billig pop3 mailudbyder ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-08-03 09:42

Hej alle,

Jeg er på udkig efter en billig (måske endda gratis ?), pålidelig og spamfri
mailudbyder som tilbyder pop3. Jeg vil helst undgå at rode med eget domæne
og mailserver - det er bare min kone som er blevet træt af hotmail.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-03 09:48

Andreas M. Hansen skrev:

>Jeg er på udkig efter en billig (måske endda gratis ?), pålidelig og spamfri
>mailudbyder som tilbyder pop3.

Via hjemmesiden kan du hos Tiscali oprette en gratis konto. Ddet
kunne man i hvert fald engang. Jeg har ikke testet det for nylig,
men jeg har stadig to gratis konti som er flere år gamle. Derved
får du adgang til 10 ægte POP3-adresser.

--
Bertel

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-08-03 21:03

> Via hjemmesiden kan du hos Tiscali oprette en gratis konto. Ddet

Efter den omtale af Tiscali i DR's Kontanten i aften, tør jeg end ikke surfe
ind på deres sider - mon ikke også de har krav om et minimumsforbrug via
modem/ISDN ligesom TDC har ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-03 21:15

Andreas M. Hansen skrev:

>Efter den omtale af Tiscali i DR's Kontanten i aften, tør jeg end ikke surfe
>ind på deres sider - mon ikke også de har krav om et minimumsforbrug via
>modem/ISDN ligesom TDC har ?

Mine to konti lever i bedste velgående, og spammen strømmer ind
til den ene adresse som jeg brugte som spamtrap - lige før de
ændrede brugergrænsefladen så man ikke længere selv kan nedlægge
sine mailadresser. Men der er ikke noget funktionsmæssigt i vejen
med systemet.

Det er kun et par år siden jeg oprettede dem, og dengang havde
jeg ISDN hos Tele2 eller Stofanet (gider ikke tjekke), så jeg har
aldrig betalt så meget som en øre (og naturligvis heller ikke
fået regninger fordi jeg ikke har ringet til 1049) for den
service (20 separate mailadresser plus 20 MB hjemmeside).

--
Bertel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-08-03 21:29

Hej Bertel Lund Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Mine to konti lever i bedste velgående
> Det er kun et par år siden jeg oprettede dem, og dengang havde
> jeg ISDN hos Tele2 eller Stofanet (gider ikke tjekke)

Nedlagde du din oprindelige konto fra Image/World Online-perioden?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-03 22:35

Rudi Stegen skrev:

>Nedlagde du din oprindelige konto fra Image/World Online-perioden?

Ja. Den dag jeg fik den nyoprettet, sendte jeg fem indlæg til
usenet inden jeg kom i tanker om at jeg ikke skulle have brugt
hovedadressen - men så var det for sent. Det var kun et
tidsspørgsmål inden jeg blev nødt til at nedlægge den.

--
Bertel

Fra : Søren Sutsko

Dato : 12-08-03 21:06

> Efter den omtale af Tiscali i DR's Kontanten i aften, tør jeg end ikke
surfe
> ind på deres sider

Ja uha

Svend

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-08-03 11:01

Andreas M. Hansen skrev:

> Jeg er på udkig efter en billig (måske endda gratis ?), pålidelig
> og spamfri mailudbyder som tilbyder pop3.

Se <http://www.hotpop.com/> eller <http://www.myrealbox.com/>.

// Klaus

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-08-03 21:05

> Se <http://www.hotpop.com/> eller <http://www.myrealbox.com/>.

Jeg har kigget på disse sider, og ved nærlæsning af vilkår fundet ud af at
de begge sender reklamemails specielt møntet på den enkelte kunde, og det
var jo netop det min kone ville undgå ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-08-03 23:46

Andreas M. Hansen skrev:

> Jeg har kigget på disse sider, og ved nærlæsning af vilkår fundet
> ud af at de begge sender reklamemails specielt møntet på den enkelte
> kunde, og det var jo netop det min kone ville undgå ?

Hm, det må være et godt stykke tid siden jeg selv sidst har kigget på
de to - specielt er jeg overrasket over at MyRealBox sender reklamer
ud.

// Klaus

Fra : Jesper Harder

Dato : 13-08-03 00:43

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> writes:

> Jeg har kigget på disse sider, og ved nærlæsning af vilkår fundet ud af at
> de begge sender reklamemails specielt møntet på den enkelte kunde

På hvilken side har du fundet den betingelse for myrealbox's
vedkommende?

Jeg har i øvrigt aldrig modtaget reklamer fra dem i de 2½ år jeg har
brugt myrealbox.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-08-03 20:59

> På hvilken side har du fundet den betingelse for myrealbox's
> vedkommende?

Det var mig som var lidt hurtig på tasterne, myrealbox er ganske rigtig fri
for reklamer.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : KsNa

Dato : 12-08-03 15:17

> [...]
> mailudbyder som tilbyder pop3. Jeg vil helst undgå at rode med eget domæne
> og mailserver - det er bare min kone som er blevet træt af hotmail.

www.tv2east.dk kan man oprette en POP3 - gratis.

Mvh.
Kim

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-08-03 21:06

> På www.tv2east.dk kan man oprette en POP3 - gratis.

Ser umiddelbart interessant ud, den vil jeg kigge nærmere på.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ingrid

Dato : 18-08-03 23:00

www.gmx.net

Den har jeg brugt i 4 år nu, og det fungerer glimrende, og det er gratis !

Man skal dog kunne læse lidt tysk for at oprette sig, men derefter virker
det med POP3.

Ingrid
http://www.tv2fan.dk - mere tv-2 om lidt ...

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-08-03 13:33

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in

> [...]
> spamfri mailudbyder som tilbyder pop3. Jeg vil helst undgå at rode med
> eget domæne og mailserver - det er bare min kone som er blevet træt af

www.fastmail.fm

De har forskellige typer accounts - den helt gratis der er der tags/reklame
i dine mails - MEN det kan undgås, hvis du laver en signatur der indeholder
strengen www.fastmail.fm. (Så er der stadig reklame, men i det mindste ved
du hvad der står, og at det ikke er alt for prangende.)
Hvis man ikke tjekker kontoen i 45 dage, så lukkes den i free udgaven, der
er ingen virusscanning med denne konto. Der er ikke spam-filter på free.
Der er kun IMAP og WEBmail adgang til denne konto.

Den næsten gratis koster 14.95$ og det er et engangsbeløb - med denne får
du integreret virustjekker og der er ingen reklamer. De har også et rigtig
godt webmail system man får adgang til. Som "member" så lukkes kontoen ikke
uanset hvor lang tid der går mellem du tjekker dine mails. Der er ikke
spam-filter på "member". Der er kun IMAP og WEBmail adgang til denne konto.

Hvis du vælger "Full" eller "Enhanced" så får du hele molevitten -
antivirus, spam-filtrering - IMAP, POP, WEB osv. Jeg har en Enhanced
account med mit eget domæne, og det har bare kørt perfekt (lige på nær
under strømafbrydelsen i USA og så et databasenedbrud i forgårs - det er de
eneste nedetider jeg har lagt mærke til siden december 2002, og jeg tjekker
mails - MEGET ofte :)

Du kan selv vælge mellem rigtig mange domæner at have din mailadresse på
hos dem.

Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-08-03 13:36

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.joensson.org> wrote in

> www.fastmail.fm
>
> Du kan selv vælge mellem rigtig mange domæner at have din mailadresse
> på hos dem.

Servicen er oppe og køre, men signup er deaktiveret lige nu, da de valgte
at få DB'en op med de eksisterende kunder først. Det skulle være muligt at
oprette en account igen i morgen.

Flemming

Fra : Martin

Dato : 21-08-03 23:46

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> mailudbyder som tilbyder pop3. Jeg vil helst undgå at rode med eget domæne
> og mailserver - det er bare min kone som er blevet træt af hotmail.
Mener at man kan få en ved samurize.dk min lillebror har i hvert fald fået
oprettet en ganske gratis :)

MVH
Martin

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 21-08-03 23:56

Andreas M. Hansen wrote:

> [...]
> spamfri mailudbyder som tilbyder pop3. Jeg vil helst undgå at rode med
> eget domæne og mailserver - det er bare min kone som er blevet træt af

Der er jo linuxmail.org

De er spamfri, deres webmail er gratis men POP3/IMAP er vist $20/år.

--
Niels