Fjern alt! Desperat brug for hurtig hjælp!
Fra : Jakob Laursen

Dato : 12-08-03 10:12

Hej.
Jeg har brug for et program, der kan slette alt på en harddisk - partitioner
osv - så den er klar til ny installation. Jeg kender nogle programmer, hvor
man bare skal boot'e op, køre programmet og så er det det, men jeg kan ikke
huske, hvad de hedder, jeg ved ikke, hvad jeg skal søge efter - jeg kan ikke
finde et sted at downloade dem.

Fra : BorreBoy

Dato : 12-08-03 10:14

"Jakob Laursen" <mail@vises.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> huske, hvad de hedder, jeg ved ikke, hvad jeg skal søge efter - jeg kan

FDisk...

Fra : Taba

Dato : 12-08-03 10:16

> [...]
ikke
> huske, hvad de hedder, jeg ved ikke, hvad jeg skal søge efter - jeg kan

Din harddisk producent har nok et lille program du kan hente og klargøre
harddisken til installation af et OS....
Ellers kunne du klare partitioneringen med fdisk, eller bare inde i selve
windows/linux installationen (win2k og winXP kan, linux: der kan de nok alle
sammen)...

/Taba

Fra : Nikolas \(2200\)

Dato : 12-08-03 11:00

"> > Jeg har brug for et program, der kan slette alt på en harddisk -
> partitioner
> hvor
> ikke
> ikke

Brug en win98se boot disk og lave en Fdisk (kan hentes på www.bootdisk.com)

-Nikolas

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 12-08-03 12:30

> Jeg har brug for et program, der kan slette alt på en harddisk -
> partitioner osv - så den er klar til ny installation. Jeg kender nogle

Også mig :D

FDisk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-08-03 13:08

Jakob Laursen skrev :
> [...]
ikke
> huske, hvad de hedder, jeg ved ikke, hvad jeg skal søge efter - jeg kan

Søg efter delpart.exe

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 05.08.03)

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 12-08-03 16:58

Jakob Laursen wrote:
> [...]
> huske, hvad de hedder, jeg ved ikke, hvad jeg skal søge efter - jeg kan ikke

Skal du have noget bedre end blot fdisk el. lign. skal du have noget
lignende disse:

<http://dban.sourceforge.net/> eller
<http://diskzapper.com/>.

Det er nogle små ISOer du kan brænde på en CD også rydder de maskinen
for alt når der bootes på dem (den ene gør ihvertfald).

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>