jeg har fucking råd til at betale en aflivning

Jamen kan du da ikke se, det er dybt umoralsk og manglende respekt for liv,
at sætte killinger (eller andre dyr) i verden bare for at aflive (til ingen
nytte til forskel fra produktionsdyr)

> og jeg er også stand til
> at gøre det selv på en human måde

Håber du har fået undervisning i det for ellers er det ulovligt at aflive så
"gamle" dyr selv

(hvis jeg ex en dag køre et dyr ned ...
> det er ikke altid humat at vente på en dyr læge)

Nej det er det ikke, men så handler man i nødværge

> Så skyd i bare vider på mig ... det er fedt for jer at i har mig som
synde
> buk ... jeg er sku lidt lige glad ..... dybeste set

Vel er du ej, for så havde du ikke skrevet dette indlæg.

> [...]
killinge
> som en af jer ville have blive skide glade for

Hvad er Meniløst??? Alle oplever, killinger der ikke overlever.

> Min dybeste fejl er :
> kom kom til at bede jer om hjælp ..... men det skal man ikke har jeg nu
lært
> !!!!

Vi skyder ikke på dig, vi prøver at lære dig noget, sådan som vi selv en
gang har lært en masse af andre mere vidende folk.

Men når du flere gange kommer til at gøre den samme fejl (i vore øjne) så
kommer alle følelserne op til overfladen, og vi kommer til at bruge barske
ord.

Håber du vil blive her og tage ved lære, for her er mange meget vidende
mennesker, som stadig lærer i takt med etologernes nye opdagelser om katte.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 11-08-03 20:46

Her en af de mere nuaseret indslag og tak for det

> Håber du vil blive her og tage ved lære, for her er mange meget vidende

Hvor forskulle jeg dog det .... jeg har jo fået at vide je er en dyre
mishanler ! der skal ikke meget text anlyse til
Og så vil jeg sku heller gå ud i virkeligheden frem for en net virkelighed
her !

Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-08-03 21:59

Jamen Kai

Den netvirkelighed du taler om, er jo den vi praktiserer irl. Det ligger os
virkelig på sinde at højne kattens status, derfor svarer vi, som vi gør.

Indrømmet vi er ikke altid lige pædagogiske.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Eva Schmidt

Dato : 11-08-03 20:44

> [...]
> misforståes ALT der kunne misforståes med min praktiske holdning og min til

Hvad er der at misforstå??
Du lader dine katte yngle og når du så ikke kan komme af med killingerne, så truer du med at aflive dem!

> I har fået en synde buk som i kan havle ned og er fejl jeg har gjordt

Vær nu en smule realistisk og kom ud af din selvmedlidenhed.
Der er ikke tale om, at du er "syndebuk", men jeg må formode du er et voksent menneske. Så skulle du tage og være en smule ansvarlig og få dine hunkatte neutraliserede, når du åbent erkender, at du ikke er er noget lys til det der med at huske p.pillerne!

> Og jeg har fucking råd til at betale en aflivning

Fint nok, så er det ikke af økonomiske årsager, at du ikke får dine katte neutraliseret.
Det gør det hele endnu mere grotesk!

> Så skyd i bare vider på mig ... det er fedt for jer at i har mig som synde
> buk ... jeg er sku lidt lige glad ..... dybeste set

Snøft, skal vi have medlidenhed med dig?
Niks, men dine katte - dem har jeg godtnok medlidenhed med!

> Men jeg er IKKE lige glad med at naturen lige har taget en af de små kiliger
> ... jeg ved det er natur .. men det var et meniløst dødsfald af en killinge
> som en af jer ville have blive skide glade for

Er killingen død af naturlige årsager, eller har du aflivet den?
Hvis det er det første, så er det trist, men den slags sker!

Har du fået den aflivet?
Så er det også trist, men lad lige være med at tørre ansvaret af på andre!
Der er kun én, der er ansvarlig for dine killingers liv og videre skæbne - og det er dig selv!!!

> Men skyd bare på mig fordi jeg kom til at sige hvad der kan ske ...... og
> jeg hader denne virkelighed lige som jer ...... men jeg prøver på at leve
> med den !

Men nu er sagen jo, at virkeligheden ikke behøver være sådan. Hvis du havde fået dine katte neutraliseret eller i det mindste husket p. pillerne, så stod du ikke i denne situation i dag.
Og du vinder bestemt ikke mere sympati ved dine ynkelige forsøg på at agere "forfulgt uskyldighed"!

> Bare jeg kan se et dyr i øjne

Kan du så virkelig det??

Også dine killinger, som måske må lade livet på grund af dit sløseri??

Og nej, de må IKKE lade livet fordi ingen her forbarmer sig over dem, som du lægger op til.
Men ene og alene fordi du er sløset og ansvarsløs!

> Min dybeste fejl er :
> kom kom til at bede jer om hjælp ..... men det skal man ikke har jeg nu lært

Det er ikke forkert at bede om hjælp, hvis man efterfølgende tager imod råd!
Men du har haft nøjagtig de samme problemer før og har lært absolut nul og niks af det!
Det kunne så være ligemeget, at du er uden for terapeutisk rækkevidde, men det er levende dyr, der må betale prisen - og det gør mig ærlig talt gal i skralden!

Det ville have virket mere sympatisk, om du åbent erkendte, at du har kvajet dig - istedet for dette "åh, hvor er det synd for mig" !

Eva

Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 11-08-03 21:02

>Er killingen død af naturlige årsager, eller har du aflivet den?
ja det er det jeg siger natuilige årsager ... men det sku da ikke fedet

Hvis det er det første, så er det trist, men den slags sker!

>Har du fået den aflivet?
NEJ for den var ikek komemt til sakde men meget død !

>Så er det også trist, men lad lige være med at tørre ansvaret af på andre!
det gør jeg fader mig heller ikke !

>Der er kun én, der er ansvarlig for dine killingers liv og videre skæbne -
og det er dig selv!!!
Har jeg modsagt det ?

>Kan du så virkelig det??
JA!

>Også dine killinger, som måske må lade livet på grund af dit sløseri??
Jeg skal nok fidne en løsnig som ikek ahr noget emd død at gøre ... så JA

> [...]
lært

>Men du har haft nøjagtig de samme problemer før og har lært absolut nul og
Nej ....der var det sjovt og plang lagt ... nærmet at der skulle komem
killinger men nu har virkeligheden overhalet mig

>Det kunne så være ligemeget, at du er uden for terapeutisk rækkevidde,
Her er det ejg burde lade være med at svar dig ...... men det har jeg gjordt
!

>Det ville have virket mere sympatisk, om du åbent erkendte, at du har
kvajet dig - istedet for dette "åh, hvor er det synd for mig" !
jeg kan ikek se hvor jeg ikke i min text siger jeg ikke ahr kvajet mig .....
jeg siger sku ikke det er synd for mig at jeg har fro mange killinger det er
min ejgen fejl ... men at jeg bare er en hensyns løs katte ejger er sku ikke
fær!

Eva

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 11-08-03 20:42

On 11/08/03 21:17, in article
3f37eb86$0$97216$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, "Kai L J Rasmussen" wrote:

> Jeg håber at i pusser jeres gjorie rigtig godt .... om ikke andet så har i
> misforståes ALT der kunne misforståes med min praktiske holdning og min til
> tider sorte hurmor.
<snip>

Hej Kai.

Ingen gloriepudsning eller sarkasme her, blot et par spørgsmål...

Synes du ikke det er rimeligt, at kattefolket her mener, at du må tage
ansvar for dine kattes killinger ?

Og vil du nu sørge for at dine misser bliver neutraliserede ?
Der er ingen mening I at blive ved med at producere katte, blot for at slå
dem ihjel...jeg vil meget gerne høre, om du vil sørge for at dette ikke sker
igen...

Charlotte
--
Kattepasning: http://miver-service.siamis.com
Bøger & børnetøj: http://www.petit.onlinesalg.dk

Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 11-08-03 20:53

> Ingen gloriepudsning eller sarkasme her, blot et par spørgsmål...
det sku OK og det vil jeg svare på

> Synes du ikke det er rimeligt, at kattefolket her mener, at du må tage
> ansvar for dine kattes killinger ?
JO ... men jeg syndes sku også ejg påtager mit andsvar det at fortælle mig
selv at jeg har en dødsgang fordi jeg ikke har gjordt det godt nok ..... men
det sku ikke ens betyden med at jeg er ond mod dyr og det er den hets der er
ved at opstå .....

> Og vil du nu sørge for at dine misser bliver neutraliserede ?
Ja .... jeg har jo fudet ud af at Als katte et ellrr andet giver en
steleritation .. og så er det fær ejg skal betale den anden ... jeg har en
kat der ER steleriset
jeg er sku straks mere luren over for at steleriser mine han katet da jeg
har haft negative oplevelser emd de har forladt mig .... og jer er dybest
set mest vild med en af hankattene .... jeg bliver sku urolig når jeg ikken
ahr set ham i et døgn ... for han lver det ville liv

> Der er ingen mening I at blive ved med at producere katte, blot for at slå
> dem ihjel...
fuldstendig enngi detr er DERFOR jeg kalder det dødgangen for det er menings
løst !

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-08-03 21:04

In article <3f37f40f$0$97160$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Kai L J
Rasmussen <klr@pc.dk> wrote:

> [...]
> set mest vild med en af hankattene .... jeg bliver sku urolig når jeg ikken
> ahr set ham i et døgn ... for han lver det ville liv

Det tror jeg nu ikke du skal være bekymret for - tvært om! Det plejer
at være sådan at hankatte netop holder op med at strejfe og holder sig
tættere ved hjemmet efter en kastration. Det vilde liv du taler om
plejer at ha' noget at gøre med damer i farvandet - en ukastreret
hankat følger sine hormoner - også selv om de fører ham langt
hjemmefra.
Når hormonerne ikke raser mere bliver han som regel mere rolig,
omgængelig og bliver hjemme ved kødgryderne.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-08-03 22:01

men det kan tage op til 40 dage inden hormonerne er ude af hankatten.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 11-08-03 22:20

On 11/08/03 21:53, in article
3f37f40f$0$97160$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, "Kai L J Rasmussen" wrote:

> [...]
> set mest vild med en af hankattene .... jeg bliver sku urolig når jeg ikken
> ahr set ham i et døgn ... for han lver det ville liv

Det tror jeg ikke du skal være nervøs for, hankatte bliver som regel mere
kærlige og kælne efter neutralisering, så sandsynligvis vil de være mere
hjemme bagefter - og de laver ikke uønskede killinger på fertile
omkringløbende hunkatte
Jeg håber virkelig du vil gøre det ...

> fuldstendig enngi detr er DERFOR jeg kalder det dødgangen for det er menings
> løst !

Men sørg nu for, at alle kattene bliver neutraliserede - så sker det ikke
igen...

Charlotte

Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 11-08-03 22:45

> Men sørg nu for, at alle kattene bliver neutraliserede -
>så sker det ikke igen...

Hun kattene bliver ...... ingen tvil om det ... jeg er ikke med på det her
igen !
Men indrømmet mine erfaringer med han katte er dårlige ........ Hvis jeg
var 100% på det du siger så er Nindeja den der først ville miste sine dele !

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 11-08-03 23:35

On 11/08/03 23:45, in article
3f380e36$0$97156$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, "Kai L J Rasmussen" wrote:

> Hun kattene bliver ...... ingen tvil om det ... jeg er ikke med på det her
> igen !

Det glæder mig meget

> Men indrømmet mine erfaringer med han katte er dårlige ........ Hvis jeg
> var 100% på det du siger så er Nindeja den der først ville miste sine dele !

Det er rigtigt...spørg dyrlægen, evt. flere dyrlæger - de vil uden tvivl
sige de samme

Jeg har en neutraliseret hankat, og han er ekstremt kælen og kærlig...

Charlotte

Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 12-08-03 00:29

> Det er rigtigt...spørg dyrlægen, evt. flere dyrlæger - de vil uden tvivl
> sige de samme
>
> Jeg har en neutraliseret hankat, og han er ekstremt kælen og kærlig...

Ja ja spør Costner .... ham fik vi kastret i Åhus hvorm der ikke var store
skove er kunentrække .....
Jeg har ikke set ham siden!

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 12-08-03 00:33

On 12/08/03 1:28, in article 3f382681$0$97161$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
"Kai L J Rasmussen" wrote:

> Ja ja spør Costner .... ham fik vi kastret i Åhus hvorm der ikke var store
> skove er kunentrække .....
> Jeg har ikke set ham siden!

Jeg tror altså roligt du kan stole på, at det ikke har spor at gøre med at
han var neutraliseret...måske blev han kørt ned el. lign.
Det er stadig mest sandsynligt, at han vil holde sig tæt på hjemmet
bagefter...

Charlotte

Fra : maz

Dato : 12-08-03 09:32

"Kai L J Rasmussen" <klr@pc.dk> wrote in message >
> Ja ja spør Costner .... ham fik vi kastret i Åhus hvorm der ikke var store
> skove er kunentrække .....
> Jeg har ikke set ham siden!

Katte, der mistrives, mishandles, vanrøgtes osv vil forlade hjemmet.....
Kunne det tænkes, at du ikke behandlede din kat ordentligt, og det var
derfor han forsvandt ??
Ved kastration øges sikkerheden væsentligt for at katten *ikke* strejfer.
Tag og læs en kattebog, selvom det er første gang for dig..

Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-08-03 20:22

"Kai L J Rasmussen" <klr@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Ja ja spør Costner .... ham fik vi kastret i Åhus hvorm der ikke var store
> skove er kunentrække .....
> Jeg har ikke set ham siden!

Nu kan det tage op til 40 dage før alle hormoner er ude af kroppen, det kan
jo være det der er skylden.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : JensenJS

Dato : 11-08-03 21:35

In article <3f37eb86$0$97216$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, klr@pc.dk
says...
> [...]
>
> Min dybeste fejl er :
> kom kom til at bede jer om hjælp ..... men det skal man ikke har jeg nu lært

OK BANG-BANG

Fra : Louise Hansen

Dato : 11-08-03 23:07

> [...]
>
> Min dybeste fejl er :
> kom kom til at bede jer om hjælp ..... men det skal man ikke har jeg nu lært

Hej Kai!

Ja, jeg indrømmer blankt, at jeg er en af de personer, der har reageret
meget voldsomt på dit indlæg, og uanset hvordan du vender det, så synes
jeg, at du har handlet yderst uansvarligt overfor dine katte. Det er
sandt, at du ikke decideret har nægtet dette, men her vil jeg så tillade
mig at sige, at hvis du kan erkende, at du har handlet ansvarsløst og
forkert, så kan du også gøre noget for at rette op på fejlen, nemlig at
neutralisere dine katte, så der ikke kommer flere killinger! Det kan
faktisk slet ikke diskuteres, hvis du spørger mig!

Og så lige et velment råd: Pas på, hvordan du formulerer dine indlæg!
Det skrevne ord er svært at tolke uden misforståelser, især hvis der er
tale om sarkasme og ironi eller, som du selv kalder det "sort humor"!
Sådan, som du formulerer dig i dit indlæg, opfordrer du jo nærmest til
et angreb, for hvad enten det er en misforståelse eller ej, så får det
dig til at fremstå som en dybt uansvarlig katteejer, og så er det jo
klart, at vi, der holder meget af vores katte og gerne ser kattens
status iblandt os højnet, reagerer!

Jeg synes også stadig, at du har handlet uansvarligt, men er du villig
til at erkende dette og neutralisere dine katte, så der ikke kommer
flere uønskede killinger, ja så skal du ikke høre flere onde ord fra
mig! Jeg er kun interesseret i, at dine katte skal have det godt!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 17-08-03 12:00

Er helt enig med dig Louise

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 12-08-03 06:31

> Og jeg har fucking råd til at betale en aflivning

Tja så skulle du bruge dine penge på en neutralision af mormis, så hun ikke
står i samme situation igen om et par mdr. hvis du igen glemmer p-pillerne !

MVH
Gitte
www.sacala.dk

Fra : Nina Sørensen

Dato : 12-08-03 08:47

> Så skyd i bare vider på mig ... det er fedt for jer at i har mig som synde
> buk ... jeg er sku lidt lige glad ..... dybeste set

Kai, du har fucked up. Kattene er og bliver dit ansvar, og det ansvar
har du forfejlet. Så det må du altså tage skraldet for, uanset hvad du
synes om det. Alle begår fejl, men man må tage det til sig og prøve at
gøre det bedre næste gang. Ellers er man jo total udenfor pædagogisk
rækkevide.

Og når det så er sagt vil jeg fortælle dig det her:
I den her gruppe sidder der mange mange katteelskere. Der er en stor
viden og der er meget hjælp at hente, hvis man har brug for det. Det har
vi alle set flere gange, hvor killinger er kommet i vanskeligheder.
Synes du skal vende det til din fordel og få dig den viden, der kan
hjælpe dig til ikke at komme i den situation igen ... for det er da ikke
sjovt for hverken dig, dine katte eller killingerne.

Sympati kan man komme langt med. Det samme gælder for reklame.
Du har brug for at komme af med dine killinger til ansvarsfulde
mennesker. Den bedste måde at tiltrække dem, er selv at vise ansvar.
Din hjemmeside er ganske simpelt usmagelig, og langt fra tiltrækkende
som killingekøber. Tror ikke det er sådan du finder gode familier til
dine killinger, og det synes jeg egentlig de fortjener.

Held og lykke.

Med venlig hilsen
Nina Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mette Schmidt

Dato : 12-08-03 12:52

> Men indrømmet mine erfaringer med han katte er dårlige ........ Hvis jeg
> var 100% på det du siger så er Nindeja den der først ville miste sine dele !

Hvis jeg var dig, ville jeg også få kastreret han-katten..
Selv om han nu ikke kan gøre dine egne hunkatte gravide længere, forhindrer
det ham jo ikke i at finde andre hunkatte i nabolaget, der kan lave killinger
- og det er vel ikke meget bedre :-/

Ps. havde du ikke fem katte?

--
Mvh. Mette