Hvorfor et Lydkort har jeg???
Fra : bb

Dato : 12-08-03 20:20

Jeg er pludselig kommet i tvivl. Jeg bestilte et SB PCI 128, men de drivere
jeg har fået med der står der VIBRA 128! Og på selve kortet står der CT
4810.

Hvordan finder jeg præcist udaf hvilket lydkort jeg har? Og hvad er
forskellen?

Johs

Fra : Christian Mygind

Dato : 12-08-03 20:35

bb wrote:
> Jeg er pludselig kommet i tvivl. Jeg bestilte et SB PCI 128, men de
> drivere jeg har fået med der står der VIBRA 128! Og på selve kortet
> står der CT 4810.

Alle 3 er for så vidt lige rigtige - eller forkerte ;)
Du har et "Sound Blaster Ensoniq AudioPCI".

> Hvordan finder jeg præcist udaf hvilket lydkort jeg har?

Alle Creative Labs producter har netop en varekode - og den (CT4810) smider
du i søgeboksen på deres site
(http://www.americas.creative.com/support/welcome.asp?RD=kbase) og så får du
dataene på dit kort.

> Og hvad er
> forskellen?

SB PCI 128 er en fællesbetegnelse for en række SB-kort. Tallet 128 dækker
vistnok hvor mange lydkanaler ("stemmer") kortet kan spille samtidigt. Vibra
stod "i gamle dage" for en lettere skrabet version af de almindelige
SB-kort - med lidt lavere udgangseffekt osv.

Forskellen er vist ret akademisk til almindeligt brug.

/Chr

Fra : bb

Dato : 12-08-03 20:54

Christian Mygind <mygind@FJERNc.dk> wrote in message

> [...]
> SB-kort - med lidt lavere udgangseffekt osv.
>
> Forskellen er vist ret akademisk til almindeligt brug.

Tusind tak det var lige hvad jeg havde brug for! Nu må jeg bare se om jeg
kan finde udaf at installere de rette drivere.

Johs